V formuli 1 pogosto vidimo dirkače, ki ob koncu dirke, ko je goriva v dirkalniku manj in je ta lažji, osvajajo najhitrejše kroge, vendar le za prestiž. Od letošnje sezone bodo nagrajeni z dodatno točko tako na prvenstvu voznikov kot konstruktorjev.
Vodje ekip formule 1 in Mednarodna avtomobilistična organizacija FIA so se pogajali o novih pobudah, predlog o točki za najhitrejši krog pa so podprli vsi. Zeleno luč sta prižgali tako strateška skupina kot delovna skupina za šport. Sledili sta potrditev komisije za formulo 1 ter ratifikacija sveta za avto-moto šport, kar pomeni, da bo pravilo v veljavi že to nedeljo na Veliki nagradi Avstralije v Melbournu.
Toda pravilo le ni tako preprosto, saj je treba izpolniti določene pogoje za osvojitev točke. Dodatno točko namreč lahko osvojijo le dirkači, ki so ob koncu dirke uvrščeni v prvo deseterico. Če dirkaču uspe odpeljati najhitrejši krog, vendar se uvrsti na 11. ali slabše mesto, dodatna točka ne bo podeljena.
Sistem naj bi nekoliko spremenil pogled na dirko, saj bodo imeli dirkači zunaj prve deseterice dodatno spodbudo za boj za višja mesta. Prav tako se bo morda kdaj komu zunaj prve deseterice izplačalo odpeljati najhitrejši krog, čeprav točke ne bo dobil, saj tako lahko prepreči osvojitev dodatne točke tekmecu. Denimo, da Sebastian Vettel vodi na dirki in doseže najhitrejši krog, Lewis Hamilton pa je zunaj najhitrejše deseterice zaradi ponesrečenega postanka v boksih ali tehničnih težav. Dirkač Mercedesa bi tako lahko poskusil odpeljati najhitrejši krog in preprečiti Vettlu osvojitev dodatne točke ob koncu dirke.
To pomeni, da je v sezoni mogoče osvojiti 21 točk več kot do zdaj. Lani je nagrado za največ odpeljanih krogov osvojil Valtteri Bottas, ki jih je zbral sedem.
Tokrat se vodilni možje formule 1 niso prvič odločili za podeljevanje točke za najhitrejši krog. Tako je bilo že na prvi dirki za svetovno prvenstvo formule 1 in pravilo je bilo v veljavi vse do konca sezone 1959. Takrat so čase merili le na desetinko natančno, zato so štirikrat ugotovili, da je več kot en dirkač dosegel enak čas. Tako je bilo tudi leta 1954 na Veliki nagradi Velike Britanije, ko je sedem dirkačev doseglo enak (in najhitrejši) čas na dirki, zato je vsak osvojil sedmino točke. Za sezono 1960 so se odločili za ukinitev pravila in so namesto tega dodelili točko šestouvrščenemu na dirki.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji