Tretja generacija prodajne uspešnice prinaša elektrifikacijo v vse pogonske opcije
Kako izboljšati prodajno uspešnico, ki je leta 2006 popularizirala nov tržni segment in odtlej po vsej Evropi našla več kot 3 milijone kupcev? Preprosto tako, da prisluhneš slednjim, pravijo pri Nissanu.
To so storili tako inženirji kot oblikovalci, ko so zavihali rokave za tretjo generacijo, ki po skoraj osmih letih, kar je za avtomobilski svet spoštljivo dolg življenjski cikel, predstavljajo novinca.
Prostornejša kabina in premium vtis
Že pogled razkriva, da je zdaj podoba drznejša, poteze ostrejše, vtis, ki ga pušča Qashqai pri opazovalcu, pa daje vtis širše postave in sodobnosti. Čeprav so zunanji prirastki skromni - za 35 mm v dolžino (zdaj 4,43 m), za 30 v širino in za 25 mm v višino, za 20 mm je zrasla tudi medosna razdalja - pa z novo zasnovo prinaša prostornejšo notranjost.
Kjer zdaj, tako kot s posameznimi elementi zunanjosti, denimo prednjimi žarometi v stilu bumeranga po vzoru zadnjih luči ali izjemno tanke špranje med površinami, prevladuje občutek premium kakovosti. In prvič bo mogoče dobiti tudi kar 20-palčna kolesa (doslej so bila na voljo le 19-palčna), v tem primeru je zadnja prema celo večvodilna (ravno tako v primeru štirikolesnega pogona).
Lažji materiali, okolju prijaznejši pogon
Nova je platforma, Qashqai je prvi evropski Nissan, postavljen na platformo CMF-C, ki med drugim prinaša uporabo lažjih materialov (samo pri karoseriji so prihranili okoli 60 kg), posodobljena sta vpetje koles in krmilni mehanizem. Zato naj bi bilo vozno udobje poslej na precej višji ravni, a bo na potrditev tega treba počakati še na prve kilometre. Ki bodo poslej s Qashqaijem vselej bolj okolju prijazni, kot so bili doslej.
Elektrifikacija je namreč zajela motorno paleto, s katero Nissan sledi zastavljenemu cilju v Evropi prodaji vsaj polovico elektrificiranih vozil do leta 2024.
Z e-POWER kolesa poganja le elektrika
1,3-litrski bencinski motor z oznako DiG-T bo opremljen s tehnologijo 12 V blagega hibrida, Qashqai pa prvič v Evropo prinaša inovativni in tudi že nagrajeni, a za Evropo temeljito posodobljeni pogonski sklop e-POWER s tehnologijami iz Nissanovega električnega modela Leaf.
In kaj to pomeni v praksi? Bencinski 1,5-litrski motor služi kot generator za ustvarjanje električne energije (t.i. serijski hibrid), medtem ko kolesa vselej poganja električni motor, kar pomeni vse prednosti električnega pogona in odsotnost morebitnega zamika pri kombinaciji delovanja električnega in bencinskega motorja. Moč motorja je 140 kilovatov (187 'konjev').
Štirikolesni pogon in več varnosti
1,3-litrski motor je na voljo v dveh različicah moči, s 103 kilovatov (138 'konjev') in 116 kilovatov (156 'konjev'), z ročnim šeststopenjskim oziroma novim samodejnim (brezstopenjskim CVT) menjalnikom Xtronic (samo za močnejšo različico). V kombinaciji s slednjima je na voljo tudi štirikolesni pogon.
Hkrati pa so inženirji temeljito nadgradili tudi armado varnostnih in asistenčnih sistemov, združenih v novi generaciji, ki jo imenujejo ProPILOT. Med njimi so novi inteligentni radarski tempomat, ki se bolje povezuje z drugimi asistenčnimi sistemi, ti pa razbremenjujejo voznika.