Nekatere stvari so večne, med njimi tudi zmage Sebastiena Loeba na nemških relijih za svetovno prvenstvo. Tudi v letu 2010 v okolici Trierja ni imel tekmeca.
Sebastien Loeb je znova prvi relist, ki mu je uspelo, kar ni še nikomur na relijih za svetovno prvenstvo. Prvič se je zgodilo, da je dirkač osmič zmagal na enem in istem reliju za SP. Loeb je ta rekord postavil na nemškem reliju, na katerem je od leta 2002 zmagal vsakič, ko je reli bil. Bil pa je letos že osmič. Francozu zahrbten nemški reli leži. Uradno je asfalten, v praksi pa še vse kaj drugega. Nešteto je križišč, ceste so ozke, ponekod blatne, nekaj odsekov je bilo celo makadamskih, nekaj je dirkanja po gozdovih, precej je tudi betonskih odsekov in zaplat.
Zaviranje na meji je na tem reliju še večja umetnost kot sicer, kar je ugotovil tudi Američan Ken Block, ki je odkrito priznal, da na svojem prvem asfaltnem reliju z WRC-dirkalnikom marsikdaj ne ujame prave točke zaviranja. Ko je že kazalo, da bo njegov Focus prišel do cilja, mu je v nedeljo zjutraj odpovedal alternator. A škode je bilo precej manj kot pri Francoisu Duvalu in sovozniku Denisu Giraudetu, ki je bil v desnem ovinku prehiter, zadek Stobartovega Focusa WRC je zadel v betonsko protitankovsko oviro ob cesti, nato ga je zavrtelo in posadka je pristala na strehi.
Na srečo nista bila poškodovana, nedvomno pa bo kariera nekoč že tovarniškega dirkača Duvala znova pod vprašajem, saj je Nemčijo končal tako kot velikokrat relije – razbijaško. Kako silovit je bil trk v beton, sta pričali izmerjena sila trka osem gejev in odtrgano kolo, ki je z vpetjem vred obležalo na nasprotni strani ceste. Drugih žrtev med znanimi Nemčija ni zahtevala. Motošportni šefi Modrega ovala bi se morali ob pogledu na razpredelnico rezultatov relija Deutschland prijeti za glavo, saj so med prvimi desetimi le trije Focusi WRC.
Latvala se je do sobotnega vrtenja na nož bojeval za stopničke, ki jih je na koncu osvojil Ogier, s Citroënom C4 WRC prvič na tem reliju, kar je lep uspeh. Hirvonen je odstopil zaradi tehničnih težav z menjalnikom, a je bil ves čas za Latvalo. Na koncu sta Fordove barve delno ubranila Wilson s šestim in Al Kasimi z osmim mestom. Latvala bi imel veliko dela tudi s Pettrom Solbergom, če Norvežanu v petek ne bi spustili duše kar dve gumi. Spet je nastopil Kimi Räikkönen in domov odnesel nekaj točk ter pustil mlačen vtis. Navijači so na njemu domači trdi podlagi pričakovali več.
Se je pa nekdanji svetovni prvak v formuli ena med nemškimi vinogradi in številnimi majhnimi križišči enkrat tudi izgubil in vse skupaj poplačal z zmago na zadnji mestni HP. Takrat, ko se je že vedelo, da lahko le tehnična okvara ustavi Loeba na poti do 59. zmage v karieri. Super Seb je z zmago po 19 odpeljanih nemških HP, treh tekmovalnih dnevih in 407 tekmovalnih kilometrih z zmago povečal prednost v skupnem točkovanju na 58 točk in si omogočil, da ob ugodnem razpletu sedmi naslov svetovnega prvaka osvoji že prihodnji mesec na reliju po Japonskem, torej tri relije pred koncem.
V Nemčiji so se udarili tudi v drugih kategorijah. V P-WRC je slavil Armindo Araujo, med mladinci Hans Weijs mlajši in v S-WRC Patrik Sandell.
Reli SP: rezultati nemškega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.59:38, 3
2. Sordo/Vallejo (Citroën C4 WRC) + 51, 3
3. Ogier/Ingrassia (Citroën C4 WRC) + 2:13, 3
4. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 09) + 2:33, 9
5. P.Solberg/Patterson (Citroën C4 WRC) + 6:47, 7
6. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) + 8:46, 7
7. Räikkönen/Lindstrom (Citroën C4 WRC) + 8:50, 5
8. Al Kasimi/Orr (Ford Focus RS WRC 09) + 17:36, 5
9. Van Eldik/Buysmans (Subaru Impreza WRC 08) + 17:53, 0
10. Sandell/Axelsson (Škoda Fabia S2000) + 17:58, 8* . .
18. Araujo/Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo X) + 26:30, 1** . .
22. Weijs/Degandt (Citroën C2 S1600) + 30:35, 1*** . .
*Zmagovalec na prvenstvu S-WRC
**Zmagovalec na prvenstvu P-WRC
***Zmagovalec na prvenstvu J-WRC
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 191, 2. Ogier 144, 3. Latvala 117, 4. P. Solberg 100, 5. Sordo 95, 6. Hirvonen 86, 7. Wilson 56, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 25, 10. Räikkönen 21 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 308, 2. Ford 222, 3. Citroën Junior 168, 4. Stobart M-Sport Ford 118, 5. Munchis Ford 40
Mitja Reven, foto: Moštva, GEPA Pictures / McKlein
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji