Lexus je tudi edina avtomobilska znamka, ki ima v svoji ponudbi ...
Lexus je s svojim luksuznim križancem RX na slovenskem trgu prisoten že od leta 2006. Od takrat je pri nas našel okoli 250 kupcev, še lani, ko je bil prejšnji model že v odhodu, pa so jih prodali 15.
Tudi letošnji načrti so zelo smeli, saj si želijo, da bi jih skupno, tako v hibridni kot priključno – hibridni različici, prodali kar 37. To pa bi bil tudi rekord na letni ravni, kar se tiče modela RX. Že do tega trenutka imajo pri zastopniku 8 prodanih (ne pa še izdobavljenih) avtomobilov.
In kaj je novega pri Lexusu RX? Praktično vse. Kar 95 odstotkov avtomobila je razvitega na novo. Oblika je na prvi pogled doživela majhne spremembe, a če pogledate še enkrat, so te zelo izrazite. Predvsem na sprednjem in zadnjem delu je videz precej spremenjen, medtem ko je bočna linija ohranila poteze predhodnika.
Notranjost je deležna bolj kakovostnih materialov, saj so jim dali prednost pred videzom in olepšavam. Uporaben, predvsem digitalen kokpit je pregleden, osrednji, multimedijski zaslon pa je šel s 14 palci tudi v korak s časom. Drugače pa je notranjost RX prepoznavno Lexusova in hkrati moderna. Armaturna plošča je orientirana na voznika, z njo pa upravljate s kombinacijo fizičnih gumbom (ni jih sicer na pretek) in zaslona na dotik. Zanimiva je postavitev gumba za zagon vozila, ki je prostor našel praktično na vrhu osrednjega zaslona.
Presenetilo me je dejstvo, da je Lexus edina avtomobilska znamka, ki ima v svoji ponudbi hi-fi ozvočenje ameriškega proizvajalca Mark Levinson. In zakaj je Lexus edini? Američani pravijo, da enostavno zato, ker do sedaj še niso našli dovolj tihega avtomobila, v katerega bi bili pripravljeni vgraditi svoje ozvočenje.
Glavni poudarek je bil seveda na tehniki. Novi Lexus RX je na voljo v treh različicah, 450h+, 350h in 500h. Že imena povedo, da gre izključno za hibridne avtomobile, pri čemer je prvi priključni hibrid, druga dva pa samopolnilna hibrida.
Najbolj potentna različica 500h je tudi tista, ki je bila deležna največ »sladkorčkov« Lexusovih inženirjev. Na voljo je s stalnim, štirikolesnim pogonom Direct4, zaradi katerega ima hibridni sistem tudi večjo baterijo kot pri različici 350h. Pogon deluje aktivno tudi pri vožnji skozi ovinke, saj je pri vstopu poudarek na sprednji osi, ki avto vleče v ovinek, pri izstopu pa na zadnji, ki avto potiska iz ovinka. S tem daje občutek športnosti, ki je pri različici 500h tudi v ospredju. Osnovni motor je 2,4-litrski turbo bencinski štirivaljnik z 273 kW (371 KM) in samodejnim, šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je v dobrobit športnosti dobil prednost pred menjalnikom CVT, ki ga najdemo v šibkejših različicah.
Slednji sta obe opremljeni z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, pri čemer modelu 450h+ pomaga tudi 18,1 kWh litij-ionska baterija. Skupna moč tako znaša 227 kW (309 KM), električna avtonomija pa 65 km. Enak bencinski motor služi tudi za pogon najšibkejše različice 350h, le da ta ni priključna, temveč samopolnilna. Zmore 184 kW (250 KM), pospešek pa je spodoben, 7,9 sekunde do 100 km/h. Osnovna motorna različica bo po napovedih uvoznika tudi najbolj prodajana, saj predstavlja alternativo dvolitrskim štirivaljnim motorjem, tako dizelskim kot bencinskim, ki ženejo konkurenčne avtomobile.
Paketov opreme je pet, Comfort, Business, Executive, Luxury in F-Sport, pri čemer je Comfort na voljo le z modelom 350h, F-Sport pa le z modelom 500h. 450h+ je deležen vseh vmes. Kaj pa cene? 82.000 evrov bo treba odšteti za najbolj osnovnega, a že precej bogato opremljenega, medtem ko bo za vrhunec ponudbe 500h F-Sport lahko vaš za 106.000 evrov, kolikor vas bo stal tudi 450h+ s paketom Luxury.
Lexus RX v svoji novi različici prinaša na trg sodoben avto, z vsemi aktualnimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi ter dobro ravnovesje med udobjem in zmogljivostmi. Gre za najpomembnejšo Lexusovo novost v letošnjem letu, ki bo predvidoma predstavljala skoraj četrtino vseh prodanih Lexusov pri nas.
Preberite še: Najboljše slovo je GLASNO slovo! Ta znamka to obvlada najbolje ...
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?