Začenja se salon IAA Transportation v Hannovru, z novo zasnovo in jasno usmerjenostjo k novim pogonskim virom za gospodarska vozila.
Potem ko so morali zadnji salon gospodarskih vozil zaradi epidemije odpovedati, tokratni sejem transporta in logistike, ki bo trajal od 2. do 25. septembra, odpira vrata z novo zasnovo in novim imenom IAA Transportation. Medtem ko se je salon v Hannovru doslej osredotočal predvsem na lahka in težka gospodarska vozila, po novem pokriva celoten spekter transporta in logistike. Svoje inovacije in zamisli predstavlja več kot 1400 razstavljavcev iz 42 držav.
Med razstavljavci so proizvajalci tovornih vozil in avtobusov, ponudniki infrastrukture, tehnološka in zagonska podjetja, in prvič tudi proizvajalci tovornih koles, proizvajalci prikolic, polpriklopnikov in karoserij ter dobavitelji.
Del sprememb koncepta IAA Transportation je tudi možnost neposrednih soočenj z inovacijami in v ta namen so bili razviti različni formati, ki se bolj osredotočajo na doživljanje, preizkušanje in interakcijo obiskovalcev. Obiskovalci lahko na testni stezi preizkusijo 22 težkih in 39 lahkih gospodarskih vozil. Približno 50 vozil ima alternativne pogone, okrog 90 odstotkov jih je izključno električnih.
Razstavljavci svoja vozila polnijo na lokaciji z novo polnilno infrastrukturo, obstaja tudi polnilna postaja za vodik. Obiskovalci lahko preizkusijo nove modele tovornih koles na progi v dejanskih razmerah s simulacijo robnikov, naklonov in neravnih podlag.
Novosti na IAA Transportation 2022
Znamka Volkswagen Gospodarska na sejmu IAA Transportation 2022 med drugim predstavlja električno reševalno vozilo ID. Buzz. Zanimiva so tudi druga posebna vozila, s katerimi se izkazujejo pametne rešitve v praktično vseh kategorijah in na vseh področjih. Sem spadata Multivan kot taksi različica nizozemskega proizvajalca nadgradnje Snoeks, ki pametno združuje prevoz potnikov in blaga in vse vrste različnih nadgradenj za model Crafter.
Mercedes-Benz v Hannovru predstavlja e-Actros za prevoz na dolge razdalje. Dva motorja v novi e-osi imata neprekinjeno moč 400 kW (544 KM) in najvišjo moč nad 600 kW (816 KM). Trije baterijski paketi zagotavljajo več kot 600 kWh električne energije in naj bi jih bilo mogoče zaporedno napolniti od 20 do 80 odstotkov na polnilni postaji z močjo okoli enega megavata v manj kot 30 minutah.
Na čelu ponudbe vozil Ford Pro v Hannovru je električni E-Transit Custom, z baterijsko tehnologijo, ki omogoča doseg 380 kilometrov in možnost hitrega polnjenja s 125 kilovati. Novost je tudi priključna hibridna različica, ki 2,5-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom združuje z baterijo z (uporabno) kapaciteto 11,8 kilovatne ure, kar zagotavlja doseg do 57 kilometrov v električnem načinu vožnje.
Po svetovni premieri bo Daimlerjev Fuso e-Canter druge generacije v Hannovru doživel evropsko premiero. Naslednja generacija električnega 7,5-tonskega tovornjaka je opremljena z integriranim motorjem v zadnjo os. Poleg sedanjega 7,5-tonskega bo novi e-Canter na voljo v razredih od 4,25 do 8,55 tone. Ob standardni kabini bo na voljo še širša različica in več medosnih razdalj.
Renault v Hannovru razkriva Trafic Van E-Tech Electric, prvo električno različico prodajno uspešnega dostavnika. Poganja ga elektromotor z močjo 90 kW (120 KM), s katerim lahko vleče do 750 kilogramov težko prikolico in prevaža do 1,1 tone tovora. Baterija z zmogljivostjo 52 kilovatnih ur mu zagotavlja 240 kilometrov dosega, hitro polnjenje je mogoče z največjo močjo 50 kilovatov.
Kitajski proizvajalec BYD se prav tako posveča elektromobilnosti ter razstavlja 7,5-tonski tovornjak ETM6 za mestno distribucijo in ETH8 za logistiko in odvoz smeti z dovoljeno skupno maso 19 ton. Predstavljen bo tudi nov, izboljšan 12-metrski avtobus, ki z novo platformo za električni pogon prihrani dobro polovico prostora za baterijo, s čimer se zmanjša teža in poveča doseg.
Kot skupni projekt Iveco in Hyundai na sejmu v Hannovru prikazujeta prvi večji dostavnik z gorivnimi celicami. Iveco zagotavlja vozilo z e-Daily FCEV, Hyundai prispeva tehnologijo. Vozilo je opremljeno s sistemom vodikovih gorivnih celic z močjo 90 kW in elektromotorjem s 140 kW (190 KM). Šest rezervoarjev skupaj sprejme dvanajst kilogramov vodika in omogoča največji doseg do 350 kilometrov.
Kitajska znamka Maxus razstavlja skoraj 5,40 metra dolg električni pick-up T90 EV s pogonom na zadnja kolesa, nosilnostjo do 925 kilogramov in močjo 150 kW (204 KM). Standardni doseg je okoli 330 kilometrov. Zraven je tudi 7,5-tonski tovornjak, preprosto imenovan Electric Light Truck. Po navedbah proizvajalca njegova 128 kWh litij-železo-fosfatna baterija omogoča doseg več kot 210 kilometrov.