Gorske dirke: Petrol Ferrari 2007

3. 8. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Španec Ander Vilarino je bil do gorske dirke Petrol Ferrari 2007 v evropskem prvenstvu nepremagljiv. A zgodila se je revolucija. Francoska. Z rekordnim časom 2:01, 281 druge tekmovalne vožnje je Lionel Regal prvič v tej sezoni premagal Baska!

28-letni Španec je že na sobotnem treningu začel silovito, mogoče celo preveč agresivno, saj je bila proga v Ilirski Bistrici podaljšana na malce več kot pet kilometrov. A zadnji hitri desni ovinek pred vasjo Šembije, ki je težaven zaradi nepreglednosti, je bil tudi za mladega Baska pretrd oreh. »Bil sem preprosto prehiter! Ovinek se dvakrat zalomi, na koncu pa celo malce zapira, jaz pa sem bil preveč pogumen, « je dejal Španec po prvem treningu, ko je ob zaščitni ograji poškodoval zadnji del svoje formule 3000.

A da so poškodbe dirkalnika večje, kot se je zdelo na prvi pogled, je dokazala šele druga vožnja sobotnega treninga, ko se je Bask pritoževal, da je pri večjih hitrostih njegova formula nemirna. Zato s sobotnim delom dirke dosedanji nepremagljivi v evropskem gorskem prvenstvu ni bil preveč zadovoljen, čeprav je pohvalil izredno hitri prvi in zadnji del (podaljšane) proge. Podobnih težav pa ni imel francoski prvak Lionel Regal, ki je zmagal na naši najuglednejši gorski dirki že lani.

Že na treningu je bil pred Baskom, v nedeljskem nadaljevanju pa je suvereno odpeljal obe vožnji, v drugi je celo postavil rekord proge, in se prvič letos zavihtel na najvišjo zmagovalno stopničko! Odličen tretji je bil še en Francoz, mlad in simpatičen Sebastien Petit (formula 3000 Reynard 95D), ki velja za zelo perspektivnega dirkača.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Slovenca v formulah 3000 sta se v evropski smetani dobro odrezala. Vladimir Stankovič je bil odličen šesti v skupni razvrstitvi, čeprav si je mogoče želel še kakšno mesto višje. »Pozna se, da nam manjkajo dirkalni kilometri, da ne rečem, da nisem navajen voziti na povsem novih gumah. Mogoče bi si želel še kakšno mesto višje, saj smo tega sposobni, vendar mi hudičevo manjka trening, « je potožil Stankovič, ki se mu je na drugem treningu zlomil vijak na vodilu, ki povezuje ročico z menjalnikom.

Malce slabše je šlo domačinu Marjanu Smrdelju; ta je zasedel 16. mesto, a če predpostavljamo, da je to šele njegova tretja dirka v 500-’konjski’ formuli 3000, mu je treba vseeno čestitati. Tehnika pa je zatajila Patriku Zajelšniku (ta s slovensko dirkaško licenco nastopa v DP), saj se je že na treningih ukvarjal z motornim kašljanjem, in nato na dirki sploh ni nastopil.

Prava drama pa se je dogajala v razvrstitvi državnega prvenstva, kamor se uvrščajo ‘turistični’ dirkalniki. Aktualni državni prvak Igor Dekleva je prvič letos sedel v zmogljivejši Alfi - starejšo namreč prodajajo. Novejši dirkalnik ST je za okrog­lih 11 ‘konjev’ močnejši in ima nekaj čez 300 ‘konjev’. »V Ilirski Bistrici mi je vedno šlo dobro, zato upam, da bo tako tudi letos, « je dejal mlajši Dekleva, ki letos še ni zmagal na nobeni gorski dirki.

Zelo optimističen je bil tudi Samo Valant, saj je po odstopu na Rogli še malce dodelal že tako zelo izpiljeno tehniko. »Na Rogli sta mi odpovedali črpalki za gorivo. Zdaj smo namestili kar štiri črpalke, poleg tega pa smo vgradili še manjšo posodo za gorivo. Ker smo privarčevali na masi, smo morali namestiti že utež (pravila). Mogoče se to, da poskušaš po eni strani prihraniti na masi, po drugi pa dirkalnik obtežuješ, sliši malce smešno, vendar je razlika, kje je dirkalnik obtežen.

Utež in akumulator sta zdaj namreč na sredini potniške kabine! « je priznal Trebanjec pred dirko. Še najmanj dela pred dirko je imel hitri Milan Bubnič, ki kot prebivalec vasi ob Pivki velja za domačina. Največ prahu je dvignila napoved Andreja Jereba, da bo nad Ilirsko Bistrico pripeljal Toyoto Corollo WRC. Ob tem je obljubil, da bo vse ‘zaprte’ ovinke odpeljal počez, kot se za reli prvaka, ki mu ni mar za točke državnega prvenstva, tudi spodobi . .

Že na treningih pa se je Bubniču zalomilo. Dirkalna elek­tronika se je tik pred treningom začela kujati, zato je moral prvo vožnjo izpustiti. Da je sploh lahko nastopil na dirki, je na drugem treningu namestil v Lancio Delto Integrale skupine F kar serijsko elektroniko in se čisto počasi odpeljal do Šembij. Po treningih pa je dirkalnik naložil na prikolico, se odpeljal proti Avstriji, kjer ga je na pol poti že čakal strokovnjak iz podjetja Gabat, ki mu je dal v roke novo elektronsko pamet avtomobila.

Dirkalnik so na hitro preskusili in zjutraj po neprespani noči sta bila Bubnič in njegova Lancia spet v boksih. Po prvi tekmovalni vožnji je iz igre za najhitrejšega Slovenca v 'turističnih' avtomobilih izpadel Igor Dekleva (pri prvem levem blažilniku se mu je zlomilo vpetje), Bubnič pa je moral kar trikrat ponoviti start v prvi vožnji, saj so imeli dirkači pred njim velike težave . . ­

Razlika med Bubničem in Valantom je bila le dobro desetinko sekunde, kar je napovedovalo srdit boj do zadnjega metra dirke. Jereb je kljub atraktivnim drsenjem, ko je spravil na noge gledalce tako na poti navzgor kot tudi navzdol (skupaj z drugimi relisti, recimo Slavkom Komelom, Mitjo Slejkom itd., ki hvala bogu vedo, da je šov poglaviten del avtomobilskega športa! ), zasedel odlično tretje mesto, za njim pa sta se uvrstila še Andrej Skrbinšek (končno Peugeot 206 skupine F deluje brez tehničnih težav) in Dagmar Šuster, ki je kljub nesreči na testiranju na Grobniku (ko mu je med vožnjo odpadlo zadnje desno kolo) tipajoče spoznaval meje vrhunskega Dullerjevega BMW-ja M3.

V zadnji vožnji je Valant za pol sekunde izboljšal čas svoje prve vožnje, a je Bubnič po neprespani noči očitno popil kavo več in se z naskokom dobre sekunde prepričljivo zavihtel na prvo mesto! Po Valantovem odstopu na Rogli in težavam Dekleve v Ilirski Bistrici je očitno, da je Bubnič na polovici sezone na zelo dobri poti, da osvoji naslov prvaka.

V diviziji III je znova slavil Aleš Prek, ki je prehitel tako največjega domačega tekmeca Mateja Grudnika, poleg tega pa je za tri desetinke sekunde premagal tudi večnega avstrijskega rivala v podobnem avtomobilu (Honda Civic Type-R) Michaela Auerja. V diviziji II je Tadej Miklavčič po dveh uspehih moral priznati premoč Igorja Cotiča (Suzuki Swift GTI), kolega v ekipi, zelo veseli pa smo bili nastopa Denisa Saviča v Roverju ZR 105, ki s sekvenčnim menjalnikom postavlja nov mejnik v tej diviziji.

»Se še navajamo, saj zaviram kot z Yugom. Potem pa moram znova pritisniti na plin, saj sem z zaviranjem prezgoden, « je priznal Primorec. V najšibkejši diviziji I je bil najhitrejši Vasja Miklavčič, čeprav ga je na tre­ningih v hitrem desnem ovinku tako zaneslo proti ograji, da je Seicenta komaj poravnal.

Visoka temperatura je očitno precej načela dirkalno tehniko, saj je bilo razmeroma veliko tehničnih težav, in dirkače, ki so v dirkaških savnah delali napake. Zato ni čudno, da je bilo na startu 173 avtomobilov, na cilju pa le 146, in da je trajala prva vožnja kar tri ure, druga pa rekordnih pet. Na seznam odstopov zaradi nesreč so se uvrstili Gregor Rant, ki je Peugeota 309 GTI v spodnjem useku precej poškodoval, za nekaj zamude sta poskrbela voznik Yuga Luka Kos in dirkač v Alfi 156 Gregor Slavec, še največ smole pa je imel Avstrijec Stefan Rabelhofer, ki je z Renaultom Meganom tik pred ciljem z veliko hitrostjo zapeljal v kamnito ograjo.

