V avli nakupovalnega centra bodo vse do sedmega oktobra razstavljene njegove skice klasičnih športnih in prestižnih avtomobilov.
Danes je ljubljanski nakupovalni center Citypark dobil novo popestritev, ki bodo obiskovalce, predvsem tiste, ki se nekoliko bolj navdušujejo nad avtomobilizmom brez dvoma hitro prevzela. V sodelovanju s tamkajšnjo trgovino Art so namreč danes dopoldan v avli centra odprli razstavo avtomobilskih skic, tako imenovanih renderjev priznanega avtomobilskega oblikovalca srbskega rodu – ki pa že dolga leta živi in deluje v Sloveniji – Georga Gedla.
Širši javnosti manj znani Gedl je namreč svojo kariero po končani srednji šoli pričel kot gradbinec v domači Kikindi, že takrat pa je pričel s skiciranjem avtomobilov. Leta 1969 se je nato odločil in prve svoje izdelke poslal različnim evropskim avtomobilskim revijam. Sreča se mu je nasmehnila v Švici, saj so njegove skice objavili v reviji Automobil Revue, posledično pa so nanj postali pozorni tudi pri Audiju, kjer je že leto dni kasneje dobil mesto oblikovalca. V prihodnje ga je pot vodila k BMW-ju, pa tudi k domačima podjetjema, IMV in Adria mobil, s katerim aktivno sodeluje še danes.
Izbrane klasike
Razstava, ki je v Cityparku zaživela danes se medtem ozira v preteklost. Na ogled so namreč postavljene skice klasičnih avtomobilov, kot so Alfa Romeo 33 Stradale, Aston Martin DB5 Zagato, AC Cobra in še bi lahko naštevali. Večini izmed razstavljenih vozil je skupno, da so (in to počno še danes) jih med drugim lastniki predstavili na prestižni avtomobilski razstavi pred Villo d'Este ob Komskem jezeru. Omenjena razstava v letošnjem letu namreč praznuje že svojo 90. obletnico obstoja in velja za enega najbolj prestižnih tovrstnih dogodkov na svetu.
Ob omenjenih skicah, pri uporabi katerih je Gedl uporabil poseben papir in profesionalne flomastre (tovrstna tehnika se v avtomobilski industriji uporablja že vse od 60. let prejšnjega stoletja) pa bo verjetno največjo pozornost privabil Fordov poltovornjak iz leta 1947. Gre namreč za vozilo, ki je bilo obnovljeno leta 2016, pri čemer pa so se ob izdelavi končne podobe vozila restavratorji iz Maribora poslužili prav Gedlovih skic. Na ta način je Gedl še dodatno poudaril pomen tovrstnih del.
Georg Gedl pa na nastanek novih avtomobilov in avtomobilsko industrijo ni vplival zgolj neposredno, temveč tudi posredno. Med leti 1973 in 2001 je bil tako recimo tudi zunanji sodelavec revije Avto magazin, med letoma 1985 in 1995 pa je predaval tudi na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost. Uspeh mu tako dolgujejo številni posamezniki in podjetja, med drugim tudi Mercedes-Benz. Gedl je bil namreč eden izmed tistih, ki je že v rani mladosti odkril talent Roberta Lešnika, danes glavnega oblikovalca nemške avtomobilske znamke in ga usmeril na pot, po kateri hodi še danes.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem