Trumpovo zaostrovanje odnosov praktično z vsemi že pušča posledice.
Nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen bi lahko zaradi visokih carin, ki jih je uvedla ameriška administracija, del proizvodnje audijev preselil v ZDA. Ameriški Ford pa je zaradi kitajskih povračilnih carin že ustavil izvoz več svojih modelov na Kitajsko, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume je v pogovoru za današnjo izdajo časnika Frankfurter Allgemeine dejal, da o proizvodnji v ZDA potekajo "konstruktivni pogovori" z ameriško administracijo. Družba želi storiti, "kar je mogoče, da ostane vlagatelj in zanesljiv partner za ZDA", je zatrdil.
"Za Audi bi bila proizvodnja v ZDA v skladu z našo razvojno strategijo," je dejal Blume. Izključil pa je možnost, da bi v ZDA izdelovali porscheje, čeprav je ameriški trg največji za to znamko luksuznih avtomobilov. Okoli 70.000 vozil letno je namreč premalo, da bi razmišljali o tem, je dejal.
Volkswagen je največji proizvajalec avtomobilov v Evropi in je po navedbah AFP še posebej izpostavljen zaradi zvišanja carin. V začetku aprila so iz družbe sporočili, da se jim je zaradi carin zmanjšal dobiček iz poslovanja v prvem četrtletju.
Ameriški predsednik Donald Trump je prejšnji mesec napovedal 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov v ZDA, ki so glavni tuji trg nemških avtomobilskih proizvajalcev. Blume sicer ni komentiral finančnega vpliva carin na Volkswagen niti tega, ali bo družba zaradi tega zvišala cene v ZDA.
Ob slabi prodaji Volkswagna na kitajskem trgu je ameriški trg postal še pomembnejši za to družbo, ki je lani v Severni Ameriki po navedbah AFP prodala več kot milijon vozil oziroma 12 odstotkov vse prodaje.
Volkswagen ima sicer proizvodni obrat v Tennesseeju, vendar 65 odstotkov prodaje avtomobilov znamke Volkswagen v ZDA predstavljajo vozila, izdelana v Evropi ali Mehiki. Pri audijih in porschejih pa je ta delež 100-odstoten.
S težavami zaradi carin se sooča tudi ameriški proizvajalec Ford. Kot so v družbi v petek pojasnili za AFP, so bili primorani zaradi carinske vojne med Washingtonom in Pekingom "prilagoditi" izvoz na Kitajsko.
Po navedbah Wall Street Journala so tako ustavili dobavo športnih terenskih vozil F-150 raptor, mustang in bronco, izdelanih v Michiganu, ter modela lincoln navigator, ki ga izdelujejo v Kentuckyju.
V zadnjem desetletju je Ford na Kitajskem prodal približno 240.000 vozil, izvoženih iz ZDA. Toda količine so se lani močno zmanjšale na približno 5500.
Trump je carine na kitajsko blago dvignil na 145 odstotkov, Kitajska pa je odgovorila z zvišanjem carine na ameriški izvoz, vključno z avtomobili, na 125 odstotkov.
Ford ima sicer na Kitajskem tudi več skupnih družb s kitajskimi partnerji, ki proizvajajo vozila pod znamkama Ford in Lincoln. Del jih tudi izvozijo, za eno od njih, lincoln nautilus, pa zdaj veljajo visoke ameriške carine, poroča Wall Street Journal.
Fordove družbe na Kitajskem so leta 2024 prinesle dobiček iz poslovanja v višini okoli 900 milijonov dolarjev, je ta teden povedal podpredsednik Forda John Lawler.
Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