Sebastien Loeb je zmagal še na četrtem reliju sezone in je na najboljši možni poti, da znova osvoji naslov svetovnega prvaka.
Super Sebu nihče ne more do živega. Aktualni svetovni prvak je na reliju po Portugalskem, ki se je po letu dni odmora vrnil v koledar relijev za SP, brez pretirane drame znova ugnal vso konkurenco in spremenil že tako dolgočasno sliko blede konkurenčnosti drugih izzivalcev za zmage v še večjo bedo.
Toda v prvi polovici relija je kazalo, da se Loebov C4 WRC ne bo tako zlahka odpeljal do nove zmage. Na stadionskem superspecialu, ki je potekal na asfaltni podlagi, je z najhitrejšim časom presenetil Henning Solberg, ki pa je že v petkovem jutru izgubil vodilno mesto.
Sebastien Loeb je že na začetku preizkušnje prepozno zaviral in pri iskanju ceste v lastnem prahu izgubil vsaj 16 sekund, kar je bila voda na mlin izjemno hitremu Jariju-Mattiju Latvali. Finec je prevzel vodstvo in izkoristil svoj startni položaj (Loeb je moral na prvih HP sicer 361 kilometrov in 18 preizkušenj dolgega relija igrati vlogo čistilca) ter povečal prednost v tretji HP, potem pa se je zgodilo že videno: napaka in raztreščeni Focus ter konec relija.
Posadka je imela tokrat veliko srečo, saj je avtomobil preskočil varovalno ograjo in se skotalil po hribu, le dobri varnostni kletki pa se lahko Jari-Matti in sovoznik Mikka zahvalita, da sta v popolnoma zmečkanem Focusu odnesla celo
kožo. Vprašanje je, ali bosta imela toliko sreče tudi, ko ju bodo v roke dobili šefi ekipe, saj je bila to že tretja nesreča v štirih letošnjih relijih. Nesrečni Latvala, ki je v času portugalskega relija praznoval rojstni dan, preveč razbija in v dirkaškem smislu nikakor ne napreduje.
Njegov odstop je pomenil še večje breme za zelo konstantnega in v nabiranju točk zelo uspešnega Mikka Hirvonena, ki je moral končati reli, saj bi v nasprotnem primeru Ford v primerjavi s Citroënom izgubil preveč točk. Hirvonenu ni stvari olajšal niti drugi voznik francoske ekipe, bolj kot ne asfaltni specialist Daniel Sordo, ki je prevzel vodstvo.
Zgodovinske knjige z njegovim nepričakovanim vodstvom na peščeni podlagi niso imele veliko dela, saj je ponovil Loebovo napako in zaradi izgubljenega časa vodilni mesti prepustil Hirvonenu (Finec je prevzel vodstvo) in Marcusu Grönholmu.
Prav ste prebrali, upokojeni dvakratni svetovni prvak se je vrnil na reli s Prodrivovo Imprezo, ki bi jo, če Subaru ne bi odšel iz prvenstva, sicer vozil Petter Solberg.
Marcus je kljub opazkam, da še ni navajen dirkalnika in da ne zavira povsem na meji, ker je že nekoliko pozabil, kako se dirka, blestel. Toda le do sobote, ko je hotel preveč in raztreščil Imprezo. Loeb je v soboto ujel Hirvonena, ga prehitel in si nabral dovolj prednosti, da je v nedeljo brez težav zmagal.
Rezultati portugalskega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.53:13, 1
2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) + 24, 3
3. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 1:45, 4
4. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara WRC) + 2:44, 6
5. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 08) + 5:46, 3
6. Ostberg/Unnerud (Subaru Impreza WRC2008) + 6:20, 8
7. Villagra/Diaz (Ford Focus RS WRC 08) + 12:59, 5
8. Al Kasimi/Orr (Ford Focus RS WRC 08) + 18:21, 7
9. Araujo/Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 22:18, 5* . .
13. Kosciuszko/Szczepaniak (Suzuki Swift S1600) + 29:25, 5** . .
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 40, 2. Hirvonen 30, 3. Sordo 23, 4. P. Solberg 14, 5. H. Solberg 14, 6. Wilson 8, 7. Latvala 6, 8. Atkinson 4, 9. Villagra 4, 10. Ogier 3 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 64, 2. Ford 40, 3. Stobart Ford 27, 4. Citroën Junior 11, 5. Munchi’s Ford 7
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?