Tako si predstavljajo modernega križanca

LBX je še eno od Lexusovih imen, ki na videz ne pomenijo nič. Toda gre za vstopnega križanca, mestnega športnega terenca, ki bo pogodu predvsem mladim, urbanim kupcem. Tako si vsaj želijo.

Urban in kompakten že, toda novi LBX želi s svojimi merami vendar ugajati in ustreči tudi širši publiki, saj je s 4,19 metra približno tako dolg, kot je bil recimo Volkswagnov Golf v peti generaciji. Ponuja namreč dovolj prostora za mlado, urbano družino – z zadržanimi željami po prtljažnem prostoru (ki ga vseeno ostane za spodobnih 332 litrov).

Evropski okus narekuje ...

Za Lexusa je LBX pravzaprav kar zadržano zasnovan in oblikovan, saj so ga snovali predvsem z željo uspeti v Evropi. Želijo si namreč končno in dokončno prodreti na staro celino, kjer Lexusu doslej ni uspevalo v taki meri kot na primer v ZDA. In LBX naj bi bil končno primerno 'orožje' za naskok na trdnjavo Evropa.

Lexus

Na sestrski Toyotini arhitekturi, ki so jo seveda dodobra prilagodili svojim potrebam, GA-B zasnovan model (na njem sloni na primer tudi Yaris Cross) bo sicer na voljo samo z enim pogonskim strojem. To bo 1,5-litrski trivaljnik v hibridni zasnovi, z baterijo zmogljivosti 2 kWh pod zadnjimi sedeži (NiMh) in znanim brezstopenjskim planetarnim menjalnikom oziroma razdelilnikom navora, ki mu pravijo tudi eCVT.

Tedenski horoskop (30. 12.– 5. 1.): kaj vam prinašajo prvi dnevi v novem letu?

Zmogljiv (in varčen) hibrid

Sistemska moč znaša 100 kW (136 KM), pogon pa zmore 185 Nm navora (ta pogonski sistem sta sicer dobila tudi Yaris in Yaris Cross). Pospešek je pravzaprav kar soliden – 9,2 sekunde do stotice. Zanimivo – ne glede na urbane želje bo imel LBX tudi možnost pogona zadnje osi z manjšim električnim motorjem (podrobnosti še niso znane).

Začetek leta 2024

Lexus

Seveda pa LBX želi ostati premijski izdelek v premijskem razredu, zato tudi dobra oprema, predvsem pa dolg nabor varnostnih asistenčnih sistemov, 18-palčna platišča, številni materiali in barve v notranjosti, 12,3-palčni osrednji zaslon … Sicer pa prav dosti konkurence nima – Audijev Q2 in Minijev Countryman sta med najbolj očitnimi, pa še tu se Audijev primerek počasi poslavlja s trga. LBX bodo sicer začeli izdelovati proti koncu leta, na trgu stare celine pa bo v začetku leta 2024.

Preberite še: S poletjem prihaja tudi povečana uporaba klime. Pa jo znate pravilno uporabljati?

Pred časom pa smo preizkusili tudi avto, s katerim si bo Lexus LBX delil osnovo. Tole je Toyota Yaris Cross:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?