Do leta 2050 naj bi vodik kot gorivo pripomogel k 20-odstotnemu zmanjšanju škodljivih izpustov, novi predsednik sveta je prvi mož podjetja Hyundai.
V začetku letošnjega leta, natančneje januarja, je bilo v švicarskem mestu Davos po okvirom organizacije Združenih narodov in v sklopu konference o klimatskih spremembah ustanovljen Svét za uporabo vodika. Med podjetji, ki so del novoustanovljenega sveta so sicer tudi nekatera priznana imena iz sveta avtomobilizma, kot so na primer BMW, Daimler, Hyundai in Honda, če naštejemo le nekatere izmed njih. Skupno je k projektu namreč pristopilo 18 podjetij.
Na nedavnem srečanju v Bonnu pa je Svét v sklopu študije Vzpon vodika že predstavil načrte za prihodnost. V študiji so napovedane spremembe in vpliv vodika (tudi) na masovni transport. Vodik naj bi namreč predstavljal enega izmed najpomembnejših stebrov prihodnosti na področju transporta, z uporabo vodika kot pogonskega sredstva pa bi do leta 2050 na svetu ustvarili 30 milijonov novih delovnih mest in ustvarili skupno 2,5 trilijonov dolarjev prihodkov. A kar je najbolj bistveno, z uporabo vodika bi lahko na letni ravni izpuste toplogrednih plinov zmanjšali za šest giga-ton, kar bi zadostovalo za dogovorjeno zmanjšanje globalne temperature za dve stopinji Celzija.
Za razvoj potrebna velika vlaganja, a interes je
Zmanjšanje toplogrednih plinov s pomočjo vodika na bi dosegli tako na račun povečane uporabe na področju transporta, kot tudi industrije. Predvidevanja so, da naj bi se do leta 2030 po cestah vozilo kar 15 milijonov avtomobilov in 500.000 tovornih vozil s pogonom na omenjen plin. Glede na to, da naj bi se po predvidevanjih avtorjev raziskave vodik lahko uporabljal kot pogonsko sredstvo tudi v industriji, bi se potreba po njem v naslednjih 13 letih lahko podeseterila, s čimer bi zadostil 18 odstotkov svetovnih energetskih potreb.
Da pa bi lahko dosegli zadan cilj, bodo v prihodnjih letih potrebna velika vlaganja v razvoj in širitev tehnologije za uporabo vodika kot vira energije. Na letni ravni naj bi vložki znašali med 20 in 25 milijard dolarjev, skupno do leta 2030 torej 280 milijard dolarjev. A Svét je mnenja, da je cilj ob primerni zakonski regulativi in dolgoročni viziji dosegljiv. Za energijo na leto v takšni ali drugačni obliki namreč že danes namenimo 1,7 bilijona dolarjev, od tega 300 milijard zgolj za avtomobilsko industrijo.
»Študija dokazuje, da je dušik pomemben energetski vir, kar nas spodbuja k temu, da o njem in možnostih uporabe razmišljamo globalno. Na prehod na vodik kot vir energije je pripravljena tudi industrija. Vseeno pa za razvoj tehnologije potrebujemo usklajeno delovanje vlagateljev in ravno to bo v prihodnje ena izmed glavnih nalog Svéta za uporabo vodika,« pa je ob predstavitvi poročila dejal Benoit Potier, predsednik in izvršni direktor enega izmed članov sveta, podjetja Air Liquide. Slednji bo ob pomoči Woong-Chul Yanga, predsednika upravnega odbora podjetja Hyundai Svét vodil v naslednjem letu.
Jure Šujica
Foto: Hyundai
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"