Formula 1: VN Monaka

9. 6. 2008
Deli

Samo v Monte Carlu se lahko dirkač, ki s trkom v ogrado poči gumo, vrne v igro za zmago.

A da je to mogoče, dirka ne sme potekati v sončnem vremenu, v katerem zaradi ozkosti steze, ki ne dovoljuje prehitevanj (so izjeme, a zgodovina uči, da je tu pravzaprav nemogoče prehitevati za zmago), dirkači ne naredijo toliko napak kot v dežju, ko se na monaški ruleti velikokrat vse obrne na glavo.

Dež je letos začinila še odsotnost stabilizacijske elektronike in zabava za gledalce je bila popolna. Mokra in z raznovrstnim asfaltom prevlečena ulična steza je veliko dirkačev prisilila v napake, zato so se polomljena krilca in počene zadnje gume (Alonso, Hamilton . . ) vrstili kot po tekočem traku. Na stezi se je kar dvakrat pojavil varnostni avto, ki je miril strasti po nesrečah Coultharda (razbijaški Škot je dodobra raztreščil svoj dirkalnik že na kvalifikacijah, ko je pri izhodu iz predora pri zaviranju na neravnini izgubil oblast nad vozilom), Bourdaisa in Rosberga (najprej je moral po nov nos, potem pa se je tihi favorit Monaka spektakularno raztreščil pri bazenu).

Odstop na letošnjem Monte Carlu, ki si ga bomo zagotovo najbolj zapomnili, pa je nesreča Kimija Räikkönena. Svetovnemu prvaku, ki so ga pri zaviranju pred šikano presenetile še ne dovolj ogrete zavore, kolesa pa so blokirala, se je z mojstrskim obvladovanjem rdečega dirkalnika sicer uspelo izogniti trku v ogrado (v nasprot­ju z DC-jem), a je pri poplesavanju iz predora zaradi prevelike hitrosti trčil v takrat četrtouvrščenega Adriana Sutila v Force Indii. Ta je do nesreče dirkal odlično, saj se je pod stopničke prebil iz predzadnje startne vrste in je bil na pragu najboljšega uspeha v svoji karieri. Da se je po dirki zaradi razočaranja zjokal, sploh ni presenetljivo.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Več sreče kot Nemec je imel Hamilton, ki je moral v petem krogu na postanek v boks zaradi počene zadnje gume. Britancu so tokrat dolili gorivo, kar se je izkazalo za eno od ključnih potez, saj je na sušeči se stezi z nizanjem hitrih krogov vztrajal vse do 53. kroga. Takrat se je odpeljal na zadnjo menjavo gum, še pred tem pa je prehitel Kubico in Masso, ko sta se ustavila pred svojimi mehaniki.

Rdeči so stavili na tvegano taktiko le enega postanka (prvič se je Massa ustavil v 33. krogu), a so morali odločitev zaradi prevelike obrabe dežnih gum (dežja ni bilo več) 'predelati' in dodati še en postanek (s petimi uporabljenimi kompleti gum sta bila rekorderja dirke sicer Räikkönen in Rosberg). Drugo mesto je Brazilec Felipe Massa, ki je bil po osvojitvi najboljšega startnega položaja presrečen (v Monaku se počuti zelo utesnjeno, zato tam ne dirka rad), izgubil po napaki: v prvem ovinku je prepozno zaviral, zato je izkoristil izvoz v sili, vendar je v trenutku, ko se je vračal na stezo, pred njega zapeljal Kubica.

Monaška ruleta je prinesla srečo kar nekaj dirkačem, ki so prvič letos osvojili točke. Sebastian Vettel je nov dirkalnik Tora Rossa pripeljal na peto mesto ter prvič letos osvojil točke, prve po dolgem postu je zbral tudi šestouvrščeni Barrichello, Nakajima je s sedmim mestom oziroma dvema točkama proslavil 600. dirko Franka Williamsa, zadnje mesto, ki še prinaša točke, pa je osvojil Heikki Kovalainen, ki spet ni imel sreče, saj je moral zaradi zamenjave volana dirko začeti iz boksov.

Dirka za VN Monaka je bila s številnimi napakami, ko so dirkači še z ne dovolj ogretimi gumami plesali po stezi, morda predogled sezone 2009, v kateri nameravajo prepovedati grelce gum. Moštva že svarijo, da lahko pride do hudih posledic.

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 2.00:42, 742 (126, 170 km/h), 76 krogov, 253, 840 km

2. R. Kubica (BMW) +3, 064

3. F. Massa (Ferrari) +4, 811

4. M. Webber (RBR-Renault) +19, 295

5. S. Vettel (STR-Ferrari) +24, 657

6. R. Barrichello (Honda) +28, 408

7. K. Nakajima (Williams-Toyota) +30, 180

8. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +33, 191

9. K. Räikkönen (Ferrari) +33, 792

10. F. Alonso (Renault) +1 krog

11. J. Button (Honda) +1 krog

12. T. Glock (Toyota) +1 krog

13. J. Trulli (Toyota) +1 krog

14. N. Heidfeld (BMW) +4 krogi

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1.16, 689 (156, 789 km/h)

Odstopi

A. Sutil (FIF1T-Ferrari) – nesreča, N. Rosberg (Williams-Toyota) – nesreča, N. Piquet (Renault) – nesreča, G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) – menjalnik, D. Coulthard (RBR-Renault) – nesreča, S. Bourdais (STR-Ferrari) – nesreča

Kvalifikacije

1. F. Massa (Ferrari) 1:15, 787

2. K. Räikkönen (Ferrari) 1:15, 815

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15, 839

4. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:16, 165

5. R. Kubica (BMW) 1:16, 171

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 38, 2. Räikkönen 35, 3. Massa 34, 4. Kubica 32, 5. Heidfeld 20, 6. Kovalainen 15, 7. Webber 15, 8. Alonso 9, 9. Trulli 9, 10. Rosberg 8 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 69, 2. McLaren-Mercedes 53, 3. BMW 52, 4. Williams 15, 5. Red Bull 15, 6. Toyota 9, 7. Renault 9, 8. Toro Rosso 6, 9. Honda 6

Mitja Reven, foto: Bor Dobrin/Image-One