Angleško podjetje Ariel , ki je širši javnosti sicer bolj slabo poznano, je specializirano za izdelavo vozil, namenjenih izključno športni vožnji; udobje in praktičnost sta drugotnega pomena. To dokazuje tudi njihov prvi avtomobil Atom, ki je bil predstavljen v začetku tega tisočletja in s svojo podobo še najbolj spominja na nekakšno formulo brez karoserije, prirejeno za cestno uporabo.
Sedaj pa je Ariel stopil (vsaj) eno stopničko višje in predstavil prvi superšportni avtomobil s pomenljivim imenom HIPERCAR. Vendar pa gre pri imenu pravzaprav za okrajšavo za besedno zvezo 'Ultra-high performance, range extended, electric sports car project', avtomobil bo namreč električno gnan. Za pogon pa ne bo skrbel le en, pač pa kar štirje elektromotorji, vsak z močjo 295 'konjev'. skupna moč motorja bo torej znašala kar 1180 konjskih moči, skupen navor pa 9.900 Nm – približno šestkrat več, kot pri novem Bugatti Chironu.
Za oskrbo bodo skrbeli akumulatorji z močjo 42 ali 56 kilovatnih ur, kateri se bodo po potrebi segrevali ali ohlajali, za podaljševanje dosega pa bo skrbela še električna 'mikro-turbina' z močjo 35 kilovatov, ki bo po potrebi polnila omenjene baterije. To naj bi avtomobilu omogočalo premagovanje več sto kilometrov dolge razdalje z zgolj enim polnjenjem baterije. Namenjen naj bi bil namreč tako obiskom dirkališč, kakor tudi vsakodnevni uporabi in daljšim potovanjem, zaradi česar v tovarni več pozornosti nameniti tudi udobju.
Na cesti že čez tri leta
Kljub temu, da je vozilo še v razvojni fazi, imajo pri Arielu že konkretne podatke o zmogljivostih novinca. Vozilo naj bi bilo tako do 100 kilometrov pospešilo v zgolj 2,4 sekundah, kar je povsem primerljivo s pospeški, ki jih dosegajo dirkalniki formule 1. Končna hitrost naj bi sicer znašala (le) 257 kilometrov na uro – podatka, ali je najvišja hitrost elektronsko omejena, nam proizvajalec ni izdal.
Prvi prototip avtomobila bo javnosti predstavljen med 6. in 7. septembrom na sejmu ekoloških vozil v Birminghamu, kjer bodo poleg že omenjene štirikolesno gnane predstavili tudi različico s pogonom na zadnji par koles in posledično zgolj dvema motorjema. Končan avtomobil bo javnosti predvidoma predstavljen leta 2019, proizvodnjo pa naj bi dosegel leta 2020.
Jure Šujica
Foto: Ariel