Mali posebnež se po 25 letih poslavlja. Bomo naslednika sploh dočakali?

Marca odhaja ikonični električni mestni avtomobil Smart Fortwo, s čimer se končuje četrt stoletja dolga zgodba.

Zgodba o Smartu Fortwo se torej bliža koncu. Sredi letošnjega marca se bo namreč dokončno ustavila proizvodnja sedanjega modela, dediča modela Smart, ki je ob koncu 90. let povzročil revolucijo v mestni mobilnosti. Na upokojitev se tako pripravlja zgodovinski model, ki je nastal pod streho koncerna Daimler in v več kot 25 letih in v treh generacijah mu je z 2,5 uspelo zrasti le na 2,7 metra dolžine.

Zadnja generacija ima deset let

Daimler

Zadnja generacija Smarta Fortwo je bila predstavljena leta 2014 in avtomobilček so nekaj časa prodajali le v Evropi in na Kitajskem. Zasnovali so ga v sodelovanju z Renaultom, pravzaprav sta poleg dvosedežnika nastala še štirisedežni Smart Forfour in aktualni Renault Twingo, ki so ju skupaj izdelovali v novomeškem Revozu.

Daimler

Tretja generacija je bila brez dizelskega motorja, ki je bil prisoten v prejšnjih dveh generacijah, in je bila najprej na voljo z dvema bencinskima motorjema s tremi valji, atmosferski 1.0 z 52 kilovati (71 KM9 in 0,9-litrski turbo s 66 kilovati (90 KM). Šeststopenjski dvosklopčni menjalnik je zamenjal prejšnjega (in precej kritiziranega) robotiziranega. Prvič se mu je pridružil petstopenjski ročni menjalnik.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Elektrika in negotovost

Daimler

Prva in druga generacija Smarta Fortwo sta že vključevali električno različico, s tretjo pa je elektrifikacija postala običajna. Konfiguracija je ostala enaka, elektromotor s 60 kilovati (82 KM) je nameščen nad zadnjo premo. Baterija s 17,6 kWh je bila nameščena med obe osi in je omogočala približno 160 km dosega. Leta 2019 je bil Smart prvi proizvajalec tradicionalnih avtomobilov, ki je napovedal opustitev motorjev z notranjim zgorevanjem.

Daimler

Smart že nekaj časa ni več povsem nemški, ampak je znamka del skupnega podjetja med Mercedesom in kitajskim Geelyjem, ki je prineslo novo filozofijo. Rodila sta se Smart #1 in Smart #3, dva na Kitajskem izdelana športna terenca, ki sta po filozofiji in dimenzijah zelo oddaljena od prvotnega Smarta Fortwo. Naslednika odhajajočega modela še ne bo kmalu, po govoricah naj bi bil v razvojni fazi, vendar naj bi prišel šele v letih 2026–2027.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?