Reli DP: Lico Lavanttal

10. 4. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Na prvi letošnji dirki za državno prvenstvo, ki je potekala v okolici avstrijskega Wolfsberga, je prepričljivo zmagala posadka Tomaž Kaučič-Peter Zorenč. Prireditev je bila predčasno prekinjena zaradi smrtne nesreče enega od avstrijskih dirkačev.

Naš letošnji prvi reli za državno prvenstvo, ki je veljal tudi kot drugi za Avstrijce, ni imel sreče. Najprej se dolgo časa sploh ni vedelo, ali bo izpeljan, saj je glavni pokrovitelj (Pirelli) odpovedal sodelovanje. Nato pa sta priskočila na pomoč lokalna ljubiteljska dirkača, ki sta se odločila aktivneje promovirati svoje podjetje Lico.

Na prvi sobotni hitrostni preizkušnji (HP) oziroma peti na reliju pa se je zgodila tragedija. Avstrijski dirkač Herbert Breiteneder je v hitrem levem ovinku izgubil oblast nad svojim Seatom Ibizo Kit Car, zapeljal v gozd in pristal z nosom avtomobila med drevesi daleč pod cestiščem.

>

>Na žalost je bila nesreča kljub hitri zdravniški pomoči za 54-letnega dirkača usodna, njegov sovoznik Marco Mayrhofer pa je bil k sreči le lažje poškodovan. Organizator, ki je podobno kot prejšnja leta izvrstno organiziral to prireditev, se je zato odločil, da reli predčasno prekini.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Tomaž Kaučič je začel silovito, saj je na začetku dirke zasedel celo tretje mesto med vsemi nastopajočimi. Mogoče je bil razlog za njegovo jezo tudi dejstvo, da so mu avstrij­ski policisti zasegli Mitsubishija Lancerja EVO IX, češ da je bila avtomobilska školjka ukradena.

Na tehničnem pregledu so policisti ugotovili, da je bil Mitsubishi ukraden v Italiji. Kljub prepričevanju vodje ekipe Saša Mraka, da imajo vse dokumente, jim dirkalnika niso vrnili. Ker se policisti niso pustili prepričati, da bi nesporazum reševali po dirki, so Mrakovi mehaniki odšli k Jemcu po Imprezo.

Dirkalnik je bil še v kosih, zato ga je bilo treba čez noč pripraviti, poleg tega pa na novo naložiti spremljevalni kombi z nadomestnimi deli. A trud ekipe se je splačal: v petek zjutraj se je Impreza bleščala na startu prve hitrostne preizkušnje. Med tem so policisti že spregledali svojo (administrativno) napako in ponujali Mitsubishija nazaj, toda po tehničnem pregledu je bilo za to prepozno.

Kaučič je začel tako silovito, da je bil povsem enakovreden tekmec najhitrejšim Avstrijcem in Nemcu Hermannu Gassnerju, ki so bili pred relijem edino pravo merilo. Žal tempa hitrega Štajerca ni uspelo držati niti Darku Peljhanu (Mitsubishi Lancer EVO IX), kaj šele zmagovalcema posameznih dirk na lanskem prvenstvu Tomislavu Cilenšeku (Subaru Impreza STi) in Mitji Klemenčiču (Mitsubishi Lancer EVO IX).

»Očitno nam je bilo usojeno, da na tem reliju peljemo Imprezo, čeprav sem bil po testiranjih zelo zadovoljen z Lancerjevimi zmogljivostmi, « je dejal državni prvak Kaučič, ki – vsaj v hitrosti – letos ne bo imel pravih tekmecev. Peljhan je očitno stavil bolj na zanesljivost kot na brezglavo napadanje, saj mu je še kako dobro ostala v spominu lanska nesreča, ko je po vodstvu zapeljal v drevo. Tretje mesto Cilenška s starejšim dirkalnikom velja kot zmaga, žal pa je moral odstopiti Miha Rihtar; na njegovem Lancerju osme evolucije je namreč odpovedala tehnika.

V diviziji III so vrh razvrstitve znova zasedli Citroëni C2 R2. Hitri Idrijčan Aleks Humar je bil spet merilo za druge ‘dvopogonce’, saj je dokazal, da mu slavje lahko preprečijo samo prebita guma, tehnične težave ali izlet s ceste.

Na žalost je za pripravo različice Max zmanjkalo nekaj časa. Iz Francije so dobili določene dele prepozno, obljubljajo pa, da bo dirkalnik nared za Saturnus.

Težave s prepozno dobavo materiala je imel tudi Uroš Petrič, zato se z Maxom sploh ni pojavil na dirki. Odličen drugi je bil aktualni prvak Borut Bratina, veliko smole pa sta imela Rok Turk s Peugeotom 206 RC (prebita guma na prvem in odpoved motorja na četrtem HP) in Uroš Papež s Citroënovo Xsaro (tehnične težave).

Rok Turk je še obljubil, da bo na Saturnusu že sedel v različici R3, saj bodo na 206 RC izboljšali motor, namestili večja kolesa, vgradili zmogljivejše zavore, dodelali podvozje in se oborožili s sekvenčnim menjalnikom.

Žal na dirko zaradi bolezni sovoznika ni prišel Zdenko Lah, ki je želel ‘predihati’ čez zimo dodelanega Peugeota 306 Maxi, mu je bil pa v servisni coni pripravljen pomagati bivši prvak Boštjan Logar. Prav Logar je razkril veselo novico, da je kupil Fiata Punta Kit Car, ki ga je pred dvema letoma na gorskih dirkah peljal naš fotograf Saša Kapetanovič.

Sicer je priznal, da dirkalnik za zmago že dolgo ni več primeren, vendar pa bo dal vse od sebe, da bo hiter in atraktiven! V diviziji II je Mitja Slejko za dobrih 15 sekund premagal Marka Kavčiča (oba v Renaultu Cliu RS), a je hitri Kraševec podobno kot Turk že na prvem HP prebil prednjo gumo.

Odličen tretji je bil starosta v tej druščini, 50-letni Slavko Komel, ki je Peugeota 206 RC kar pošteno ‘ožemal’. Med najšibkejšimi pa smo pričakovali boj med prvakom Miho Prekom (VW Polo), vedno hitrima Martinom Štucinom in Sebastijanom Romejem (oba v Škodi Felicii) ter Darkom Lampetom (Škoda Fabia).

Zaradi predčasne prekinitve dirke je Štucin premagal presenetljivo hitrega Preka za samo šest desetink sekunde, kar še enkrat dokazuje, da je divizija I res prava valilnica talentov! Romejeva Škoda ni delovala optimalno, prav tako se je bolj s tehniko kot z vožnjo ukvarjal Lampe. Prva v pokalu Yugo je bila posadka Andrej Velkavrh-Dejan Jurca.

Od 9. do 11. maja bo v okolici Ljubljane in Zagorja potekal že 31. reli Saturnus, kar bo znova pomenilo praznik za domače ljubitelje avtomobilskega športa. Se vidimo tam!

Rezultati

1. Baumschlager-Zeltner (AVT, Mitsubishi Lancer EVO IX) 56:27, 9

2. Wittmann-Ettel (AVT, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1, 0

3. Harrach-Schondelbacher (AVT, Mitsubishi Lancer EVO CNG) +56, 3

4. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:30, 5

5. Kaučič-Zorenč (Subaru Impreza STi) +1:49, 9

10. Peljhan-Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:37, 2

13. Cilenšek-Brešer (Subaru Impreza STi) +3:19, 2

15. Klemenčič-Korpar (Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:53, 7

18. Humar-Čuk (Citroën C2-R2) +4:43, 1

22. Trček-Česenj (Mitsubishi Lancer EVO IX) +6:12, 2

28. Marc-Logar (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +6:53, 2

. .

Divizija I:

1. Štucin-Rehar (Škoda Felicia) 1.06:38, 1

2. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 1.06:38, 7

3. Lampe-Černe (Škoda Fabia) 1.07:51, 2

Divizija II:

1. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) 1.03:38, 1

2. Kavčič-Ščuka (Renault Clio RS) 1.03:53, 6

3. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 1.04:20, 1

Divizija III:

1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2) 1.01:11, 0

2. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 1.03:33, 9

3. Lenko-Celcer (Lada Samara 1.5) 1.09:40, 5

Aljoša Mrak, foto:? Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?