Slovenski oškodovanci dosegli poravnavo z velikanom Volkswagen. Za kakšne številke gre?

20. 11. 2024 | STA
Deli
Slovenski oškodovanci dosegli poravnavo z velikanom Volkswagen. Za kakšne številke gre? (foto: Profimedia)
Profimedia

Afera dieselgate je odmevala tudi pri nas, skupinska tožba proti Volkswagnu pa je sedaj doživela epilog.

Nemška družba Financialright, prek katere je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) vložila skupinsko tožbo proti Volkswagnu zaradi prirejanja podatkov o izpuhih, je z nemškim avtomobilskim velikanom dosegla poravnavo. S poravnavo je Financialright upravičenim udeležencem skupne tožbe zagotovil izplačilo, so sporočili iz ZPS.

Financialright je tožbo zoper koncern Volkswagen vložil 29. marca 2018 pri okrožnem sodišču v nemškem Braunschweigu, ki je glede na sedež Volkswagna pristojno za odločanje. ZPS je tožbo vložilo v okviru kampanje PreVWara, v katero se je prijavilo več kot 6500 potrošnikov.

Kot so danes sporočili iz ZPS, je prevzemnik terjatev slovenskih potrošnikov, družba Financialright, slovenske udeležence skupinske tožbe obvestila, da je s Volkswagnom dosegla poravnavo. S poravnavo je Financialright upravičenim udeležencem skupinske tožbe zagotovil izplačilo, so v današnjem sporočilu za javnost zapisali na zvezi potrošnikov.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako
Slovenski oškodovanci dosegli poravnavo z velikanom Volkswagen. Za kakšne številke gre?
Profimedia

Na ZPS so spomnili, da so slovenski potrošniki s sodelovanjem z nemško družbo brez finančnega tveganja dobili možnost uveljavljanja potrošniških pravic na nemškem sodišču, saj takrat v Sloveniji še ni bilo zakonodaje, ki bi omogočila skupinsko tožbo.

Kot so pojasnili na ZPS, so po pravnem pregledu vseh dokumentov, ki so jih vložili potrošniki, ti svojo terjatev s podpisom pogodbe prenesli na Financialright. Ta se je pod določenimi pogoji zavezala, da bo za te terjatve vložila tožbo in nosila vse stroške postopka. V primeru neuspeha potrošniki ne bi nosili nobenih stroškov, medtem ko v primeru uspeha družba Financialright zadrži do 35 odstotkov prisojenega ali v poravnavi izpogajanega zneska.

"Vložitev tožbe za tako drage izdelke, kot so avtomobili, je za običajnega kupca draga in tvegana, saj v primeru, da tožbo izgubi, ne dobi povrnjenih svojih stroškov, plačati pa mora še stroške nasprotne stranke. Zato je ZPS je organizirala kampanjo PreVWara tako, da je udeležencem postopka lahko prinesla le korist, če pa postopek na sodišču ne bi bil uspešen, pa potrošniki ne bi nosili nobenega tveganja ali stroškov," so zapisali na zvezi.

Ob tem so poudarili, da do vsebinskega odločanja zahtevka slovenskih potrošnikov na nemškem sodišču po več kot šestih letih ni prišlo, zato jih ne preseneča odločitev financerja tožbe Financialright, da je iskal možnosti za izvensodno poravnavo.

Slovenski oškodovanci dosegli poravnavo z velikanom Volkswagen. Za kakšne številke gre?
Volkswagen

"Dosežena poravnava je pomembna zmaga tako za slovenske potrošnike kot tudi za ZPS in pomeni pomemben mejnik pri uveljavljanju odgovornosti podjetij za svoja ravnanja," je ob tem ocenila predsednica ZPS Breda Kutin.

ZPS vsebine poravnave sicer ne more komentirati, saj ni bila vključena v tožbene postopke niti v poravnavo. So pa po besedah Kutin prepričani, da je bila odločitev, da se potrošnikom omogoči iskanje pravice na sodišču, pravilna.

Kutin je ob tem opozorila, da po razkritju t. i. afere dieselgate, v nasprotju z ZDA, kjer so ukrepali hitro in učinkovito, ni sledilo enako učinkovito ukrepanje na ravni EU. "Zaostrila se je metodologija merjenja izpustov, a kolikor je nam znano, niso bili sproženi postopki proti evropskim organom nadzora, ki svojega dela niso izvajali na način, da do zlorab ne bi moglo priti," je zapisala in dodala, da smo bili zato priča tudi različnemu obravnavanju potrošnikov v posameznih državah članicah, čeprav je šlo za isto afero.

Na ZPS ob tem še opozarjajo, da v Sloveniji, kljub dobro zastavljeni zakonodaji varstva potrošnikov, porabnik pri njenem izvajanju postaja vse šibkejši člen.

Volkswagen je jeseni 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po svetu opremil z goljufivo programsko opremo. Ta je zagotovila, da so bili izpusti škodljivih plinov v avtomobilskem izpuhu na uradnih testih nižji od dejanskih na cesti.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem