Dolgo se je govorilo - zdaj je naposled jasno. Konec letošnje sezone bo WRC upokojil hibridno tehnologijo. Številnim drugim spremembam sta jasni predvsem - pocenitev in poenostavitev. Pogonski sklop bo v osnovi enak dirkalnikom iz razreda Rally2. Kaj vse to pomeni za svetovno prvenstvo?
Po le treh sezonah je konec z najzmogljivejšimi dirkalniki zadnjih let. Hibridna tehnologija, ki naj bi pomenila rešitev za svetovno prvenstvo in približevanje zahtevam avtomobilske tehnologije, se je izkazala za predrago, prezahtevno in premalo učinkovito (da bi pritegnila pozornost proizvajalcev). Preprosto - prepozno in premalo ...
Zdaj je vrhovni organ (WMSC) na predlog strokovne skupine, ustanovljene lani, sprejel kup tehničnih pravil, ki bodo dodobra preobrazile svetovno prventvo v reliju. Kakšen bo končni učinek, pa je seveda težko napovedati.
Rally1 bo postal Rally1-, Rally2 pa Rally2+
Glavna sprememba je seveda ukinitev hibridnih sklopov, ki jih je prispeval Compact Dynamics in so bolidom dodali 100 kW (električne) moči. Dirkalniki pa bodo tudi za leto 2025 zadržali enotno varnostno strukturo (monokok). Motor bo še vedno 1,6-litrski turbo štirivaljnik z ročnim petstopenjskim menjalnikom kot v dirkalnikih Rally2, omejevalnik dotoka zraka bo manjši, aerodinamika še bolj omejena, vendar bo dirkalnik tudi lažji (hibridni del tehta približno 100 kg z vsemi tekočinami).
Bodo pa za drugo leto lahko vozniki svoje dirkalnike Rally2 nadgradili v t. i. Rally2+ z večjim restriktorjem, izboljšano aerodinamiko, obvolansko ročko za prestavljanje, večjim izpuhom ... in s tem zmanjšali zaostanek za tovarniškimi specialkami Rally1, kar bo verjetno všeč predvsem Škodi in Citroenu.
Še več novosti za leto 2026
Toda to je le prehodno leto - že za leto 2026 naj bi prišel v veljavo nov paket tehničnih sprememb. Ta naj bi ravno tako vseboval enotno varnostno kletko za dirkalnike, na kateri bi lahko proizvajalci - ali tunerji razvili svojo zunanjo obliko - ta pa bi lahko ustrezala avtomobilom razredov B ali C, SUV modelom in - kar je novost - tudi konceptnim modelom! Gre torej za uvedbo tako imenovanih silhuetnih dirkalnikov! Moč 1,6-litrskih štirivaljnikov naj bi omejili na približno '330 konjev' (243 kW), cenovna kapica pa bi bila pri 400.000 evrih (dirkalnik Rally1 danes velja skoraj milijon evrov). Pri Mednarodni avtomoblistični zvezi pravijo, da je to le prehodno obdobje do prestopa v povsem električno gnane bolide!
Za nov paket varčevalnih ukrepov gre šteti tudi omejevanje osebja na reliju, pa spremembe oziroma omejitve na področju postavitve objektov v servisu ... Nekaj novosti gre pričakovati tudi na področju organizacije in dolžine relijev (skrajševanje). Več podrobnosti bo znanih po seji kolegija WMSC junija letos.
Preberite še
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji