Formula 1: VN Velike Britanije

18. 7. 2007
Deli

Kimi Räikkönen je po zmagi na VN Francije z boljšo taktiko ugnal tekmece tudi na veliki nagradi Velike Britanije, kjer Lewisu Hamiltonu najboljši startni položaj ni pomagal do zmage. Mediji so več kot o dirki pisali o aferi.

Lewis Hamilton je z najboljšim startnim položajem in letošnjimi odličnimi rezultati poskrbel, da so gledalci zasedli Silverstone do zadnjega kotička. Na startu je ohranil prednost, potem pa je po prvem postanku prehitro speljal, spet ustavil in zapravil dragoceni čas, kar sta izkoristila Alonso in Räikkönen. Pri McLarnu so nato, da bi Španec ostal v vodstvu, spremenili taktiko in pri prvem postanku Fernandu nalili malo goriva, kar je Räikkönen izkoristil s poznejšim drugim postankom (med Alonsovim in Räikkönenovim drugim postankom si je Finec nabral dovolj prednosti), po katerem je prevzel vodstvo in ga brez težav obranil do cilja.

Pri McLarnu so znova potrdili nenapisano pravilo, da v neposrednem taktičnem dvoboju s Ferrarijem večinoma izgubljajo. Ferrarijeva dirkalnika (Massi je pred startom ugasnil motor, zato je dirko začel iz boksov in jo odlično odpeljal) sta v prvih dveh delih dirke stavila na srednje trde gume (pri zadnjem postanku so mehaniki nataknili trde), McLarna pa sta začela s tršimi.

Räikkönen je v Veliki Britaniji postal edini, ki je letos zmagal že trikrat. Silverstone, ki mu Bernie Ecclestone grozi, da bo lahko gostil le še dve dirki, če ne bodo izboljšali razmer, je bila, kot kaže, zadnja dirka za Albersa v Spykerju.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Iz moštva so sporočili, da Albersov sponzor ni plačal dogovorjenega zneska, zato bodo na sedež posadili drugega dirkača. Pred Silverstonom pa je iz koledarja izpadla ameriška dirka. Tony George je sporočil, da se z Berniejem Ecclestonom nista dogovorila, zato prihodnje leto dirke v Indianapolisu ne bo. Po Magny Coursu bo F1 očitno med prehodom v sezono 2008 ostala kar brez dveh klasikov, ki se bosta umaknila Singapuru in Valencii.

Med koncem tedna je v Silverstonu izbruhnila tudi afera, ki so jo poimenovali Stepneygate. Nigel Stepney, zdaj že nekdanji Ferrarijev uslužbenec, ki je bil kot vodja mehanikov eden izmed glavnih tvorcev preteklih uspehov (naslovov) Scuderie, naj bi McLarnovemu dizajnerju Miku Coughlanu predal tehnične dokumente letoš­njega Ferrarijevega dirkalnika. Namig, kaj naj bi se zgodilo, je do Ferrarija prišel iz neke angleške fotokopirnice, kjer naj bi Coughlanova žena fotokopirala tehnične skice Ferrarijev. Policija je preiskala Coughlanovo hišo in tam našla dokumente.

Ferrari je proti obema, Coughlanu na Otoku in Stepneyju v Italiji, vložil tožbi, FIA pa je moštvo McLaren pozvala na zaslišanje. Zveza želi preveriti, ali so Britanci kopirali kakšen del Ferrarijevega dirkalnika, kar moštvo Rona Dennisa odločno zanika. Coughlan in Stepney sta nekoč že sodelovala, ko sta bila v moštvu Johna Barnarda, ki je v začetku devetdesetih vodil Ferrarijev oblikovalski oddelek, ki je bil takrat poskusno ustanovljen v Veliki Britaniji.

Stepney je bil pravzaprav eden prvih Neitalijanov v Scuderii, ki se je v začetku devetdesetih let prestrukturirala. Nigel je bil nato v tesni navezi s Ferrarijevim tehnikom Brawnom. Ta je lani po končani sezoni odšel v (začasni) pokoj, Stepneyju, ki je pričakoval napredovanje, pa je Brawnovo delovno mesto pred nosom odnesel Mario Almondo.

‘Poitalijančenje’ Ferrarija Stepneyju ni bilo všeč, zato so se začeli odnosi v ekipi krhati, vrhunec pa so dosegli po VN Monte Carla, kjer so ferrarijevci Nigela obtožili, da je v posode za gorivo obeh dirkalnikov stresel prašek. Stepney pravi, da je pri obtožbah v zvezi s tehničnimi dokumenti nedolžen in omenja zaroto. Kakorkoli, Stepney in Coughlan sta se 1. junija sestala s Hondinim šefom F1 Nickom Freyem, saj sta se zanimala, da bi prestopila v japonsko ekipo. Vpletenih v zgodbo o kraji industrijske lastnine je tako iz dneva v dan več.

F1 se k sreči ne ozira na (počasno) delo sodišč, zato bo že ta konec tedna dirkala v Nemčiji za VN Evrope.

Velika nagrada Velike Britanije - Silverstone

Rezultati dirke

1. K. Räikkönen (Ferrari) + 1.21:43, 074 (222, 629 km/h), 59 krogov, 303, 214

2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 2.459

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 39, 914

4. R. Kubica (BMW) + 53, 319

5. F. Massa (Ferrari) + 54, 063

6. N. Heidfeld (BMW) + 56, 336

7. H. Kovalainen (Renault) + 1 krog

8. G. Fisichella (Renault) + 1 krog

9. R. Barrichello (Honda) + 1 krog

10. J. Button (Honda) + 1 krog

11. D. Coulthard (RBR- Renault) + 1 krog

12. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

13. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

14. T. Sato (SAF1-Honda) + 2 kroga

15. C. Albers (Spyker-Ferrari) + 2 kroga

16. V. Liuzzi (STR-Ferrari)*

* ni končal dirke, a je uvrščen

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 638 (229, 514 km/h)

Odstopi

J. Trulli (Toyota) – okvara, A. Davidson (SAF1-Honda) – okvara,

S. Speed (STR-Ferrari) – nesreča, R. Schumacher (Toyota) – kolo,

A. Sutil (Spyker-Ferrari) - motor, M. Webber (RBR-Renault) – okvara

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:19, 997

2. K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 099

3. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:20, 147

4. F. Massa (Ferrari) 1:20, 265

5. R. Kubica (BMW) 1:20, 401

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 70, 2. Alonso 58, 3. Räikkönen 52, 4. Massa 51, 5. Heidfeld 33, 6. Kubica 22, 7. Fisichella 17, 8. Kovalainen 14, 9. Wurz 8, 10. Trulli 7…

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 128, 2. Ferrari 103, 3. BMW 56, 4. Renault 31, 5. WilliamsF1-Toyota 13, 6. Toyota 9, 7. RBR-Renault 6, 8. SAF-Honda 4, 9. Honda 1

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del