Dirkalnik je popolnoma uničen, voznika pa so s helikopterjem odpeljali v ljubljanski Klinični center, kjer so mu oskrbeli poškodovano nogo (dvakratni zlom stegnenice in zlomljena kost v stopalu), glavo (razbiti zobje, udarec) in hrbtenico (poškodovano vratno vretence). Del dirkalnika je rahlo poškodoval tudi funkcionarko.

Prva dirka za evropsko prvenstvo je za nami. Če smo pričakovali, da bo letošnji vozni park čisto drugačen, smo dobili le potrditev o kakovosti zasedbe v prejšnjih letih, saj se ni veliko spremenilo. Z evropskostjo je namreč Ferrari pridobil nekaj dobrih dirkačev v formulah in prototipih, izgubil pa nekaj zanimivih voznikov, recimo Plaso v BMW-ju z motorjem formule, ki ga evropsko prvenstvo ne zanima. Manjkala sta še Bruno Ianello, ki je kakšen teden prej močno poškodoval svojo Lancio S4, pa Felix Pailer, ki mu je več kot 700-’konjska’ Lancia Delta zgorela na slovaški dirki . . Držimo pesti za drugo leto, da se bodo najhitrejši turistični avtomobili znova vrnili, da o kakšnih zanimivih novih sploh ne govorimo!

Skupna razvrstitev

1. Lionel Regal (FRA, F3000 Reynard 01L) 4:03, 168

2. Ander Vilarino (ŠPA, F3000 Reynard) + 1, 583

3. Sebastien Petit (FRA, F3000 Reynard 95D) + 7, 632

4. Laszlo Szasz (MAD, F3000 Reynard Zytek) + 12, 855

5. Fausto Bormolini (ITA, F3000 Reynard 95D) + 13, 840

6. Vladimir Stankovič (SLO, F3000 Lola Ford) + 16, 804

7. Hermann Waldy (AVS, F3000 Reynard 94D) + 17, 212

8. Milan Svoboda (ČEŠ, Dallara STV 302) + 23, 871

9. Lanfranco Evans (ITA, Osella PA 20) + 31, 472

10. Otakar Kramsky (ČEŠ, Osella K 05) + 33, 681

16. Marjan Smrdelj (SLO, F3000 Lola) + 42, 782

18. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) + 50, 030

19. Samo Valant (SLO, Lancia Delta Integrale) + 51, 621

26. Andrej Jereb (SLO, Toyota Corolla WRC) + 59, 408

DIVIZIJA I:

1. Vasja Miklavčič (Fiat Seicento Sporting) 6:13, 368

2. Nejc Juhant (Fiat Seicento Sporting) 6:20, 613

3. Luka Kropivšek (Fiat Seicento Sporting) 6:25, 416

DIVIZIJA II:

1. Igor Cotič (Suzuki Swift GTI) 5:39, 746

2. Tadej Miklavčič (Suzuki Swift GTI) 5:41, 614

3. Franjo Merkač (Zastava Yugo)* 5:51, 336

*najhitrejši v pokalu Yugo

DIVIZIJA III:

1. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 5:20, 615

2. Matej Grudnik (Renault Clio RS) 5:26, 824

3. Dino Butorac (Renault Clio RS) 5:27, 215

TRENUTNA RAZVRSTITEV V DP:

1. Bubnič 143, 3, 2. Hernadi 80, 3, 3. Skrbinšek 78, 7, 4. Valant 75, 5. Dekleva 68, 6. Prek 61 …

In zmagovalci so …

Nagradna igra, ki jo je v sodelovanju z organizatorjem gorske dirke Petrol Ferrari 2007 izpeljal Avto magazin, se je končala v nedeljo, ko smo dobili 11 zadovoljenih izžrebancev. Kot smo obljubili, smo podelili deset VIP-vstopnic, enemu srečnežu pa smo omogočili, da je doživel prireditev prav posebno: kot sovoznik v dirkalniku. Ker pravila ne dovoljujejo, da bi dirkači v konkurenci peljali sovoznike, smo ga posadili v predtekmovalno vozilo, kar pomeni, da je vseeno doživel prvo dirko za evropsko gorsko prvenstvo v Sloveniji ‘iz prve roke’. Izžrebancem iskreno čestitamo, drugim pa lahko le želimo več sreče prihodnjič!

Sovoznik je bil:

- Janez Čas, Slovenj Gradec

VIP-vstopnice so dobili:

- Jana Slabe, Žiri

- Blaž Kranjc, Logatec

- Tomislav Gönc, Lendava

- Dejan Simić, Ljubljana

- Mateja Kitek, Sežana

- Mateja Kos, Žalec

- Matej Mejak, Izola

- Dejan Bukovec, Novo mesto

- Maša Farkaš, Cerknica

- Borut Kolar, Gornji Grad

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?