Hkrati je veljal tudi za enega od najbolj vsestranskih dirkačev vseh časov.
Dirkaški svet je izgubil še eno legendo. V 91. letu starosti se je danes zjutraj poslovil nekdanji dirkač britanskega rodu, Sir Stirling Moss. Umrl je po dolgotrajni bolezni, ki mu je težave začela delati leta 2016 med potovanjem po Daljnem vzhodu, od tedaj pa se je tudi popolnoma umaknil iz soja žarometov.
Stirling Moss je, in to brez dvoma, veljal za enega izmed največjih dirkačev v zgodovini avtomobilskega dirkanja. Kariero je začel že leta 1948 pri le 19 letih, uradno pa jo je zaključil šele leta 2011 po veteranski dirki za 24 ur Le Mansa. V karieri je nastopil na kar 529 dirkah, 212 jih pa je končal na najvišji stopnički – 16-krat tudi v Formuli 1, kjer pa nikoli ni osvojil naslova svetovnega prvaka.
Moss je sicer v Formuli 1 nastopal sedem sezon, pri čemer je sezono štirikrat zaključil na drugem mestu, trikrat pa na tretjem mestu v skupnem seštevku. Najbližje je bil naslovu svetovnega prvaka v letu 1958, ko se mu je naslov izmuznil za vsega eno točko. Trofejo je takrat domov odnesel Mike Hawthorn, vse skupaj pa bi bilo lahko povsem drugače, če se Moss na dirki za Veliko nagrado Portugalske ne bi postavil na sorojakovo stran, ko so ga komisarji po zletu s proge želeli diskvalificirati zaradi vzvratne vožnje na progo.
Precej več uspehov pa je Sir Stirling Moss – viteški naziv je prejel leta 200 – zabeležil na dirkah športnih oziroma turnih avtomobilov. Tako je recimo večkrat slavil na sloviti nekdanji dirki Mille Miglia, na dirki za 12 ur Sebringa, nastopal pa je tudi na dirki za 24 ur Le Mansa. Tam je sicer nastopal med letoma 1951 in 1961, pri čemer mu je do cilja uspelo priti le dvakrat – obakrat je nato zasedel drugo mesto.
Poleg dirk v Formuli 1 in turnih dirk pa je Moss v več desetletij dolgi dirkaški karieri (ki jo je sicer leta 1962 po hudi nesreči z Lotusom za nekaj časa prekinil) postavil kar nekaj hitrostnih in vztrajnostnih rekordov. Tako mu je recimo z dirkalnikom MG EX181 na izsušenem jezeru Bonneville uspelo podreti kar pet rekordov v kategoriji F, med drugim tudi rekord za najhitreje prevožen kilometer, ko mu je na omenjeni razdalji v dveh poskusih uspelo doseči povprečno hitrost kar 394,989 kilometrov na uro. Hkrati je Jaguar XK-120 ravno z Mossom in Lesliejem Johnsonom za volanom leta 1950 na ovalnem dirkališču Autodrome de Montlhéry s povprečno hitrostjo 107,46 milj na uro postal prvi avtomobil, ki je 24 ur vozil s povprečno hitrostjo več kot 100 milj (160 kilometrov) na uro. Dve leti pozneje je obema dirkačema ob pomoči še dveh Britancev z enakim avtomobilom in povprečno hitrostjo, višjo od 100 milj na uro, na istem dirkališču uspelo voziti kar ves teden.
Sicer pa je Stirling Moss poleg MG-ja in Jaguarja v karieri zastopal tudi številne druge avtomobilske znamke, med drugim Aston Martin in Porsche, zagotovo pa se bo v zgodovino najbolj zapisal kot dirkač Mercedes-Benza. Z legendarnim srebrnim dirkalnikom 300-SLR in štartno številko 722 je namreč med drugim nastopil na že omenjeni dirki Mille Miglia, z nemško znamko pa je bil povezan vse do smrti. Ne nazadnje si je lastil bogato zbirko njihovih vozil, kot ambasador znamke pa je bil deležen tudi posebne časti, saj je Mercedes najprej številko 722 namenil posebni seriji modela SLR, nato pa leta 2009 na osnovi omenjenega modela predstavil še posebno izvedbo brez strehe, poimenovano SLR Stirling Moss.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del