VN Abu Dabija, 1101. dirka sodobne formule 1, je minila tako, kot smo bili vajeni na predhodnih 18 dirkah: z absolutno prevlado Maxa Verstappna, ki si je s to zmago privozil devetnajsto letošnjo črtico in v vodstvu odpeljal tudi 1000 krogov (in nekaj več). Rdeča in črna ekipa pa sta v en glas trdili, da sta veseli, da je bilo tega »mučenja« konec.
Že pred startom je bilo vse pripravljeno za veliko slavje Red Bulla in Maxa Verstappna, in čeprav je dejansko vse potekalo bolj ali manj po ustaljenem redu, je bilo nekaj malega upanja živega vsaj pri Ferrariju. Charles Leclerc je bil vsaj na kvalifikacijah dokaj blizu Verstappnu, medtem ko se je Sainz sam in s pomočjo neravnine na stezi, odstrelil z dirke, ko je na prostem treningu dobro razbil svoj dirkalnik in povzročil konkretno zamudo.
A če je bilo nekaj ovinkov takoj po startu že dovolj, da so Ferrarijevi navijači vseeno upali, da bi lahko Leclerc vodil vsaj nekaj krogov, je bilo kmalu veselja konec. Kajti tudi če bi mu uspelo, to ne bi trajalo prav dolgo, saj je Nizozemec spet vozil ravno toliko hitro, kot je bilo treba. Mercedes je bil precej bolj konkurenčen, kot bi pričakovali, čeprav je po kvalifikacijah Hamilton le nemočno zmigoval z rameni, da ne ve, kaj je narobe z njegovim dirkalnikom. Ta si je očitno »opomogel« preko noči in je bil Britanec med dirko bolj konkurenčen, a tole nemočno ugibanje, kaj je narobe, je postala stalnica v letošnji sezoni pri Mercedesu.
Zato je tudi Totu Wolffu na koncu dvignilo pokrovko, ko je dejal, da ima »poln kufer nenehnega iskanja opravičil, zakaj nam gre slabo«. No, sezone je na njegovo in Hamiltonovo veselje konec, če pa bo kaj bolje v 2024, pa bo hitro pokazal čas. Charles Leclerc je koliko toliko dostojno branil Ferrarijeve barve in s svojim športnim obnašanjem požel nekaj pohval po koncu dirke, a je s svojo komunikacijo in dejanji na stezi natrl še malo soli v rane Sergia Pereza. Ko se začne tvoj tekmec spraševati, kako ti lahko pomaga, na kakšen način te bo pustil prehiteti, da bi bil ti še hitrejši, neposredni konkurent za drugo mesto v ekipnem točkovanju pa bi ostal brez potrebnih točk, je resen vzrok za zelo globok razmislek.
Mehičan je imel letos kar nekaj dirk, ki bi ga morale pošteno zbuditi, Abu Dabi je bila zagotovo ena od teh. Ko je rinil z glavo skozi zid in si prislužil pet dodatnih kazenskih sekund, je padla v vodo vsa Ferrarijeva matematika za osvojitev drugega mesta med konstruktorji. Torej na Pereza ne more računati le Red Bull, še pri Ferrariju se ne morejo zanesti nanj.
Mercedesu je tako uspelo osvojiti drugo mesto med ekipami in si s tem priboriti še nekaj dodatnega denarja, prav vsi pa se še kako zavedajo, da bi letos lahko Max Verstappen kar sam osvojil tudi konstruktorski naslov. Sam je zbral konkretno več točk kot oba Mercedesova dirkača skupaj! Več verjetno res ni treba dodati. Kot le to, da je v interesu formule 1, da se pri Ferrariju in Mercedesu zbudijo, po tihem pa lahko upamo, da bo McLaren prenesel formo iz letošnje sezone tudi v 2024.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji