Ključ do Buttonovega uspeha kariere, prvega naslova svetovnega prvaka v formuli ena, je bila odlična prva polovica sezone, v kateri je na prvih sedmih dirkah nanizal kar šest zmag. Prvak je zasluženo.
Jenson Button je tudi na dirki v brazilskem Interlagosu branil na prejšnjih dirkah osvojene točke in v cilj prišel na nič kaj pretresljivo peto mesto, toda kljub temu je postal novi svetovni prvak formule ena. Zasluženo? Seveda, saj je v sezoni 2009 zbral največ točk. V stilu? To pa je že druga zgodba, a tako so naslove že osvajali. Spomnimo se Rosberga z le eno zmago pa Jacka Brabhama leta 1959, ko je v prvi polovici sezone zmagoval, potem pa, podobno kot JB, na prvo stopničko ni več stopil. Jenson je v Interlagosu vknjižil predzadnjo zaključno žogico.
S konkurentoma za naslov, Vettlom in Barrichellom, ni imel večjega dela, saj se je prvi uštel že na kvalifikacijah, ko je v zmedi, ki je zavladala zaradi velikega naliva (kvalifikacije so zaradi vmesnih prekinitev zaradi nesreč in preobilice vode na stezi trajale skoraj tri ure), izpadel že v prvem delu, Rubinho pa je pred nogometno razpoloženo domačo publiko vodil do prvega postanka, potem pa padel v gnečo. To je izkoristil do takrat drugi Mark Webber in s taktiko kasnejšega postanka prevzel prvo mesto in ga brez pretiranih naporov obdržal do konca.
V ozadju so se proti vrhu prebijali Kubica, Hamilton (startal je šele kot 17.) in Button, pri nabiranju točk pa so jim bili v pomoč tudi drugi dirkači z zaletavanji. Spektakel je bil v boksih, ko je Kovalainen s seboj odpeljal cev za dolivanje goriva, iz nje pa je po ulici boksov na Ferrarija Kimija Räikkönena stekel bencin, ki se je vnel, a na srečo je ogenj hitro izgorel, kapljice, ki so prišle celo v Kimijevo oko, pa se niso vžgale. Brazilski GP je bil na splošno zelo napet. Napake na kvalifikacijah, ko so se nekateri v nalivu igrali s 'suhimi' nastavitvami in z gumami z vmesnim profilom (zadnje je recimo obul Button in ostal brez kvalifikacijskega finala), in veliko nesreč na dirki (Trulli je po trku skoraj pretepel Sutila) so jasen dokaz, da v F1 vlada velika napetost.
Vettel še ni bil tako slabe volje kot ta konec tedna, tudi napak je naredil veliko, a fant se mora sprijazniti, da naslova ni mogoče osvojiti na silo in da je kljub vsemu le človek. V sezoni, kjer so se novinci mlačno izkazali, je bilo prav osvežujoče gledati zagnanega Kamuija Kobajašija, Toyotino zamenjavo za poškodovanega Glocka. Kobajaši se je v prvi polovici dirke vozil med najboljšimi desetimi in se s prehitevanji celo upiral Jensonu Buttonu, na koncu pa je karirasto zastavico videl celo pred tekmovalci takega kova, kot je Fisichella v Ferrariju. In to na stezi, ki je ni poznal, ter brez vseh izkušenj z nastopanjem na dirkah F1.
Za padec forme v drugi polovici je Kamui okrivil lastno neizkušenost. Upajmo, da njegova brazilska predstava ni bila muha enodnevnica in bomo njegovo nepopustljivost v F1 še videvali. Britanci si po lanskem Hamiltonovem naslovu znova lastijo naziv najhitrejšega naroda v formuli ena. A na Gumbov naslov je bilo treba čakati kar deset let. Njegovim rojakom je uspevalo hitreje osvajati naslove, razen Mansllu, ki je imel srečo v trinajsto. Hamilton je bil prvak že po dveh sezonah, Hunt in Clark po štirih, Stewart, oba Hilla in Surtees po petih ter in Hawthorn po sedmih sezonah.
