Reli DP: 2. Rally Primorje Ajdovščina

1. 9. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Drugi reli v Ajdovščini se je začel s premiernim na­stopom Lancerja Evolution , ki ga priljubljeno imenujemo tudi desetka, in nadaljeval s hudo nevihto, ki je odpihnila ­superspecial. Končal pa se je s penino in sladoledom, ki sta teknila predvsem novim prvakom!

Posadka Tomaž Kaučič in Peter Zorenč je znova dokazala, da sta letos v izvrstni formi. Tridesetletni mariborski voznik Kaučič je pridobil toliko izkušenj, da ne rine več z glavo skozi zid (hitrost je bila sicer vedno njegova vrlina, zanesljivost pa ne), sovoznik Zorenč mu odlično podaja informacije o strezi, njun Mitsubishi Lancer devete evolucije pa ne kaže znakov utrujenosti. Zato ni čudno, da sta od petih letošnjih relijev zmagala kar na vseh in si tako povsem zasluženo prigarala že drugi zaporedni naslov državnega prvaka.

»Seveda se veselim predčasnega naslova, saj je to le dokaz, da sva s Petrom dobro uigrana in da ekipa odlično deluje, za kar se ji najlepše zahvaljujem, « je dejal bodoči magister ekonomije Kaučič. Za zadnji reli v Postojni napoveduje sproščen nastop, predvsem pa zagotavlja, da bo trd oreh napovedanim številnim tujim posadkam. Njun najhujši tekmec na drugem ‘sprint’ reliju, ki ga je znova sponzoriralo ‘domače’ Primorje, je bil Darko Peljhan, vendar je imel njegov Mitsubishi Lancer devete evolucije težave s turbopuhalom, zato je Idrijčan osvojil šele četrto mesto.

Na drugo mesto se je namreč zavihtel Miha Rihtar, ki vedno poskrbi za to, da je trn v peti tudi našim najboljšim. Tokrat je Rihtarju zmanjkalo le nekaj sekund, da bi ugnal tudi novega državnega prvaka, vendar je že drugo mesto velik obliž na sezono, ki je bila prepredena s številnimi (tudi ali predvsem tehničnimi) težavami.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Tretje mesto v skupnem seštevku je zasedel Hrvat Danijel Šaškin, ki ga mnogi poznajo kot bivšega fanta naše smučarke Urške Hrovat. Šaškin, ki letos dirkalnik namesto pri Peljhanu najema pri Gassnerju, je našega idrijskega prvaka premagal za le desetinko sekunde! Med gostujočimi vozniki smo malce več pričakovali od večkratnega nemškega prvaka Hermanna Gassnerja, ki je v Ajdovščino pripeljal povsem novega Mitsubishija, ki ga priljubljeno imenujemo deseta evolucija, čeprav ga mitsubishijevci strogo imenujejo le Evolution.

A Nemec je dirkalnik sestavljal še noč pred tehničnim pregledom, poleg tega pa dirkalnik še ni imel dirkaške elektronike in menjalnika, zato je bil njegov medel nastop bolj kot ne pričakovan. Vendar verjamemo, da je zaradi povsem sveže tehnike, saj je bil nastop tega dirkalnika v Ajdovščini zagotovo med prvimi v Evropi, če ne celo kar prvi, Gassner prav gotovo vesel cilja in je tako malce pozabil na slabo izkušnjo z nemškega relija za SP, ko je bil prvi med vozniki dirkalnikov skupine N (in 22. v skupnem seštevku), a so ga kasneje diskvalificirali zaradi manjkajočih oblog pod blatniki.

Reli v Vipavski dolini se je začel z večernim superspecialom. A hitrostna preizkušnja sredi mesta, ki je tako kot vedno pritegnila nepregledno množico gledalcev, je nemoteno potekala le do najboljših v diviziji I (startali so namreč od zadnjega), nato pa se je nepričakovano razbesnela prava poletna nevihta. Velika količina vode in spolzek asfalt gresta skupaj le s primernimi dežnimi gumami, ki pa jih posadke na startu niso imele nameščenih, močan veter pa je odnesel tudi časomerilno opremo, zato se je vodstvo relija pametno odločilo, da se bo prva hitrostna preizkušnja odpeljala le kot etapa.

Že polžja vožnja pa je bila svojevrsten podvig, saj je na poti v servisno cono oziroma zaprto parkirišče dirkače pričakalo poplavljeno cestišče, ki je terjalo nekaj slabe volje zaradi poplavljenih motorjev. Čeprav so jih dirkači nekako le zagnali, pa je bila voda kasneje verjetno eden glavnih razlogov za odstope . .

Nedeljski del pa je minil v sončnem in vročem vremenu, ki je bil pisan na pločevino dirkalnikom na prednji pogon. Če smo pred začetkom tega relija pričakovali, da se bo med najhitrejšimi dirkalniki s prednjim pogonom bila bitka predvsem med Boštjanom Logarjem, Aleksom Humarjem in Rokom Turkom, se nismo veliko ušteli. A že prva nedeljska preizkušnja je bila usodna za polgred Logarjevega Fiata Punta, zato mu je kasneje organizator dovolil, da odpelje kot predtekmovalec in si zagotovi primerno količino dirkaških kilometrov pred dirko Alpi Orientali, ki se bo odvijala ta konec tedna in na kateri bo nastopil tudi naš nekdanji državni prvak s svojim Puntom specifikacije Kit Car.

