Natanko bo 20.35 bo Elfyn Evans s sovoznikom Scottom Martinom v Toyoti Yaris potegnil perko štartne linije prve hitrostne preizkušnje Thoard - St. Geniez relija Monte Carlo. In tako odprl kar 13 dirk dolgo sezono letošnjega svetovnega prvenstva v reliju (WRC). Ki bo najbolj posoebna zato, ker naslova ne bo branil prvak Kalle Rovanpera. Ampak to seveda ni vse, zaradi česar velja biti pozoren ...
Prav otoritveni reli, ki je tradicionalno umeščen v kneževino, je s svojim stažem najstarejše tovrstne prireditve, kot naročen, da odpre sezono. Če bi le bila tudi sezona tako zapletena, nepredvidljiva in napeta, kot je to reli Monte Carlo s svojimi vremenskimi ekstremi, kjer posadke štartajo v soncu na desetih stopnjah in več, nekaj deset kilometrov kasneje pa se prebijajo skozi led in sneg na alpskih prelazih. Počakajmo ...
Reli Monte Carlo - precej sprememb
Posadke bodo morale prevoziti 17 hitrostnih preizkušenj v štirih dneh, v skupni dolžini skoraj 325 kilometrov, precejšnji del itinerarj apa je povsem nov - ali pa vsaj nov za veliko večino mladih ali mlajših voznikov. Letos se središče relija spet seli v mestece Gap (mimogrede, to je rojstni kraj devekratnega zmagovalca Seba Ogierja), od koder bodo posadke štartale vsak dan - razen v četrtek, le ceremonialni štart je spet pred velikim kazinom v kneževini, potem pa sledita dve preizkušnji. In tam bo v nedeljo popoldan seveda tudi cilj, potem ko bodo posadke prevozile dve najbolj klasični preizkušnji, med njimi legenarni Col de Turini.
Kdo je favorit?
Sicer pa je na listi prijavljenih kot rečeno 69 posadk, od tega 8 v Rally1 kategoriji kar 28 v Rall2 in ostanek v Rally3. Med prvoligaši bosta Hyundaijev napad na zmago vodila Ott Tanak/MArtin Jarveoja ter Thierry Neuville in Martijn Wydaeghe, v prvo ligo pa se končno vrača Andreas Mikklesen s svoznikom Torsteinom Erikksenom.
Pri Toyoti bo tokrat manjkal prvak Rovapera, ki delno sezono začenja na Švedskem reliju. Zato pa bo štartal Seb Ogier s sovoznikom Vincentom Landaisem.
Ogier je najuspešnješi voznik na tem reliju, ki ga je dobil že devetkrat! Ob njem pa še Elfyn Evans, ki se vrača iz 'bolniške' (sovoznik Scott MArtin), tretja posadka pa sta Takamoto Katsuta in Aaron Johnston.
Pri M-Sport fordu stavijo na mlajše - Adrien Fourmaux in Alexandre Coria ter Grégoire Munster z Louisom Louko. Monte Carlo je sicer nepredljiv in zahteven, toda brez tehničnih težav bi svoj denar mirno položil na Ogierja ...
Največ drame bo v Rally2
Ampak najbolj zahtevni boji bodo zagotovo v katogoriji nižje, v Rally2. Nastopili bodo vsi najboljši in imen, ki laho dobijo reli, je vsaj pet, šest: Yohan Rossel in Nikolaj Grijazin v (pol)tovarniškem Citroenu C3, pa Oliver Solber in Sami Pajari v (pol)tovarniški Škodi Fabii, Nicolas Ciamin sedi v Hyundaiju i20, potem sledi trojica v povsem novi Toyotini specialki Yaris GR - Stephane Lefebre, Bryan Bouffier in Jan Solans. In spisek je seveda še daljši ...
Ostale novosti
Sicer pa je kar nekja debat sprožil nov sistem točkovanja (več o tem tukaj), ki bi naj dvignil intenzivnost bojev v nedeljo (zadnji dan se točkuje posebaj), pa tudi razporeditev in izbira relijev, saj je v programu prvenstva (letos 13 relijev) spet kar nekaj hitrih, relijev na peščeni podlagi, ki si sledijo eden za drugim. Medtem pa mnogi organizatorji, tudi izven Evrope, čakajo na svojo priložnost.
FIA ima poleg tega še eno veliko težav - že nekaj let ne uspeva poluarnosti tega športa dvigniti na raven, ki bi pritegnil investicijo enega ali dveh velikih znamk. Hibidizacija je očitno le dvignila ceno bolidov, ni pa prepričala velikih znamk, ki stavijo na elektrifikacijo serijskih modelov. Tako je vse več govoric, da bo vlogo prve kategorije prevzel kar razred Rally2 z nekaj izboljšavami. Toda ker tako preprosto vendarle ni, bo preteklo še nekaj vode, prede dokončno odločitvijo.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?