Reli DP: 5. Rally Postojnska jama–Idrija

27. 10. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Prizadevnemu organizatorju vedno zmanjka le ščepec, da bi bil reli v Postojni res vrhunski. V petih letih smo namreč poleg negotovih prvih korakov doživeli še bojkot dirkačev zaradi megle in poplavljene ceste, letos pa so zatajili tujci. A po štirih letih je znova slavila posadka Darko Peljhan-Igor Kacin z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije!

Kljub odlično izpeljani prireditvi, ko uigran par izkušenih možakarjev (kot organizator vsako leto izgublja živce letošnji prvak v diviziji I na krožnih dirkah Marjan Nagode, direktor dirke pa je legenda Janez Milavec) ob izdatni podpori naše največje naravne turistične znamenitosti poskrbi za vse potrebno za tako veliko dirko, vedno zmanjka malce sape.

Po megleni Hrušici, ko določeni dirkači zaradi varnosti niso hoteli startati, do lanskih poplav, ko so bile ceste bolj podobne potokom kot pa asfaltnim površinam, so letos zatajili tujci. »Verjemite mi, da smo se letos najbolj doslej potrudili, da bi pritegnili tuje posadke, a žal ni bilo velikega odziva, « je na tiskovni konferenci pred relijem dejal Nagode.

Razlog za nezanimanje je najbrž dejstvo, da je prvak v evropskem reli pokalu (osrednja regija) že znan, starodobniki pa so imeli priznano in dobro zastopano dirko v Italiji. Odpovedi Italijana Claudia de Cecca (Peugeot 207 S2000), Ukrajinca Oleksija Tamrazova (Subaru Impreza), mladega nadarjenega Čeha Jana Černyja (Peugeot 206 S1600) pa tudi naših Mihe Rihtarja (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Saša Vusiča (Mitsubishi Lancer EVO IX) in Alojza Udovča (napovedani Renault Clio R3) niso motile nekdanjega večkratnega prvaka Darka Peljhana, da ne bi po štirih letih znova slavil na reliju Postojnska jama!

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Najbolje je sicer začel letošnji prvak Tomaž Kaučič (Mitsubishi Lancer EVO IX), vendar mu je že po treh hitrostnih preizkušnjah na etapi odlomilo vodila levega zadnjega kolesa, zato je lahko nadaljevanje relija spremljal le kot gledalec. Poškodba, ki pri Mitsubishijih ni neznanka, je tako preprečila, da bi 30-letni Mariborčan slavil kar na vseh letošnjih relijih.

Odlično je začel tudi predlanski prvak Boštjan Logar (Fiat Punto Kit Car), saj je na petkovem superspecialu zasedel drugo mesto, sobotno prvo Hrušico pa celo zmagal, vendar je nato elektronika atmosferskega dirkalnika najprej začela muhasto delovati, nato pa je motor deloval le na tri valje. Od odstopa nekdanjih in aktualnih prvakov pa je imel prosto pot izkušeni Darko Peljhan, ki je znova potrdil, da zna kljub vožnji počez tudi hladnokrvno pripeljati do zmage.

»Dirkalnik je deloval optimalno, na stezi nisem presekal nobene gume in z vožnjo ni bilo težav. V bistvu je bila vsaj na koncu zelo rutinirana dirka, « je dejal Peljhan, ki je že odkrito napovedal, da želi v prihodnji sezoni nastopati v vrhunskem dirkalniku Škoda Fabia S2000! Upajmo, da mu bo uspelo, vendar sta predpogoja za denarno zahteven zalogaj uspešna prodaja številnih njegovih dirkaških Lancerjev in pridobitev sponzorjev.

Odličen drugi v skupnem seštevku je bil nemški prvak Hermann Gassner, ki je znova nastopil z najnovejšo generacijo Mitsubishija Lancerja. A čeprav je bil dirkalnik desete evolucije bolje pripravljen kot v Ajdovščini, mu je še vedno manjkala prava elektronika.

Na tretje mesto se je uspelo uvrstiti lanskemu zmagovalcu med domačimi dirkači Mitji Klemenčiču (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je s tem prehitel tako Janija Trčka kot Aleksa Humarja v končni skupni razvrstitvi državnega prvenstva. Letošnja statistika tako pravi, da je prvak Tomaž Kaučič, drugi Darko Peljhan in tretji Mitja Klemenčič, vsi trije pa vozijo Lancerje.

Češkemu gostu Vladimirju Barviku (Mitsubishi Lancer EVO IX) se je uspelo uvrstiti na četrto mesto, mesto za njim pa je zasedel Tomislav Cilenšek s Subarujem Imprezo STi. Cilenšek, ki je tokrat vozil svoj popravljen dirkalnik (in torej ni več najemal pri Kaučiču), je s tem tudi osvojil najmanjši pokal med domačimi dirkači.

Ker je bilo v diviziji III vse odločeno že po Ajdovščini, je hotel prvak Aleks Humar voziti dirkalnik Citroën C2-R2 Max kar v skupni razvrstitvi, a mu pri Targetu tega niso dovolili. Razlika med skupno razvrstitvijo in divizijo III je le v masi dirkalnika, saj morajo za divizijo III obtežiti dirkalnik za 30 kilogramov. »Vsak kilogram šteje, « je bil malce razočaran Humar, a je na koncu zamahnil z roko in ugotovil, da bomo ‘ovce’ šteli na cilju.

Žal je imel še kako prav, da je treba priti na cilj s čim manj težavami, česar pa hitri Idrijčan tokrat ni doživel. Na dveh zaporednih HP je predrl kar dve gumi, zato je izgubil precej časa. Tudi nedeljski del relija je začel s predrto gumo, kar pomeni, da mu višje kot do 14. mesta ni uspelo priplezati.

Odličen sedmi v skupni razvrstitvi in prvi v diviziji III je bil Borut Bratina, dobrih 40 sekund za njim pa se je uvrstil Uroš Petrič (oba Citroën C2 R2). Prav Petrič je navduševal z brezkompromisno vožnjo predvsem na Hrušici, kjer je treba zaradi hitrih ovinkov kdaj pa kdaj celo malce zamižati. Ajdovec je med Colom in Logatcem dosegel povprečno hitrost kar 104 km/h!

Dirkači v diviziji II so obljubljali brezkompromisne boje, saj je bilo pred relijem Postojna kar nekaj kandidatov za naslov prvaka v tej zelo izenačeni diviziji. Slavko Komel (Peugeot 206 RC) se je z zmago približal vodečemu Marku Kavčiču (Renault Clio RS), vendar je dirkaški legendi zmanjkalo nekaj točk za največji pokal v letošnji sezoni. Kavčič je namreč moral osvojiti le sedmo mesto v omenjeni diviziji, kar je po številnih težavah (odpoved polgredi na petkovem superspecialu, prazna zadnja guma na HP Idrijski log–Zadlog) komaj dosegel.

Težave z zavorami sta imela Mitja Slejko (Renault Clio RS in Marko Jeram (Ford Fiesta ST), hudo nesrečo pa je doživel Tadej Miklavčič. Na srečo sovoznica Petra Volk ni bila huje poškodovana, vseeno pa je bil Renault Clio RS precej razbit.

V diviziji I je Mladen Stapanovič (MG Rover ZR 105) ponovil vajo z lanskega ajdovskega relija, ko je prepričljivo premagal vse tekmece, drugi je bil prvak Miha Prek (Volkswagen Polo), tretji pa hitri Martin Štucin (Škoda Felicia). V pokalu Yugo je po tehničnih težavah Andreja Velkavrha slavila posadka Andrej Mrak-David Vončina, ki je s tem postala tudi letošnja najuspešnejša dvojica v našem najmnožičnejšem pokalu.

Matjaž Vogrič je bil na dirki drugi, hkrati pa je osvojil tudi drugo mesto v razvrstitvi pokala, saj ga je Mrak prehitel za samo 2, 5 točke! Velkavrh, ki je letos slavil kar trikrat, pa bo na zaključni prireditvi pokala prevzel najmanjši pokal.

Postojnski reli si je letos ogledalo rekor­dno število gledalcev, kar lahko pripišemo pestremu spremljevalnemu programu (na superspecialu predstavitev drugih avto-moto športov, tuning show in koncert), lepemu vremenu in bližini Idrije. Razen redkih objestnežev, ki so pod vplivom alkohola metali na cesto kamenje in prazne steklenice ali ponoči pokradli količke (da dirkači ne bi preveč ‘sekali’ ovinkov), so se gledalci izkazali za prave navdušence.

Rezultati

1. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) 2.07:46, 2

2. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO X) +1:41, 1

3. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:23, 4

4. Barvik-Gabrhelik (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:27, 2

5. Cilenšek-Brešar (SLO, Subaru Impreza STi) +3:01, 0

6. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +5:18, 3

7. Bratina-Mrak (SLO, Citroën C2 R2) +7:06, 6

8. Požeg-Zupanc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +7:46, 5

9. Petrič-Lah (SLO, Citroën C2 R2) +7:47, 5

10. Komel-Širok (SLO, Peugeot 206 RC) +7:49, 0

DIVIZIJA I:

1. Stepanovič-Kacin (MG Rover ZR 105) 2.18:05, 3

2. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 2.22:17, 7

3. Štucin-Rehar (Škoda Felicia) 2.22:38, 4

DIVIZIJA II:

1. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 2.15:35, 2

2. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) 2.15:45, 1

3. Jeram-Jeram (Ford Fiesta ST) 2.15:56, 6

DIVIZIJA III:

1. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 2.14:52, 8

2. Petrič-Lah (Citroën C2 R2) 2.15:33, 7

3. Humar-Čuk (Citroën C2-R2 Max) 2.17:10, 1

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?