Tesla pred novim valom obtožb. To je način, s katerim naj bi se izogibali garancijskim popravilom

18. 4. 2025 | Gregor Žvab
Tesla pred novim valom obtožb. To je način, s katerim naj bi se izogibali garancijskim popravilom (foto: Tesla)
Tesla

Če obtožbe držijo, bi se lahko na ameriškega proizvajalca zgrnili temni oblaki in na milijone tožb oškodovanih lastnikov.

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla se je znova znašel v središču pravnega spora. Tokrat gre za predlagano skupinsko tožbo, v kateri podjetje obtožujejo, da namerno pospešuje števce prevoženih kilometrov, s čimer naj bi se izognilo kritju popravil v garancijskem roku.

Tesla pred novim valom obtožb. To je način, s katerim naj bi se izogibali garancijskim popravilom
Tesla

Števec kilometrov, ki teče prehitro

Tožnik Nyree Hinton, prebivalec Los Angelesa, trdi, da števec na njegovem Modelu Y (letnik 2020), ki ga je kupil decembra 2022 z zabeleženimi 59.200 kilometri, deluje vsaj 15 odstotkov prehitro. V tožbi navaja, da mu je vozilo pogosto prikazovalo dnevno razdaljo 115 kilometrov, čeprav naj bi dejansko prevozil le okoli 32 kilometrov.

Po njegovih besedah naj bi to privedlo do prehitrega izteka osnovne 80.000-kilometrske garancije, zaradi česar je moral sam kriti strošek popravila vzmetenja v višini približno 9.400 evrov. Hinton meni, da bi te stroške morala poravnati Tesla.

Tesla pred novim valom obtožb. To je način, s katerim naj bi se izogibali garancijskim popravilom
Tesla

Algoritmi namesto dejanskega števila kilometrov?

Kot poroča Reuters, v tožbi, vloženi na zveznem sodišču v Los Angelesu, Hinton navaja, da naj bi Tesla merila prevožene kilometre na podlagi porabe energije, vozniških navad in prediktivnih algoritmov, ne pa dejanske razdalje. Po njegovem mnenju s tem podjetje:

  • umetno skrajšuje garancijske roke,
  • spodbuja prezgodnji nakup podaljšanih garancij
  • ter posledično zvišuje prihodke iz popravila vozil.

V tožbi zahteva odškodnino in kazensko odškodnino za vse lastnike Teslinih vozil v Kaliforniji, kar bi lahko zajelo več kot milijon vozil.

Tesla za zdaj brez komentarja

Tesla se na obtožbe uradno še ni odzvala, prav tako ne njen pravni zastopnik, vendar je podjetje v sodnih dokumentih že zavrnilo vse bistvene obtožbe. Podjetje iz Austina v Teksasu nima službe za odnose z javnostmi, kar dodatno otežuje dostop do uradnih pojasnil.

To pa ni prvič, da je Tesla na sodišču zaradi vprašljivih praks. V marcu 2024 je zvezni sodnik v Oaklandu odločil, da morajo lastniki vozil, ki tožijo zaradi napihnjenih dometov vožnje, svoje zahteve uveljavljati posamično, ne kot skupinsko tožbo.

Lahko sevanje električnega avtomobila škoduje zdravju potnikov? Velika raziskava ponuja odgovore...

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola