Formula 1: VN Španije

27. 5. 2009
Deli

Pogled nazaj pokaže, da je imel Sebastien Vettel odlične možnosti za zmago na prvi letošnji evropski dirki, a so njegovo izzivanje nepremagljivih Brawnov zopet ustavili drugi. Drugače se v F1 podira še ­marsikaj drugega kot favoriti.

Ključen je bil start, ki ga je sicer dobil Rubens Barrichello, a potem izgubil vodstvo v dirki zaradi neposrečene taktike treh postankov. Moštveni kolega Jenson Button je v dirki taktike stavil na postanek manj in brez težav vknjižil še četrto letošnjo zmago.

Tako impresivno je v sezono 2002 startal Michael Schumacher, ko je na prvih petih dirkah slavil štirikrat in naslov osvojil že sredi poletja. Španska VN je v moštvo Brawna vnesla zavedanje, da imajo še vedno zelo hiter dirkalnik, pa tudi nekaj Barrichellovega ljubosumja.

Starosta F1 je bil jezen na ekipo, ki je sredi dirke spremenila Buttonovo taktiko in mu omogočila zmago, hkrati pa je Rubens pozabil, da je forma JB-ja v letošnji sezoni bolj konstantna. Obenem je imel Brazilec na VN Španije prosto stezo in bi si lahko pripeljal zmago, če bi bil malo hitrejši. Da bi po postanku prišel pred Angleža, mu je zmanjkalo približno sedem sekund.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Zelo zanimive so bile kvalifikacije, saj je Button začel svoj zadnji (na koncu najhitrejši) krog le sekundo in pol pred koncem kvalifikacij! Brawnova konkurenca se je tokrat premagala kar sama. Sebastian Vettel je na startu padel za Felipeja Masso in si vso dirko ogledoval predelanega Ferrarija, katerega hitrost je po katastrofalnem začetku sezone občutno napredovala.

Dvoboj Vettel-Massa, ki se je končal z blamažo ekipe rdečih, ko je moral Felipe na koncu zaradi varčevanja z gorivom (šlo naj bi za napako v napravi za dolivanje; strokovnjaki pa so tudi mnenja, da je Ferrarijev motor med najpožrešnejšimi) predse spustiti tudi Alonsa, je izkoristil Mark Webber in z drugačno taktiko osvojil tretjo stopničko.

Po videnem na prvih petih dirkah bo za osvojitev naslova svetovnih prvakov treba premagati Jensona Buttona in ekipo Brawn, največ možnosti za konkuriranje pa ima očitno le moštvo Red Bull. V Barceloni je imel Vettel lepo priložnost za zmago, saj je imel na startu v dirkalniku več goriva kot Brawna pa tudi njegov dirkalnik se je bolje razumel s tršo različico gum. Če le ne bi bilo Masse s KERS-om, ki ga je bilo izjemno težko prehiteti.

V Barceloni ni bilo ekipe, ki se ni pokazala z izboljšanim dirkalnikom. Najbolj so ga predelali pri Ferrariju in občutno napredovali, a za kaj več kot sedmo mesto v prvenstvu, ki ga zasedajo trenutno, bodo morali popraviti vzdržljivost dirkalnika (Räikkönenovemu je odpovedala hidravlika) in odpraviti napake (Räikkönena so, kot že Masso letos, na kvalifikacijah pustili ždeti v garaži, prepričani, da bo njegov čas zadostoval za preboj v drugo rundo, pa ni bilo tako).

Popolnoma so pogoreli pri BMW-ju, kjer so tokrat iz dirkalnika vzeli KERS (z njim sta dirkala le Ferrarija in McLarna), ker naj ne bi bil združljiv z novo aerodinamiko, še slabši pa so bili pri McLarnu, saj niso osvojili niti točke.

Aktualni prvak Hamilton tako opletajočega McLarna verjetno še ni vozil. Najslabši letošnji rezultat so v Barceloni vknjižili pri Toyoti. Največ zaradi Trullija, ki je s trkom končal dirko že v drugem ovinku. Zanimivo je, kako so moštva kljub prepovedi testiranj in omejevanju delovnih ur v vetrovniku napredovala.

Brawnov dirkalnik naj bi bil v Catalunyji hitrejši za najmanj tri desetinke sekunde v primerjavi z Bahrajnom, kar je lep dokaz, da nova pravila še zdaleč niso povsem izkoriščena in da nas čaka še napeta sezona.

Velika nagrada Španije – Circuit Catalunya, Barcelona

Rezultati dirke

1. J. Button (Brawn-Mercedes) 1.37:19, 202 (189, 336 km/h), 66 krogov, 307, 104 km

2. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 13, 056

3. M. Webber (RBR-Renault) + 13, 924

4. S. Vettel (RBR-enault) + 18, 941

5. F. Alonso (Renault) + 43, 166

6. F. Massa (Ferrari) + 50, 827

7. N. Heidfeld (BMW) + 52, 312

8. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 65, 211

9. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 1 krog

10. T. Glock (Toyota) + 1 krog

11. R. Kubica (BMW) + 1 krog

12. N. Piquet (Renault) + 1 krog

13. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 1 krog

14. G. Fisichella (Force India-Mercedes) + 1 krog

Najhitrejši krog

R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:22, 762 (202, 484 km/h)

Odstopi

K. Räikkönen (Ferrari) – hidravlika, H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – menjalnik, J. Trulli (Toyota) – nesreča, S. Bourdais (STR-Ferrari) – nesreča, S. Buemi (STR-Ferrari) – nesreča, A. Sutil (Force India-Mercedes) – nesreča

Kvalifikacije

1. J. Button (Brawn-Mercedes) 1:20, 527

2. S. Vettel (RBR-Renault) 1:20, 660

3. R. Barrichello (Brawn-Renault) 1:20, 762

4. F. Massa (Ferrari) 1:20, 934

5. M. Webber (RBR-Renault) 1:21, 049

Vrstni red voznikov

1. Button 41, 2. Barrichello 27, 3. Vettel 23, 4. Webber 15, 5, 5. Trulli 14, 5 6. Glock 12, 7. Hamilton 9, 8. Alonso 9, 9. Heidfeld 6, 10. Rosberg 4, 5 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 68, 2. RBR-Renault 38, 5, 3. Toyota 26, 5, 4. McLaren-Mercedes 13, 5. Renault 9, 6. BMW 6, 7. Ferrari 6, 8. Williams 4, 5, 9. STR-Ferrari 4

Mitja Reven, foto: moštva

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?