Dirkač Red Bull Renaulta je z zmago na zadnji dirki avstrijsko moštvo s kar se da veliko motivacijo pospremil v delovno zimo, karavana F1 pa še danes ni zaprla ust, tako navdušena je nad novim prizoriščem.
Tisti, ki so razmišljali, da po lanski premierni uprizoritvi VN Singapurja v bližnji prihodnosti ne bo obstajala bolj glamurozna dirka, ki bi predstavila še več presežkov, so se zmotili. VN Abu Dabija je bila in bo prizorišče za marsikoga nedosegljivih sanj.
Marsikdo niti ne zasluži toliko, da bi si plačal eno nočitev v glamuroznem hotelu Yas, pod katerim je speljana steza. V letu, ko je recesija najbolj udarila tudi po motošportu (za zdaj poznamo dve žrtvi med ekipami: Hondo in BMW), so šejki objavili, da jih je investicija v povsem puščavsko območje, ki ga danes poznamo kot dirkališče Yas Marina, stala milijardo dolarjev. Zmogli so jo brez odrekanj.
Arhitektura je resnično impresivna, tako kot podatek, da so za izgradnjo dirkališča porabili 35 milijonov ur človeškega dela, 1, 6 milijona kubičnih metrov zemlje in 720 tisoč kvadratnih metrov asfalta. Po stezi je speljanih za 25 kilometrov kablov.
Povsem spotoma so arabski organizatorji ob zadovoljnem serviranju tehničnih podatkov dirkališča povozili še sveži singapurski GP, ki je kot nočna dirka veljal za izjemno prizorišče: VN Abu Dabija se začne podnevi in konča pod žarometi.
Bernie si zadovoljno mane roke, a pravljica iz Tisoč in ene noči je za evropske organizatorje F1 dirk prava nočna mora. V primerjavi z arabskim dirkališčem so evropske steze zastarele, da ne govorimo o infrastrukturi – Yas Marina ima vsa sedišča pokrita, kompleks boksov s kar 70 garažami pa je neulovljiva kvota za vsa evropska dirkališča F1.
Nečesa pa Abu Dabi ne bo imel: strastne evropske publike, s Ferrarijevimi tifosi in z brazilsko publiko (če gremo še v Južno Ameriko) vred. Dirkališče Yas Marina nikoli ne bo imelo statusa Kraljevega parka, Silverstona, Monte Carla, Spa-Francorchampsa in drugih klasikov.
Z Abu Dabijem je Bernie Ecclestone znova naredil korak naprej v oddaljevanju kraljice avtomobilizma od glavne publike, Hermann Tilke pa je z dizajnom pregrešno drage steze vrgel rokavico prihodnjim organizatorjem novih dirk: Koreji, Indiji in Rusiji.
Težko je verjeti, da bo Abu Dabi kdo presegel. V mislih imamo seveda netekmovalni del, saj je po vznemirljivosti dirke AD med slabšimi. Spomnimo se le veliko bolj zanimive dirke za VN Brazilije! Sebastian Vettel se je v zgodovino zapisal kot prvi dirkač z zmago na VN Abu Dabija, kot prvi zmagovalec dirke, ki se je začela v sončnem vremenu in končala pod žarometi.
Vettel je tudi prvi zmagovalec te najdražje dirke vseh časov. Mladi Nemec je z zmago izpolnil svoj načrt, da postale letošnji podprvak. Zmaga ni bila težka, še posebej ne, ker je začetni vodilni in prepričljivi zmagovalec kvalifikacij Lewis Hamilton odstopil zaradi težav z zavorami.
Po dolgem času je Hamiltona na dirki spet bodril nekdanji šef Ron Dennis. Seveda, Max Mosley, eden največjih sovražnikov nekdanjega McLarnovega mehanika, je odšel s prestola Mednarodne avtomobilistične zveze. Toyotin Kobajaši je blestel tudi na svoji drugi dirki, na kateri ga je kot pred 14 dnevi v Braziliji prehitel svetovni prvak Jenson Button, a mu je Japonec vrnil milo za drago, na koncu pa je osvojil kar šesto mesto in si po vsej verjetnosti prislužil mesto v Toyoti za leto 2010.
Drugi novinci, z izjemo Sebastiena Buemija, so v letošnji sezoni pustili precej bolj klavrn vtis, saj niso osvojili nobene točke. Medtem ko bomo Buemija (šest točk) zagotovo še videli v F1, je prihodnost njegovega moštvenega kolega Alguersuarija precej negotova. Si pa bomo Jaima zapomnili po tem, da je na VN Abu Dabija pripeljal kar v Redbullov boks. Si je mislil, da bo drugo moštvo Dietricha Mateschitza popravilo menjalnik njegovega Tora Rossa?
Kot zadnja preizkušnja v sezoni 2009 se je VN Abu Dabija izkazala tudi kot dirka slovesa. Za mnogo dirkačev še ni znano, kje, če sploh, bodo dirkali v letu 2010. Button kot svetovni prvak še razmišlja o obstanku v Brawnu, kamor prihaja Nico Rosberg.
