Novi Porsche 911 S/T je zanimiva mešanica nizke mase, ročnega menjalnika in navdušujočega motorja iz modela GT3 RS, namenjena cesti.
Razpon ponudbe Porschejevega modela 911 je vse širši. In ker je GT3 RS ekstremnejši in bolj osredotočen na dirkališče kot kadarkoli doslej, je v ponudbi veliko prostora za nove zmogljive različice z elementi modelov GT, ki so primernejše za na cesto. Iz Stuttgarta tako prihaja novi 911 S/T, ki bi - sodeč po specifikacijah - lahko bil ultimativni puristični 911 za na cesto in je po filozofiji pravzaprav podoben modelu 911 R prejšnje generacije.
Ima namreč enak kričeč štirilitrski šestvaljnik iz GT3 RS, ki zmore 386 kW (525 KM) in se zavrti do 9000 vrtljajev na minuto. Od tu naprej pa gre S/T v svojo smer - ima namreč šeststopenjski ročni menjalnik, ki je podoben kot v GT3, ampak s krajšimi prestavnimi razmerji, lahko sklopko in enomasni vztrajnik, s čimer so rotirajočo maso v prenosu znižali za deset kilogramov in pol. Do stotice pospeši v 3,7 sekunde, kar je pol sekunde počasneje v primerjavi z nabritim GT3 RS, najvišjo hitrost pa doseže pri 300 km/h.
Preberi tudi: Kaj bo s Porschejevimi in Fordovimi ikoničnimi motorji
Kot pri GT3 RS so pokrov motorja, streha, vrata in sprednji blatniki, narejeni iz plastike, ojačani z ogljikovimi vlakni - enako velja za varnostno kletko, stabilizator na zadnji osi in prečno ojačitev zadaj. Platišča so iz magnezija in imajo sredinske vijake (premera 20 palcev spredaj in 21 zadaj), akumulator je litij-ionski, lahka so tudi stekla. Novi S/T tako tehta le 1380 kilogramov, kar je 70 kg manj v primerjavi z GT3 RS in 40 kg manj od GT3 Touringa z ročnim menjalnikom.
Podvozje? Spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj pa večtočkovno vpetje, a zanimivo nima štirikolesnega krmiljenja. Ima lastne nastavitve podvozja, seveda tudi zato, ker nima izrazitega aerodinamičnega paketa kot v primeru GT3 RS. To pa pomeni tudi čisto obliko. Mogoče ga je izbrati tudi s paketom Heritage Design v barvi Shoreblue Metallic, notranjostjo z oblazinjenjem v barvi Classic Cognac in zeleno osvetljenimi merilniki z zlatimi oznakami, seveda pa so tudi tokrat z avtomobilom izdelali posebno ročno uro (Chronograph 1 – 911 S/T). Če vprašate mene, je sicer konfiguracija s črno barvo karoserije in črno notranjostjo z značko S/T na pokrovu motorja enostavno popolna! Izdelali jih bodo 1963.
Ime po redki nabriti različici iz začetka 70. let
Serija sicer povzema oznako po redki različici S/T, ki so jo izdelovali med leti 1970 in 1971 in je predstavljala osnovo za homologacijsko specialko za vztrajnostne dirke, ki se jih je Porsche s svojimi številnimi zasebnimi in polzasebnimi ekipami z veseljem udeleževal. Takrat naj bi izdelali le 33 vozil, ki so bila opremljena z 2,0, 2,2 in 2,5-litrskimi atmosferskimi bokserskimi motorji. Največ, kar je takrat zmogel serijski motor, ki je bil pripravljen za nadaljnjo predelavo, pa je bilo 200 kilovatov (270 KM).
Preberite še: Kje vse vas lahko oglobijo zaradi vožnje v natikačih?
BONUS VIDEO: Bmw X1 xDrive 23d M Sport - pogojno odličen