Za nami je osem dirk letošnje sezone v razredu MotoGP, dirkači pa so trenutno na poletnem premoru, ki ga bodo številni izkoristili za celjenje ran in okrevanje po poškodbah, pridobljenih po prvi tretjini letošnje dirkaške sezone.
Letos na novo uvedeni format z dvema dirkama v enem dirkaškem vikendu je akcijskemu dogajanju na dirkališču dodal nekaj vsebine in pomagal k zanimivejšemu sporedu. Sobotne krajše dirke, kjer dirkači dobijo polovične točke in kjer ni prostora za taktiziranje, so se izkazale za pravo potezo in ljubitelji dirkanja na tribunah ali pred domačimi TV-sprejemniki so tako še v soboto deležni dirkaškega adrenalina.
A bolj, ko se sobotnih dirk in novega dirkaškega formata veselijo gledalci, bolj se zdi, da mu nasprotujejo dirkači. Številni so mnenja, da je dirkaški vikend prenaporen in da prenapeto dogajanje na stezi na dveh dirkah vikenda in treningih prinaša preveč pritiska in s tem preveč padcev in poškodb.
Kakor koli – nov format ostaja in s tem bolj napete dirke, kjer pa prvenstvo letos morda preveč množično obvladujejo zgolj Ducatijevi dirkači. Spodobno hiter je le še dirkalnik KTM, medtem ko tudi italijanska Aprilia ni na takšni ravni, kot je bila minulo leto.
Zdi se, da so Japonci še vedno na kolenih. Tako Yamaha kot Honda se še vedno ukvarjata z motociklom, ki tehnično v tem trenutku ni dorasel Ducatiju, in zato se zdi, da se bo letošnje prvenstvo odločilo med različnimi dirkači. Vse bolj se tudi zdi, da ima ravno Ducati največ možnosti za ubranitev naslova.
Odlični rezultati Rossijeve akademije
Rossijeva dirkaška akademija in dirkači, ki izhajajo izpod njegovega dirkaškega okrilja, krojijo vrh. Pecco Bagnaia in Marco Bezzecchi sta na poletne počitnice odšla z največ točkami in sta zato na prvem in drugem mestu v točkovanju prvenstva. Med kandidati za naslov se bo zagotovo treba ozreti še po Špancu Jorgeju Martinu, ki je na tretjem mestu in točkovno ni prav daleč, medtem ko je tretji član akademije, Rossijev polbrat Luca Marini, sicer še kandidat za kakšne zmagovalne stopničke ali morda celo zmago v drugi polovici letošnje sezone, v ožji krog favoritov za naslov pa ne spada.
Zdi se, da sta le še dva dirkača, ki bi letos povsem pri vrhu lahko mešala štrene najboljšim »ducatistom«, in to sta oba tovarniška voznika KTM, Avstralec Jack Miller in Južnoafričan Brad Binder. Tudi slednja se bosta morala za naslov prvaka močno potruditi in vsaj v ožji krog favoritov po mnenju poznavalcev trenutno ne spadata.
Vsaj toliko kot dogajanje v boju za naslov prvaka pa naslove specializiranih dirkaških medijev zaseda tudi Marc Márquez in njegov letošnji neuspeh s Hondo. Španec se ukvarja s številnimi težavami, padci, poškodbami in z motorjem, ki je vsaj po njegovih besedah letos povsem nevozen.
Da je motocikel letos zares težaven in povsem nekonkurenčen hitrim Ducatijem, pa z bolniških postelj, kjer zdravita poškodbe padcev, potrjujeta tudi nekdanji prvak Joan Mir in njegov rojak Alex Rins. Četrti Hondin dirkač, Japonec Takaaki Nakagami, pa je že pred nemško veliko nagrado na Sachsenringu povedal vse: »Letos sploh ne dirkam. Le vozim se naokrog in poskušam pripeljati motor do cilja, ne da bi padel z njega.«
Honda si pomaga tudi z Akrapovičem
Da je Honda res v težavah, so priznali tudi Japonci. Izhode iz krize iščejo na vse načine in na vse strani. Od letos naprej nastopajo v prvenstvu z novimi izpušnimi sistemi znamke Akrapovič. Tu si Japonci nadejajo nekoliko lepše krivulje moči in kakšen kilovat motorne moči več, pa tudi nekoliko bolj zvezno vozen dirkalni pogonski agregat.
