Prvi trik in to ne tako nepomembne je, da avtomobila ni mogoče tankati (ali polniti) kjer koli. Predvsem pa prodaja ne dosega načrtov in želja ...
Preden se podate na Toyotino spletno stran v iskanju omenjene akcije naj povem, da omenjeno velja za Združene države Amerike, pa še to zgolj za Kalifornijo. Namreč, Kalifornija je edina zvezna država v ZDA, ki ima polnilnice za vodik, ki služi kot gorivo za Toyoto Mirai, o kateri je govora.
Poleg klasičnega, gotovinskega popusta, ki, kot že rečeno, znaša vse do 40.000 dolarjev (37.000 evrov) od priporočene cene, pri Toyoti kupcem Miraia nudijo še dodatne vzpodbude pri financiranju ter za kar 15.000 dolarjev (slabih 14.000 evrov) brezplačnega goriva. Slednje je sicer pri Miraiu na voljo že kar nekaj časa.
Ampak, ... kje polniti?!
Pri ameriškem spletnem portalu Jalopnik so tako izračunali, da bi vse ugodnosti skupaj, torej popust, brezplačno gorivo in ugodnosti pri financiranju, skupaj nanesle tudi do preko 60.000 dolarjev (55.000 evrov). Ta Toyotina akcija pa nekako sovpada z izjavo naftnega podjetja Shell, da se bo postopoma umaknil iz dobave vodika za potrebe osebnega prevoza.
Razlog za to naj bi bilo, kot so zapisali pri Forbesu, premajhno povpraševanje in pa težave pri dobavi, tako da bo Shell zaprl sedem od svojih 55 poslovalnic v Kaliforniji, na katerih je možno napolniti vozila z vodikom. Torej, ob nizki nabavni ceni avtomobila, se zna marsikateri voznik soočiti s težavo, ko se mu bo rezervoar vodika izpraznil.
Kakšna je prihodnost gorivnih celic?
Vodikove celice sicer mnogi smatrajo kot pogon prihodnosti, a je ravno zaradi samega goriva, vodik je težko shranjevati in še težje (in dražje) pridobivati, razvoj tega alternativnega pogona precej počasnejši, kot bi si marsikdo želel.
Kljub temu številni proizvajalci izdatno vlagajo tudi v to, tako da lahko v kratkem pričakujemo pestrejšo ponudbo tudi na tem področju. A temu bo morala slediti tudi polnilna infrastruktura, ki pa sedaj ne omogoča niti minimalnega prehoda na tovrstno alternativo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?