Britanska avtomobilska skupina napovedla radikalne spremembe, ki naj bi sledile že v prvi polovici desetletja, zanje pa bo skrbel nekdanji prvi človek Renaulta.
Britanska avtomobilska znamka Jaguar, ki je sicer v lasti indijskega koncerna Tata, se že nekaj časa spogleduje z elektromobilnostjo. Nenazadnje je njihov prvi električni avtomobil, Jaguar E-pace kot prvi električni avtomobil v zgodovini osvojil naziv Evropski avto leta, elektrika pa naj bi poganjala tudi povsem novo generacijo njihovega največjega modela XJ, ki so ga sicer pred časom umaknili iz ponudbe. V Gaydonu pa so sedaj po mesecih (oziroma kar letih) špekulacij o prihodnosti znamke odgovorili na kar nekaj pomembnih vprašanj.
Skupina Jaguar-Land Rover, ki sicer že več kot desetletje deluje kot povezana družba je namreč danes razkrila svoj načrt za prihodnost, poimenovan Reimagine, iz katerega je razvidno, da nameravajo Britanci na področju razvoja električnih avtomobilov prestaviti prestavo višje. No, vodstvo podjetja po novem ne bo povsem britansko, saj bo njegovo krmilo prevzel nov generalni direktor in sicer Thierry Bolloré, Francoz, ki je po aretaciji Carlosa Ghosna opravljal vlogo generalnega direktorja Renaulta.
Nov plan tako predvideva popolno transformacijo znamke Jaguar. Ta naj bi namreč doživela renesanso na področju oblikovanja in pogonskih sklopov. Vsi njihovi avtomobili naj bi namreč do leta 2025 postali izključno električno gnani, hkrati pa naj bi dobili tudi povsem novo podobo. Hkrati je postala znana usoda težko pričakovanega modela XJ. Ta se v ponudbo kot električna limuzina v ponudbo ne bo vrnila, ni pa izključeno, da bi se oznaka v prihodnosti pojavila na znaku katerega izmed novih modelov.
Načrt za do leta 2039
Elektrifikacija, čeprav nekoliko počasnejša, pa bo doletela tudi znamko Land Rover. Jaguarjeva sestrska znamka bo namreč v prihodnjih letih dobila kar šest elektrificiranih različic svojih modelov, vseeno pa bo na prvo izmed njih potrebno počakati vsaj še nekaj let. Prva bo namreč na voljo z letom 2024, ni pa še jasno, o katerem modelu je govora. V ta namen bodo pri znamki za prihodnje modele uporabljali dve platformi in sicer MLA, ki je namenjena elektrificiranim ter električnim pogonskim sklopom, ter EMA, ki je primarno namenjena električnim motorjem, vseeno pa bo služila tudi kot osnova za nove hibride.
Cilj obeh znamk je jasen: do leta 2030 naj bi električni avtomobili predstavljali celotno prodajo novih Jaguarjev, hkrati pa 60 odstotkov prodaje Land Roverjev. A to še ni vse: do leta 2039 naj bi skupina Jaguar-Land Rover dosegla ogljično nevtralnost, hkrati pa naj bi postala tehnološko ena najbolje razvitih na trgu, kar naj bi dosegli s še večjo povezanostjo in sodelovanjem s podjetji skupine Tata.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?