Po napaki, s katero je Sebastien Ogier na reliju po Novi Zelandiji le tri ovinke pred koncem zapravil prvo zmago na relijih za SP v karieri, ni bilo treba čakati dolgo, da je nekdanji mladinski svetovni prvak stopil na najvišjo stopničko.
Trije pravi tekmovalni dnevi prašnega makadamskega relija, ki so ga tokrat organizirali v okolici portugalskega Fara in je štel 18 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 355 kilometrov, so bili v znamenju Citroëna. Mladinec Sebastien Ogier je bil v petek najhitrejši, pred drugouvrščenim Danijem Sordom si je privozil dobrih 26 sekund prednosti. A mladinski svetovni prvak je bil pred nadaljevanjem previden, saj je dobro vedel, kaj pomeni biti prvi na startu makadamskega relija.
V petek je mladi Francoz pet od šestih najboljših časov preizkušenj prvega dne portugalskega relija osvojil tudi po zaslugi boljšega startnega položaja, saj so dirkalniki pred njim počistili nekaj prahu s ceste. Nekateri drugi so v petek že taktizirali. Sordo je zaradi izleta s ceste izgubil skoraj 20 sekund, Loeb je bil v petek šele tretji, za njim pa Hirvonen, Petter Solberg, ki je pred koncem dneva očitno upočasnil, in Latvala že z več kot minutnim zaostankom. V soboto so bili vsi relisti, vključno s počasnim nekdanjim F1-prvakom Kimijem Räikkönenom in z ameriškim superzvezdnikom Kenom Blockom, v ozadju dvoboja Sebastien proti Sebastienu.
Loebu je na sobotnih preizkušnjah uspelo zmanjšati zaostanek za soimenjakom iz Citroënovega mladinskega moštva, a 21 sekund zaostanka mu ni pomenilo nič drugega kot srdit nedeljski napad na zmago. »Danes je dirkal enako hitro in pazil na gume, « je Loeb po sobotnih preizkušnjah pohvalil Ogierja, ki je s soboto opravil z največjo mero zrelosti, vredne zmage. Vloga čistilca ceste ga ni zmedla, ni delal napak, s katerimi je na preteklih relijih dokazoval, da je še zelen. »Lahko dirkata, a prepovedano je zleteti s ceste, « je bil pred nedeljo zjutraj jasen šef Citroënovega motosporta Olivier Quesnel.
Svet se ne bi čudil, če bi moral Ogier zavoljo boljšega izhodišča v boju za naslov letošnjega svetovnega prvaka Loeba spustiti predse, a na srečo so pri Citroënu uvideli, da Fordi na Portugalskem ne pomenijo nobene grožnje (v soboto je Latvala Focusa razbil ob drevesu, Hirvonen pa je bil v svojem slogu preveč previden), in dovolili Sebastienoma, da se udarita za zmago. Lahko si predstavljate, kako velik je bil nedeljski pritisk na oba Sebastiana, saj je šef Quesnel dodal, da bi izlet s ceste lahko slabo vplival na prihodnost mladega Sebastiana, izlet starejšega pa bi pomenil veliko neumnost.
Nedelja se je začela z Loebovim napadom, v katerem je aktualni svetovni prvak več kot prepolovil zaostanek za vodilnim Ogierjem, a na ponovitvah obeh preizkušenj, ko je bila cesta manj prašna, vloga vodilnega pa bolj ugodna, je Ogier ohranil vodstvo in zmagal. »Neverjeten konec tedna. Pritiskal sem od začetka do konca, vso dirko je bilo težko zadržati Seba za seboj. Popolno je osvojiti svoj prvi reli po takšnem dvoboju s Sebom.« Citroën je z Ogierjem, Loebom in Sordom osvojil vsa tri mesta na stopničkah, kar je glede na podlago relija vsekakor veliko presenečenje.
Mikko Hirvonen je na koncu osvojil četrto mesto po nesreči Pettra Solberga, ko je Norvežanov C4 WRC po izletu s smeri z dvema kolesoma obstal na ogradi superspeciala. Le še vprašanje časa je, kdaj bo po zasluženi zmagi Ogierja šef Quesnel poklical v prvo Citroënovo ekipo, ki bi bila lahko sestavljena iz dveh Sebastienov. Ogierjeva zgodba je podobna Loebovi. Sebastien mlajši je leta 2008 postal svetovni mladinski prvak s Citroënom C2 S1600, isto leto pa je vso relistično srenjo presenetil z vodstvom na reliju po Veliki Britaniji, ko je prvič nastopil s C4 WRC, in s svojo prvo točko v skupnem seštevku relija za SP.
Bilo je v Mehiki na komaj prvem Ogierjevem nastopu na svetovnem prvenstvu (JWRC) . . Januarja lani je s Peugeotom 207 S2000 slavil na IRC-reliju v Monte Carlu, po manj kot letu in pol pa se že lahko pohvali s svojo prvo zmago na reliju za svetovno prvenstvo. Prva zmaga je razbremenila Ogierjeva ramena, zato lahko pričakujemo še kakšno, njegovo izzivanje velikega Loeba pa bi utegnilo letos prinesti še kak zanimiv reli, kot je bil portugalski.
Reli SP: rezultati portugalskega relija
1. Ogier/Ingrassia (Citroën C4 WRC) 3.51:16, 1
2. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 7, 9
3. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 1:17, 6
4. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 09) + 1:32, 0
5. P. Solberg/Mills (Citroën C4 WRC) + 1:35, 7
6. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) + 7:10, 1
7. Ostberg/Andersson (Subaru Impreza WRC 2008) + 7:28, 3
8. Villagra/Companc (Ford Focus RS WRC 08) + 10:36, 1
9. Al Qassimi/Orr (Ford Focus RS WRC 09) + 10:55, 8
10. Räikkönen/Lindstrom (Citroën C4 WRC) + 11:34, 3
11. Ketomaa/Stenberg (Ford Fiesta S2000) + 16:20, 0* . .
21. Abbring/Mombaerts (Renault Clio R3) + 36:18, 3** . .
*Zmagovalec v prvenstvu S-WRC.
**Zmagovalec v prvenstvu J-WRC.
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 76, 4. Latvala 72, 5. P. Solberg 63, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. H. Solberg 24, 9. Villagra 26, 10. Räikkönen 15 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 189, 2. Ford 163, 3. Citroën Junior 106, 4. Stobart M-Sport Ford 84, 5. Munchis Ford 40
Mitja Reven, foto: moštva
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?