Prvega decembra 2005 je Robert Kubica postal prvi Poljak, ki je opravil resen preizkus novodobnega dirkalnika formule ena. Čez manj kot tri leta je postal tudi prvi državljan Poljske z zmago v F1.
Robert Kubica je bil še pred leti večini neznano ime, a njegova dirkaška pot priča, da gre za nadarjenega dirkača. Prvi preizkus dirkalnika F1 je dobil za nagrado za zmago v seriji World Series by Renault. Pri BMW-ju niso čakali dolgo, saj so ga v Münchnu potrdili kot tretjega dirkača bavarske ekipe le tri tedne zatem.
Poljakovi začetki segajo v karting: prvič se je po stezi zapodil že pri šestih letih, nato je premagal vse Poljake, zgodovinske knjige pa so si ga leta 1998 zapomnile kot prvega neitalijanskega mladinskega prvaka v italijanskem prvenstvu v kartingu. Pod okrilje svoje dirkaške akademije ga je nato vzel Renault (Formula Renault 2000 Eurocup, Formula 3 Euro Series . . ).
Naključje je hotelo, da se je Kubica pojavil v BMW-jevi ekipi F1, ko je tam zahajala zvezda Jacquesa Villeneuva, namesto katerega je nastopil na VN Madžarske 2006 in že čez dve dirki v Monzi stal na stopničkah. Prve poljske stopničke! V Krakovu leta 1984 rojeni Robert, katerega najljubša steza je ulični Macao, je do letošnje sezone v 22 nastopih zbral 45 točk.
Poljakova letošnja sezona je odlična, saj je na prvih sedmih dirkah zbral že 42 točk, povrhu vsega pa je celo vodilni v prvenstvu! Čeprav njegov šef Mario Theissen miri strasti in pravi, da BMW še ni zrel za (letošnji) naslov prvaka, konec koncev imajo pri Ferrariju in McLarnu boljši dirkalnik, se lahko zgodi še marsikaj.
Le spomnimo se leta 1982, ko je Keke Rosberg postal prvak z le eno zmago! Prezgodaj je še trditi, da je Kubica eden izmed favoritov za naslov, a njegova statistika (lani je končal več kot 90 odstotkov vseh krogov v sezoni! ) ob sedanjem sistemu deljenja točk (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1), ki nagrajuje redne zbiratelje (kar Kubica za zdaj absolutno je), ne kaže slabe slike. O možnostih, da prvak postane Kubica, govorijo tudi nepredvidljivost letošnje sezone in napake Räikkönena, Hamiltona in Masse, vseh treh glavnih favoritov za naslov prvaka sezone 2008.
Letošnja VN Kanade se ni izneverila tradiciji zanimive dirke, saj je splet okoliščin (na stezo je po okvari Sutilovega dirkalnika prišel varnostni avto in izničil Hamiltonovo prednost – Lewis si je s fantastičnim krogom privozil tudi najboljši startni položaj) poskrbel, da je na dirki vodilo kar sedem dirkačev (Kubica 29, Hamilton 18, Heidfeld 10, Barrichello 7, Glock 3, Trulli 2 in Coulthard 1 krog), realne možnosti za zmago pa so imeli le redki.
Mnogo dirkačev je prvi varnostni avtomobil izkoristilo za prvi postanek, pri katerem pa se je zapletlo. Lewis Hamilton je v bokse zapeljal prvi (kot vodilni), a so ga mehaniki odpravili pozneje kot Räikkönena Ferrarijevi in Kubico BMW-jevi. Ker je na izhodu iz boksov gorela rdeča luč (starter dirke Charlie Whiting je 'držal' ulico boksov zaprto, da bi se dirkači lepo zvrstili za varnostnim avtom, ki je bil še na stezi), sta se Finec in Poljak ustavila, Hamilton pa je luč spregledal in trčil v Räikkönenovega Ferrarija.
V favorita za naslov je trčil še Nico Rosberg. Räikkönen in Hamilton sta tako končala dirko, Massa pa je moral na dodaten postanek, ker pri prvem ni delovala črpalka za gorivo (to je pokopalo njegove možnosti za zmago, čeprav je nato odpeljal odlično dirko, prehiteval kot nor in se z zadnjega prebil na peto mesto).
Ferrari in McLaren (Hamilton) sta imela na začetku dirko v svojih rokah, zatem pa so okoliščine podarile priložnost Kubici (ki bi morda lahko zmagal, tudi če bi bila v igri Räikkönen in Hamilton) in Heidfeldu, pri katerem je BMW stavil na le en postanek (za vsak primer, če bi se na stezi ponovno pojavil varnostni avto) in tako poskrbel za dvojno bavarsko zmago.
Stefano Domenicali, šef Ferrarijeve ekipe, je bil po dirki silno razočaran ? oba rdeča dirkalnika sta bila namreč ogreta za zmago, a sta jih napaki (okvara in zaletavali Hamilton) stali stopničke (in morda zmago). So pa rdeči iz Montreala potegnili vsaj eno, za njih pozitivno potezo: FIA je Hamiltona in Rosberga zaradi neupoštevanja rdeče luči kaznovala s pribitkom desetih startnih mest na novi dirki v Magny Coursu. Ob konkurenci na vrhu to že skoraj pomeni, da Ham ni več v igri za francosko zmago.
Rezultati dirke
1. R. Kubica (BMW) 1.36:24, 447 (189, 987 km/h), 70 krogov, 305, 270 km
2. N. Heidfeld (BMW) +16, 495
3. D. Coulthard (RBR-Renault) +23, 352
4. T. Glock (Toyota) +42, 627
5. F. Massa (Ferrari) +43, 934
6. J. Trulli (Toyota) +47, 775
7. R. Barrichello (Honda) +53, 597
8. S. Vettel (STR-Ferrari) +54, 120
9. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +54, 433
10. N. Rosberg (Williams-Toyota) +57, 749
11. J. Button (Honda) +67, 540
12. M. Webber (RBR-Renault) +71, 229
13. S. Bourdais (STR-Ferrari) +1 krog
Najhitrejši krog
K. Räikkönen (Ferrari) 1.17, 387 (202, 871 km/h)
Odstopi
G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) – nesreča, K. Nakajima (Williams-Toyota) – nesreča, F. Alonso (Renault) – s steze, N. Piquet (Renault) – zavore, K. Räikkönen (Ferrari) – nesreča, L. Hamilton (McLaren-Mercedes) – nesreča, A. Sutil (FIF1T-Ferrari) ? menjalnik
Kvalifikacije
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:17, 886
2. R. Kubica (BMW) 1:18, 498
3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:18, 735
4. F. Alonso (Renault) 1:18, 746
5. N. Rosberg (Williams-Toyota) 1:18, 844
Vrstni red voznikov
1. Kubica 42, 2. Hamilton 38, 3. Massa 38, 4. Räikkönen 35, 5. Heidfeld 28, 6. Kovalainen 15, 7. Webber 15, 8. Trulli 12, 9. Alonso 9, 10. Rosberg 8 …
Vrstni red moštev
1. Ferrari 73, 2. BMW 70, 3. McLaren-Mercedes 53, 4. Red Bull 21, 5. Toyota 17, 6. Williams 15, 7. Renault 9, 8. Honda 8, 9. Toro Rosso 7
Mitja Reven, foto: moštva