Zdi se, da so ravno vozne lastnosti motocikla najbolj kritične, zaradi česar so pri Hondi za svoj motocikel pri nemški delavnici Kalex najprej naročili izdelavo zadnje nihajne vilice, nato pa tudi celoten okvir motocikla. A pravega rezultata tudi nov okvir ni prinesel. Márquez je bil sprva navdušen, nato pa že na naslednji dirki Kalexov okvir znova zamenjal za Hondinega. »Težko rečem, da je kakšna bistvena razlika. Zdi se mi, da je ena šasija boljša za hitra in bolj tekoča dirkališča, druga pa je primernejša za zavite ali pa stop & go steze.«
Honda in Márquez sta vir pogovorov
V času poletnega premora so vse glasnejše govorice, da bi letos že zares nezadovoljni Márquez lahko kljub še veljavni pogodbi v prihodnje predčasno zapustil Hondin tabor.
Španec, ki je za svojo štiriletno pogodbo s Hondo pobral kar sto milijonov evrov honorarja, se baje vse bolj in bolj ozira po novem delodajalcu in drugem proizvajalcu, ki bi mu lahko zagotovil konkurenčni motocikel. Trenutno se zdita zanimiva zgolj Ducati ali KTM, pa čeprav so tako Italijani kot Avstrijci zanikali, da bi imeli prostor za Márqueza že prihodnje leto.
Čeprav se zdi, da ne KTM in ne Ducati po izjavah vodilnih za Márqueza nista zainteresirana, pa se zgodbe in pogovori v ozadju vedno vrtijo drugače. Kjer je dim, je tudi ogenj. Pri KTM se zdi, da se prihodnje leto morda iz ekipe GAS-GAS poslavlja Pol Espargaro. Kljub pogodbi bi letošnja poškodba Espargaroja lahko predčasno zapečatila njegovo kariero.
KTM bi morda lahko našel prostor za Španca
Če bi se to zares zgodilo, bi se v poltovarniški ekipi KTM moštva Tech3, ki nastopa pod blagovno znamko GAS-GAS, nepričakovano pojavilo prosto mesto. Scenarija sta zgolj dva. Ali bo šef moštva Pit Beirer ta sedež zapolnil z mladim talentom Pedrom Acosto, ki se mu je končno le odprl zmagoviti niz v razredu Moto2, ali pa bi se na motocikel GAS-GAS preselil Avstralec Jack Miller, in bi Marc Márquez morda vseeno lahko dobil sedež ter možnost v tovarniškem moštvu KTM, kjer verjamem, da bi zamenjavo finančno krepko podprl še kako zainteresiran pokrovitelj.
Avstrijski proizvajalec energetskih pijač Red Bull je namreč generalni pokrovitelj znamke KTM in obenem tudi dolgoletni Márquezov osebni pokrovitelj. Glede na to, da je Red Bull tudi drugi največji partner Hondine tovarniške ekipe v razredu MotoGP, se zdi, da bi v navezi Honda – Márquez – RedBull in KTM zelo verjetno našli skupni jezik za Márquezovo morebitno predčasno selitev v novo ekipo.
»Če bo Márquez vztrajal pri odhodu, bomo to razumeli. Ne bomo vztrajali pri sodelovanju do izteka pogodbe za vsako ceno. Pripravljeni smo se pogovarjati,« so komentirali govorice pri Hondi, kar sicer še ne pomeni ničesar, a po drugi strani pove zelo veliko. Poletje in jesen bosta očitno vroča tako na dirkaškem asfaltu kot tudi po pisarnah. Zanimivo bo!
Preberite še: BMW vstopa v svet mopedov in 125-ic
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"