Mattias Ekström je prvi po Didieru Auriolu (1994), ki mu je uspelo ubraniti zmago na dirki prvakov. Lani je premagal relista Sebastiena Loeba, letos pa pistaša Michaela Schumacherja.
Večino zgodbe letošnjega finala, ki je potekal na stadionu Wembley, pove že uvodna fotografija. V rumenem prototipu Solution F (3, 5-litrski motor, 310 ‘konjev’, zadnji pogon, masa 950 kilogramov) je Michael Schumacher, ki se je zavrtel in obstal pred ciljno ravnino, v rdečem pa drugo zaporedno zmago s kurjenjem zimskih gum (organizatorji so že vedeli, kako poskrbeti za atraktivnost voženj) slavi prvak v DTM Mattias Ekström.
Finalne vožnje so bile tri; obe s prototipi je dobil Šved, Schumacher pa je slavil le z ROC Buggyjem.
V štirikolesniku s 1.100-kubičnim štirivaljnikom, 170 ‘konji’ in le 475 kilogrami se je Michael dobro znašel in priznal, da mu pri dirkanju veliko pomeni, če vidi vrtenje koles. Očitno bo res držalo, saj je bil Ekström s prototipom (pokrita kolesa) občutno hitrejši. Audijevec po dirki ni igral lažne skromnosti in je izjavil, da je preteklo nedeljo na Wembleyju, ki so ga za potrebe dirke seveda začasno asfaltirali, prišel do izraza njegov talent.
Res je, Mattias je že velikokrat dokazal, da je hiter v vsakem dirkalniku, ne glede na serijo. Ne nazadnje je dirkal tudi že na reliju za SP. S stopničk za zmagovalce so prišli zanimivi posnetki: ko je Michael za nagrado dobil prestižno uro, jo je nemudoma skril pod kapo, saj ima pogodbo z drugim urarjem …
Medtem ko je imel Schumacher v finalu še eno možnost, ki jo je izkoristil in tako izenačil z Mattiasom, v preostalih dvobojih ni bilo tako, saj je štela le prva in edina vožnja. Vrednost dirke je bila tako večja, zato dirkači niso smeli delati napak. A ker so seveda jih, rumenih kartonov za drsanje po ogradi ni manjkalo, nekaj pa je bilo tudi nesreč.
Prvak WTCC-ja Andy Priaulx (odpravil je Kovalainena, zmagovalca izpred dveh let, ki se je z Aston Martinom V8 Vantagom N24 po prihodu v cilj zavrtel in podrl ogrado), je na primer v polfinalnem dvoboju z Ekströmom s prototipom zletel s proge v pesek in se zakopal v travo, kar verjetno ni razveselilo delavcev, ki skrbijo za pripravo nogometne zelenice. Čeprav je Šved z zadkom Focusa WRC trčil v ogrado, je premagal tudi norega ‘freestylerja’ Pastrano, ki je postavil motor v kot in se ‘zaljubil’ v štiri kolesa, Kristensena (sedemkratni zmagovalec Le Mansa) in druge.
Michael Schumacher je v polfinalu zlahka odpravil prvaka serije CART Bourdaisa (ta je bil pred tem boljši od Coultharda), krog prej, v četrtfinalu pa mu je v boju z Buggyji moral priznati premoč Button. Schumi je za poraz v finalu verjetno našel zadoščenje v pokalu narodov, kjer pa je imel za zmago Nemčije veliko zaslug tudi Sebastian Vettel, saj je Michaelu v finalnem dvoboju s Kovalainenom ugasnil motor relijske zverine Grande Punta S2000, Vettel pa je presenetljivo zmagal pred Grönholmom v Finčevem službenem avtu Focusu WRC in dosegel izenačenje.
Finalno vožnjo z Buggyji je nato proti Kovalainenu dobil Vettel in tako postal ena izmed zvezd večera. No, Heikki se je Sebastianu maščeval na dirki posameznikov.
Letos je ROC praznoval 20. izvedbo. Atraktivne vožnje z veliko drsenja, 35.000-glava množica dirkačev in neobvezujoče druženje dirkačev različnih avto-moto športov so dober način za končanje sezone.
Mitja Reven, foto: IMP
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?