V soboto zvečer je Sebastien Loeb dobil zeleno luč za napad. Francoski torpedo je v predzadnji preizkušnji zadnjega letošnjega relija prehitel do takrat vodilnega Latvalo in zmagal. Rekordno.
Po formuli ena in WTCC-ju se je končalo tudi svetovno prvenstvo v reliju. Že na prejšnji preizkušnji je svetovni prvak postal Sebastien Loeb, v Walesu pa je odločitev dočakala moštvena razvrstitev. Citroën se je na Otoku pojavil s prednostjo, a razmere, ki so čakale na dirkače, so obljubljale, da konstruktorska krona še ni oddana.
Za reli po Walesu tako značilno blato sta tokrat dopolnjevala še led in sneg, zaradi katerih so (varnost! ) organizatorji odpovedali prvo in četrto hitrostno preizkušnjo, dirkače pa je motil tudi dež. V petek je bil Loeb kot prvi na cesti v zelo nezavidljivem položaju, saj se ni mogel ozirati za drugimi: »Res je bilo težko, saj je bilo zlahka zleteti s ceste tudi na etapi! «
Loeb je tako začel previdno, saj ni hotel zleteti s ceste in ogroziti moštvenega naslova. Blestel je drugi Citroën C4 WRC, a ne Sordov, ki je prav tako začel previdno, ampak dirkalnik mladinskega svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja. Sebastien je, kot da ne bi prvič nastopil na reliju z WRC-jem, na prvi hitrostni preizkušnji že kar prevzel vodstvo in šele na peti HP ga je, tudi zaradi Francozovih težav z menjalnikom, prehitel Fordov Jari-Matti Latvala.
Ogier je bil kot po navadi skromen in je dober začetek pripisal tudi 13. startnemu položaju in ugodnejšim pogojem na cesti. Sebastienovega navduševanja je bilo konec v soboto, ko je po izletu s ceste odstopil. Presenečenje prvega dneva je pripravil še Norvežan Ostberg (Subaru Impreza), ki je bil nekaj časa celo drugi, potem pa je ob zamegljeni prednji šipi zletel s ceste in padel na četrto mesto.
Dirkači so za pretekli japonski reli rekli, da je bil eden najtežjih relijev v njihovi karieri, a na Otoku ni bilo veliko boljše. V želji, da bi enotne Pirellijeve gume, ki so bile za poledenelo podlago vse prej kot ustrezne, imele boljši oprijem, so jih hoteli narezati, a za to niso dobili dovoljenja.
»Razmere so bile z močnim dežjem, snegom, ledom, blatom in vodo že kar ekstremne. Ponekod sploh nisem videl ceste, saj brisalniki niso delovali dovolj hitro, « je Fordov Latvala pojasnil težave prvega dne. Upov, da bi Ford znova osvojil moštveni naslov, je bilo konec že v petek, ko je Latvalov moštveni kolega Hirvonen svojega Focusa povaljal in izgubil več kot štiri minute. Mikko je nato reli nadaljeval, kar pa ni bilo mogoče za posadko Atkinson-Prevot, ki je v hitrem ovinku na poledeneli podlagi zletela s ceste in popolnoma uničila Imprezo. Chris in Stephane sta imela veliko srečo, da se nista poškodovala.
V soboto je najbolj napredoval Dani Sordo z drugim tovarniškim Citroënom. Španec je izkoristil šesto startno mesto in s tem ugodnejše pogoje ter se prebil na tretjega, tik za vodilnima Latvalo in Loebom. Glede na slab položaj Hirvonena in dvojno uvrstitev na stopničke je Loeb za preostale nedeljske hitrostne preizkušnje dobil dovoljenje, da lahko napade. In prav to se je zgodilo.
Latvalova prednost je dokončno skopnela po predzadnjem nedeljskem HP-ju, na katerem se je Francoz po samih nedeljskih najboljših časih prebil v vodstvo in zmagal. Leobova rekordna enajsta zmaga v sezoni ni bila ogrožena niti, ko so organizatorji Francozu zapretili z desetsekundno kaznijo, a so po ponovnem pregledu posnetkov ugotovili, da Seb ni prezgodaj startal in so kazen umaknili.
Citroën je tako sezono končal na vrhuncu z obema osvojenima naslovoma. Hirvonenu se je na koncu uspelo prebiti na osmo mesto, zadnja osvojena točka pa pomeni, da je Finec edini dirkač v zgodovini, ki je v eni sezoni v točkah končal vse relije.
Sezono so z nasmeškom končali pri Subaruju (četrto mesto Solberga), Suzukiju (peti PG in sedmi Gardemeister) ter tudi Stobartu, ki se je na domačem terenu predstavil z zgodovinsko veliko zasedbo kar šestih dirkačev: Duval (namesto poškodovanega Pivata mu je navigiral Giraudet), Wilson, Clark, Henning Solberg, Perez in Rossi. Gre za mešanico izkušenih in mladih dirkačev, pokroviteljev (Steve Perez je lastnik Stobartovega sponzorja) in svetovnega prvaka v motociklizmu, ki se je izkazal z 12. mestom.
»Zelo sem zadovoljen, ker sem končal reli in dosegel nekaj zelo dobrih časov, « je bil na koncu zadovoljen Doctor, ki so ga pohvalila tudi velika imena relija. Precej bolj slabe volje sta bila Idrijčana Marko Jeram in Simon Lapajne, ki sta nastopila s Fordom Fiesto ST. Nastop jima je prinesla zmaga v italijanskem pokalu, v Walesu pa sta imela ogromno tehničnih težav, zaradi katerih sta tudi odstopila. »Poleg težav z elektriko sva morala enkrat tudi zamenjati polgred. Na šesti preizkušnji pa je bilo vsega konec, avto je enostavno ugasnil in ga ni bilo več mogoče zagnati, « je Jeram opisal težavni reli.
Na Otoku smo dobili tudi novega svetovnega prvaka v razredu produkcijskih vozil. Prvič je to postal Andreas Aigner. V razredu PWRC je sicer slavil Šved Patrik Flodin in novi generaciji Impreze pripeljal prvo zmago.
Rezultati britanskega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 2.43:09, 6
2. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 08) +12, 7
3. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +1:20, 6
4. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +1:59, 6
5. Andersson/Andersson (Suzuki SX4 WRC) +4:04, 1
6. Duval/Giraudet (Ford Focus RS WRC 07) +5: 07, 8
7. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +5:25, 0
8. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) +5:38, 8 …
11. Flodin/Bergsten (Subaru Impreza WRX STI) +12:51, 7
* zmagovalec v prvenstvu PWRC
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 122, 2. Hirvonen 103, 3. Sordo 65, 4. Latvala 58, 5. Atkinson 50, 6. P. Solberg 46, 7. Duval 25, 8. H. Solberg 22, 9. Galli 17 …
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 191, 2. Ford 173, 3. Subaru 98, 4. Stobart Ford 67, 5. Suzuki 34, 6. Munchi's Ford 22
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del