Sin nekdanjega prvaka Kekeja je letos kar sam zbral prav vse Williamsove točke (moštveni kolega Nakadžima je v Abu Dabiju zelo verjetno odpeljal svojo zadnjo dirko v F1). K Williamsu, ki je za 2010 objavil Cosworthove motorje, naj bi odšel Rubens Barrichello, ki bo v sezoni 2010 prebil neverjetno mejo 300 odpeljanih dirk!
Pretekli konec tedna je svojo zadnjo dirko za rdeče odpeljal prvak iz leta 2007 Kimi Räikkönen. Pri kom bo Finec v letu 2010, še ni znano, po vsej verjetnosti pa bo pavziral, saj javno razglaša, da bi šel le k McLarnu, tam pa bo, kot kaže, ob Hamiltonu ostal Kovalainen.
Ni zanemarljivo, da ga bo Ferrari v letu 2010 zaradi podpisane pogodbe še plačeval, zato se bo Kimi morda bolj kot F1 posvečal hobijem, med katerimi je tudi reli. Ni znano, kje bo v letu 2010 Trulli, ve pa se, da je Alonso v Abu Dabiju odpeljal svojo zadnjo dirko za Renault. Namesto njega gre k Francozom Kubica, njegov BMW pa se je v Abu Dabiju poslovil.
Partnerstvo s Sauberjem jim je v štirih letih prineslo eno zmago, 17 uvrstitev na stopničke in 308 točk. Leto 2010 si bomo zapomnili tudi po zgrešenem, a precej dragem projektu KERS, ki po le 17 dirkah roma na smetišče zgodovine. Na koncu sta s sistemom dirkala le še McLaren in Ferrari, obe ekipi, ki sta v drugi polovici sezone ob Force Indii (letos prve velike točke) najbolj napredovali.
Združenje ekip je že podpisalo dokument, da s KERS-om v letu 2010 ne bodo več dirkali. Leto 2009 je pomenilo vrnitev gum brez profila in zadnjo sezono dolivanja goriva med dirko. Prihodnje leto bodo med postanki menjali le še gume, štoparice pa bodo beležile tudi le štirisekundne postanke. Leta 2010 se F1 zopet vrača v stare kvalifikacije s praznimi posodami za gorivo!
Sezono 2009 si bomo zapomnili predvsem po pravljici Brawn-Button in po polomu favoritov (Ferrari, McLaren). Ko je v Abu Dabiju v nedeljo zaplapolala ciljna zastavica v čast Redbullovi četrti dvojni letošnji zmagi, se je pravzaprav že začela predsezona 2010.
Kdo bo najbolje delal čez zimo, bo jasno marca, že zdaj pa se ve, da bo med dirkači prihodnje sezone znova tudi Senna. Pri Camposu so potrdili, da bo zanje prihodnje leto dirkal nečak Ayrtona Senne, mladi Bruno. Morda se bo z njim pomeril tudi novopečeni prvak obujene F2 Andy Soucek, ki bo za nagrado preizkusil Williamsov dirkalnik F1.
Rezultati dirke
1. S. Vettel (RBR-Renault) 1.34:03, 414 (194, 789 km/h), 55 krogov, 305, 355 km
2. M. Webber (RBR-Renault) + 17, 857
3. J. Button (Brawn-Mercedes) + 18, 467
4. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 22, 735
5. N. Heidfeld (BMW) + 26, 253
6. K. Kobajaši (Toyota) + 28, 343
7. J. Trulli (Toyota) + 34, 366
8. S. Buemi (STR-Ferrari) + 41, 294
9. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 45, 941
10. R. Kubica (BMW) + 48, 180
11. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 52, 798
12. K. Räikkönen (Ferrari) + 54, 317
13. K. Nakadžima (Williams-Toyota) + 59, 839
14. F. Alonso (Renault) + 69, 687
15. V. Liuzzi (Force India-Mercedes) + 94, 450
16. G. Fisichella (Ferrari) + 1 krog
17. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 1 krog
18. R. Grosjean (Renault) + 1 krog
Najhitrejši krog
S. Vettel (RBR-Renault) 1:40, 279 (199, 387 km/h)
Odstopi
L. Hamilton (McLaren-Mercedes) – zavore, J. Alguersuari (STR-Ferrari) – menjalnik
Kvalifikacije
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:40, 984
2. S. Vettel (RBR-Renault) 1:41, 615
3. M. Webber (RBR-Renault) 1:41, 726
4. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:41, 786
5. J. Button (Brawn-Mercedes) 1:41, 892
Vrstni red voznikov
1. Button 95, 2. Vettel 84, 3. Barrichello 77, 4. Webber 69, 5, 5. Hamilton 49, 6. Räikkönen 48, 7. Rosberg 34, 5, 8. Trulli 32, 5, 9. Alonso 26, 10. Glock 24 . .
Vrstni red moštev
1. Brawn-Mercedes 172, 2. RBR-Renault 153, 5, 3. McLaren-Mercedes 71, 4. Ferrari 70, 5. Toyota 59, 5, 6. BMW 36, 7. Williams 34, 5, 8. Renault 26, 9. Force India-Mercedes 13, 10. STR-Ferrari 8
Mitja Reven, foto: Moštva