To je najmočnejši BMW M3 vseh časov. Kaj se skriva pod motornim pokrovom?

25. 1. 2023 | Jure Šujica
Deli

BMW M3 CS v osnovi prinaša dve stvari: več kilogramov in manj moči

Pred kratkim je BMW svojim največjim navdušencem (in tudi najbogatejšim med njimi) predstavil sodobno reinkarnacijo modela 3.0 CSL. Gre za močno spremenjenega M4 s kar 600 'konji' ali 441 kilovati moči, pri čemer pa bo cena posameznega izmed 50 primerkov vrtoglavih 750.000 evrov. No, Za vse, ki si novinca ne bodo mogli privoščiti, ali pa so bili z naročilom prepozni je tu naslednja najboljša stvar: BMW M3 CS.

Gre torej za limuzinsko različico BMW-jevega športnika, ki pa se od zgoraj omenjenega bodočega dragulja vsaj po tehnološki plati ne razlikuje kaj dosti. Pod motornim pokrovom se namreč skriva bolj ali manj enak trilitrski šestvaljnik s sicer nekaj manj motorne moči (na voljo bo 550 'konjev' ali 405 kilovatov), ki pa je v osnovi enak tistim iz serije DTM. Prav ojačan motorni blok dirkalnega motorja je namreč eden ključnih elementov, ki omogočajo takšno motorno moč.

Dve turbo puhali s po eno vetrnico bosta namreč namesto 1,7 ponujala kar 2,1 atmosferskega tlaka pritiska, kar bo omogočalo dodatnih 30 kilovatov moči v primerjavi z izvedbo M3 Competition. Motor se bo sicer zavrtel vse do hitrosti 7.200 vrtljajev v minuti, na območju med 2.750 in 5.950 vrtljaji pa bo omogočal tudi maksimalen navor, ki bo znašal 650 njutonmetrov. Z njim se bo serijsko spopadal komplet 19- oziroma 20-palčnih gum, namenjenih uporabi na dirkališču.

Moč se bo na kolesa prenašala preko samodejnega menjalnika M Steptronic, tu pa bodo tudi elektronsko nadzorovani blažilniki, štirikolesni pogon M xDrive in aktivni diferencial na zadnji osi. Ob tem velja omeniti, da bo pogon na sprednji kolesi ter pomoč elektronike povsem izključiti – nastavitev, ki naj bi bila po mnenju inženirjev primerna le za najbolj izkušene voznike.

Preberite še: Tu je: bavarska legenda po dolgih desetletjih znova oživela!

Posebni izdaji vozila, ki ga bodo v Münchnu začeli proizvajati marca pripada tudi nekaj karoserijskih novosti. Pri snovanju slednje so se inženirji v veliki meri posluževali ogljikovih vlaken in jih na nekaterih mestih tudi pustili nelakirane. To velja za streho, dve vdolbini na motornem pokrovu, zadnjem krilcu, ogledalih in še kje. Tu pa so še maska hladilnika brez robov in pa serijski laserski žarometi z rumenimi dnevnimi lučmi namesto belih.

V kabini bo sicer dovolj prostora za štiri potnike, vseeno pa bosta dominirala voznik in sopotnik, ki so jima pri BMW-ju namenili školjkaste sedeže iz ogljikovih vlaken, oblečene v merino usnje. Vse za zmanjševanje teže, čeprav so vanje na drugi strani namestili osvetlitev za črki CS na enodelnem naslonu. Sicer pa drugih večjih presenečenj M3 CS v kabini ne prinaša. Tako bo vozniku na voljo 12,3-palčen zaslon instrumentne plošče in pa z njim povezan 14,9-palčen zaslon infozabavnega zaslona, na katerem bo domoval najnovejši sistem iDrive osme generacije.

Kakšna bo cena tega športnika, pri katerem bo najvišja hitrost elektronsko omejena na 302 kilometra na uro pri BMW-ju niso razkrili, prav tako tudi ne, koliko vozil bodo izdelali. Bo pa največji delež le-teh našel svoj dom v Nemčiji, Veliki Britaniji, ZDA in pa na Japonskem, ki sicer veljajo tudi za njihov najpomembnejše trge.

Preberite še: Uradno: Renault obuja legendo, ki je na svet prišla pred točno 40 leti (video)

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"