Sebastjan Plevnjak: v pričakovanju

Sebastjan Plevnjak: v pričakovanju

Staro leto je za nami in vsi smo v pričakovanju, kaj bo prineslo novo. Nekateri se tako tolažijo, drugi so v nestrpnem pričakovanju.

Tudi na avtomobilskem področju bo veliko zanimivega. Sam imam na primer le še slaba dva meseca časa, da se odločim in izberem svojega kandidata za Evropski avto leta 2018. Glasove moramo namreč žiranti oddati do konca februarja, potem pa se, kot je običajno zadnjih nekaj let, zmagovalca razglasi na predvečer ženevskega avtomobilskega salona. Naj spomnim, v letošnji finale so se uvrstili povsem novi Alfin SUV Stelvio, tehnološko napredni, dovršeni in nadpovprečni Audi A8, klasično dober BMW serija 5, oblikovno všečni Citroën C3 Aircross, presenetljivo hitri in lahkotno vodljivi Kia Stinger, všečno razigrana in zimzelena Seat Ibiza ter prodorni Volvo XC40. Vse omenjene finaliste bomo sredi februarja še enkrat temeljito preizkusili, potem pa bo 60 evropskih novinarjev oddalo svoje glasove.

Pri glasovanju se moramo seveda osredotočati tudi na primernost trgu, a ker gre vendarle za evropski izbor, nismo omejeni zgolj na trg svoje države. S tem pa se seveda možnost in priložnost ponujata kakšnemu dražjemu avtomobilu. A ti že dolgo niso več prikrajšani za točke, saj z njimi po navadi v svet avtomobilizma pridejo tudi nove tehnologije in varnostno-asistenčni sistemi, kar žiranti v našem izboru še zlasti cenimo. Izbor so tako v preteklosti že popestrili povsem električni Nissan Leaf, ki je zmagal v času, ko pravzaprav skoraj nihče še ni verjel, da so lahko električni avtomobili resnična prihodnost; ameriški presežek Tesla model S, ki se je prav tako visoko uvrstil; in ne nazadnje tehnološko dovršeni, a z vso mogočo opremo pregrešno dragi Volvo XC90, ki se je pred dvema letoma uvrstil celo na drugo mesto.

In po vseh napovedih se zdi, da bo letošnje leto na področju tehnologij še bolj pestro. Napovedani so novi električni avtomobili pa tudi tisti, ki bodo vozili sami. No, čisto sami se še, brez skrbi, ne bodo vozili, a vedno več se jih že zna izogniti trku, ga preprečiti ali vsaj omiliti.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

In nič drugačne niso napovedi za vse bolj prodoren salon zabavne elektronike CES v Las Vegasu. Ob številnih elektronskih novitetah salon vedno bolj izkoriščajo tudi avtomobilske tovarne, ki na njem predstavijo svoje novosti. Te besede sem sicer pisal še pred potovanjem v Las Vegas, a že takrat se je vedelo, da bo denimo Kia predstavila povsem električni avtomobil in tudi izpopolnjeno samodejno vožnjo, da bo Bosch predstavil sistem glasovnega upravljanja na bolj človeški način in v številnih jezikih ter da bo Nissan predstavil tehnologijo, ki bo sposobna tolmačenja signalov v voznikovih možganih, s čimer bodo nekateri postopki v avtomobilu veliko bolj preprosti in predvsem tekoči.

No, ob vseh teh napovedih je jasno, da sem med tistimi ljudmi, ki so v nestrpnem pričakovanju. Zdi se, da živimo čas, ko se, vsaj v svetu avtomobilizma, dogajajo velike spremembe. Ali pa se te vsaj napovedujejo.

Sebastjan Plevnjak

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"