Zato pa sta se za vsak kilometer sicer kratkega relija (skupna dolžina je bila le okroglih 133 kilometrov, dolžina hitrostnih preizkušenj pa okroglih 70) bojevala Humar (Citroën C2 R2 Max) in Turk (Peugeot 206 R3), ki mu je tokrat zapiske brala kar sestra. Na koncu je Humar vseeno potrdil, da mu drseče podlage zelo ‘ležijo’, saj je idrijski dvoboj dobil, je pa hkrati priznal, da mu je žal, da ga je Mitja Klemenčič prehitel za samo 1, 9 sekunde.

No, da bo na Klemenčiča kmalu pozabil, pa bosta verjetno poskrbela največji pokal v diviziji III in naslov državnega prvaka v tej diviziji. Čestitamo! Med vozniki dirkal­nikov na le en par koles moramo omeniti še Italijana Lina Acca, ki je v 280-’konjskem’ Renaultu Cliu Maxi moral izključiti sistem proti zdrsavanju pogonskih koles, sicer se po njegovih besedah dirkalnik zaradi spolzke podlage sploh ne bi premaknil, in hudo nesrečo Zdenka Laha, ki je s svojim Peugeotom 306 Maxi prebil ograjo in končal v potoku. Na srečo vozniku in sovozniku ni bilo nič, česar pa ne moremo trditi za njun pregrešno lep dirkalnik.

V diviziji II, kjer se zaradi izenačenosti že pojavljajo prva trenja in sumi, da se uporablja nedovoljeno tehniko, je slavil Marko Kavčič s povsem novim Renaultom Cliom RS pred Mitjo Slejkom in Tadejem Miklavčičem. Veliko smole je imel starosta Slavko Komel, saj se je kar nekaj kilometrov moral voziti po treh kolesih, zaradi česar je izgubil stik z mlajšimi tekmeci, Borisu Bržanu pa je odpovedal menjalnik v najetem Peugeotu 206 RC.

Zelo vroče je bilo tudi v diviziji I in pokalu Yugo, saj so bile razlike zelo majhne. Na koncu je v najšibkejši diviziji slavil domačin Martin Štucin (Škoda Felicia), vendar pa je bilo drugo mesto povsem dovolj za posadko Miha Prek in Valter Mršnik, da sta s Volkswagnovim Polom 1.4 16V osvojila naslov prvaka v tej diviziji. »Zadostovalo bi že deveto mesto, vendar pa je težje voziti previdno kot pa napadati, « se je naslova veselil Miha. V pokalu Yugo pa je znova slavil . . hja, kdo drug kot Andrej Velkavrh, ki je letos prepričljivo zmagal že štirikrat, le na Saturnusu je po vodstvu odstopil zaradi odpovedi menjalnika.

Velja omeniti še težave Sebastjana Rometa, ki mu je po nesreči na superspecialu odpovedal servovolan v Škodi Felicii in je na etapah vozil kar sovoznik, ter po zelo dolgem času uspešen zaključek Darka Lampeta (Škoda Fabia).

Domače vzdušje z golažem in s sladoledom za nastopajoče, kratke, a lepe hitrostne preizkušnje in predvsem ogromno gledalcev na Žabljah je tisto, kar naredi ta reli zanimiv. Škoda je le superspeciala, ki je bil zaradi višje sile odpovedan, zato so se morali številni gledalci zadovoljiti z nastopi predelanih Fičkov Abarthov, nastopom drifterjev in premiernim nastopom Aleša Zrinskega z dirkalnim BMW-jem M3. Seveda le kot predtekmovalec. Zato se – navkljub muhastemu poletnemu vremenu – vidimo znova prihodnje leto!

Rezultati

1. Kaučič-Zorenč (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) 47:41, 3

2. Rihtar-Cevc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +4, 6

3. Šaškin-Bruner (HRV, Mitsubishi Lancer EVO IX) +27, 3

4. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +27, 4

5. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +56, 6

6. Humar-Čuk (SLO, Citroën C2 R2 Max) +58, 5

7. Turk-Turk (SLO, Peugeot 206 R3) +1:11, 9

8. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO X) +1:30, 3

9. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:34, 2

10. Petrič-Lah (SLO, Citroën C2 R2) +1:38, 4

DIVIZIJA I:

1. Štucin-Rehar (Škoda Felicia) 53:14, 7

2. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 53:35, 7

3. Bizjak-Čučilovič (Škoda Fabia) 53:56, 4

DIVIZIJA II:

1. Kavčič-Ščuka (Renault Clio RS) 49:33, 8

2. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) 49:59, 6

3. Miklavčič-Volk (Renault Clio RS) 50:10, 4

DIVIZIJA III:

1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Max) 48:39, 8

2. Turk-Turk (Peugeot 206 R3) 48:53, 2

3. Petrič-Lah (Citroën C2 R2) 49:19, 7

Aljoša Mrak, foto: Tadej Pišek, Žiga Šparemblek (photoziga.blogspot.com, ekipe)

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?