Prav zanimivo je bilo gledati reakcije po brazilski dirki, ko sta se na prizorišču osvojitve prvenstva objemala novopečeni prvak Button in oče formule ena Bernie Ecclestone. Za prisrčnim objemom je dolga zgodba, v kateri je poglavje o tem, da je Ecclestone pred leti, ko je Briatore odpustil JB-ja pri Renaultu (da bi ga zamenjal z Alonsom), šefu BAR-Honde Davidu Richardsu Buttona odsvetoval. A Dave vplivnega Ecclestona ni poslušal in je posredno pomagal ustoličiti 31. svetovnega prvaka formule ena.
Še bolj zanimiva kot zgodba svetovnega prvaka, ki je naslov vendarle osvojil v ne preveč atraktivnem slogu, je zgodovina njegove ekipe, konstruktorskih prvakov letošnje sezone. Honda je pred začetkom sezone 2009 objavila nepreklicen odhod in ekipo zgolj za en funt prodala Rossu Brawnu. Ta se je takrat očitno zavedal, da imajo odličen dirkalnik, ki se je na prvih dirkah sezone z odličnimi rezultati izkazal kot nepremagljiv. Brawn je izkoristil težave preostalih velikih moštev, ki so se ukvarjale predvsem s KERS-om, Ross pa je raje naredil enostavnejši, a učinkovit dirkalnik, v katerem je tudi trenutno najboljši motor v F1, in sicer Mercedes-Benzov.
Ne čudite se, če bodo o Brawn GP-ju kdaj posneli film. Po resnični zgodbi bi se začel z zelo tragičnim začetkom, ko nihče od zaposlenih ne bi vedel, ali bo ekipa sploh še obstajala, kaj šele zmagovala in postala prvak. Pa se je zgodilo prav to. Prihodnost ekipe Brawn GP bi morala biti zagotovljena, saj bodo kot prvaki dobili okoli 50 milijonov dolarjev od pogače prodanih komercialnih pravic, vse glasnejše pa so tudi govorice, da naj bi ekipo kupil Mercedes-Benz in prihodnjo sezono v kokpit ob Buttona postavil hitrega Rosberga. Zdaj pa v Abu Dabi, kjer bo 1. novembra konec letošnje sezone.
Velika nagrada Brazilije – Interlagos, Sao Paulo
Rezultati dirke
1. M. Webber (RBR-Renault) 1.32:23, 081 (198, 675 km/h), 71 krogov, 305, 909 km
2. R. Kubica (BMW) + 7, 626
3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 18, 944
4. S. Vettel (RBR-Renault) + 19, 652
5. J. Button (Brawn-Mercedes) + 29, 005
6. K. Räikkönen (Ferrari) + 33, 340
7. S. Buemi (STR-Ferrari) + 35, 991
8. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 45, 454
9. K. Kobajaši (Toyota) + 63, 324
10. G. Fisichella (Ferrari) + 70, 665
11. V. Liuzzi (Force India-Mercedes) + 71, 388
12. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 73, 499
13. R. Grosjean (Renault) + 1 krog
14. J. Alguersuari (STR-Ferrari) + krog
Najhitrejši krog
M. Webber (RBR-Renault) 1:13, 733 (210, 386 km/h)
Odstopi
K. Nakadžima (Williams-Toyota) – nesreča, N. Rosberg (Williams-Toyota) – menjalnik, N. Heidfeld (BMW) – brez goriva, A. Sutil (Force India-Mercedes) – nesreča, J. Trulli (Toyota) – nesreča, F. Alonso (Renault) – nesreča
Kvalifikacije
1. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:19, 576
2. M. Webber (RBR-Renault) 1:19, 668
3. A. Sutil (Force India-Mercedes) 1:19, 912
4. J. Trulli (Toyota) 1:20, 097
5. K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 168
Vrstni red voznikov
1. Button 89, 2. Vettel 74, 3. Barrichello 72, 4. Webber 61, 5, 5. Hamilton 49, 6. Räikkönen 48, 7. Rosberg 34, 5, 8. Trulli 30, 5, 9. Alonso 26, 10. Glock 24 . .
Vrstni red moštev
1. Brawn-Mercedes 161, 2. RBR-Renault 135, 5, 3. McLaren-Mercedes 71, 4. Ferrari 70, 5. Toyota 54, 5, 6. Williams 34, 5, 7. BMW 32, 8. Renault 26, 9. Force India-Mercedes 13, 10. STR-Ferrari 7
Mitja Reven, foto: Moštva