300.000 razlogov za Mercedes-Benz razred S

29. 8. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Razred S se vedno znova poteguje za naslov najboljšega. Takšna vloga mu pristaja. Na cesti sicer z videzom ne sili v ospredje, a s svojo pojavo dokazuje, da meri najvišje.

Zdaj so ga temeljito prenovili, saj je boj za kupce tudi v razredu najbolj prestižnih limuzin zelo zahteven. Ko je bil sedanji rod 2013 predstavljen prvič, je z njim Mercedes-Benz nakazal tudi novo oblikovalsko smer. Ali, kot pravi njegov avtor, sicer prvi oblikovalec zunanjosti pri Mercedesu, Robert Lešnik, začeli so z linijo, ki sporoča čutno jasnost in slogovni pristop, ki zdaj obsega praktično že vso njihovo avtomobilsko ponudbo. Lešnikov prvenec je zdaj dobil nekaj lahnih sprememb zunanjosti, vsekakor pa je najbolj opazna tista na žarometih oziroma v njih integriranih dnevnih lučeh LED. Razred S ima zdaj tri vrste LED, skladno z zamislijo najboljšega – razred C ima eno, razred E pa dve. Stvar v realnosti na cesti malce spominja na vojaške čine oziroma oznake, ki jih ti nosijo na ramenih. Tudi tam več črtic pomeni večjo pomembnost …

Veliko več kot pri videzu pa najdemo pod po navodilih Lešnika ukrivljeno pločevino. Mercedes-Benz je v zadnjih letih res močno pohodil plin – razen ob številnih novih modelih so se tudi tehnološko zelo posodobili oziroma usmerili v prihodnost. To lahko zapišemo za obe največji področji, mehansko in elektronsko tehnologijo. Oglejmo si najprej podrobnosti mehanike.

Tu so trije novi motorji. Dva, manjša šestvaljnika, dizelski in bencinski, imata novo zasnovo. Prva novost je to, da gre za vrstni motor, nova pa je skoraj vsa spremljevalna tehnika. Več novega, recimo kombiniran vbrizg goriva, puhala na izpušne pline, najdemo pri bencinskem. Pri tem je najpomembnejši dodatek integrirani zaganjač-generator z napetostjo 48 voltov. Vse pomembne dodatne dele ob motorju poganja prav dodatni blagi hibridni del. Zaganjač-generator dobavlja elektriko v posebno baterijo, električni tok pa je na voljo za izključni pogon kompresorja klimatske naprave in vodne črpalke, tako da so pri tem motorju opustili jermenski pogon vseh omenjenih naprav. Zaganjač-generator lahko prevzame dodatno opravilo: če je treba, je dodatni elektromotor, ki k pogonu motorja na notranje zgorevanje doda še 250 njutonmetrov navora oziroma 15 kilovatov moči. Na elektriko je tudi pogon dodatnega puhala, ki polni valje pri nizkih vrtljajih, ko puhala na izpušne pline še ne 'primejo'. Pri Mercedesu za ta motor pravijo, da ima vse lastnosti osemvaljnika, a precej nižjo porabo goriva (v različici S 500, kjer je nadomestil V8 kar za 22 odstotkov). Tudi bencinski osemvaljnik (V) ima precej novega, na primer dvojna puhala, a je najpomembnejši dodatek izklapljanje delovanja polovice valjev. Sistem Camtronic poskrbi, da ob manjši motorni obremenitvi deluje le 'polovica' motorja. Tako kot oba manjša šestvaljnika Mercedes tudi V8 ponuja v dveh zmogljivostnih različicah. Stuttgartčani najavljajo tudi priključnohibridno različico, ta bo imela na 13,3 kilovatne ure povečano zmogljivost baterije, kar naj bi omogočilo do 50 kilometrov dosega zgolj z električnim pogonom.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Mercedes ob osnovnih modelih ponuja še številne variacije. Tu so štirikolesni pogon (4Matic) pa Maybach (za večji luksuz), podaljšana medosna razdalja (tudi pri Maybachu, Pullman pa s še daljšo), seveda tudi športnejši AMG. Pri teh so v devetstopenjski samodejni menjalnik namesto pretvornika navora dodali mokro sklopko, kar omogoča hitrejše spreminjanje prestavnih razmerij; tu je tudi v primerjavi z modelom E AMG poenostavljen štirikolesni pogon, ki nima mehanskih diferencialnih zapor.

Novosti je res veliko in jih vseh sploh ni mogoče našteti v tako omejenem prostoru našega članka. A dodajmo še tisto, ki poskrbi za udobje: zračno vzmetenje, ki je pri razredu S lahko podprto z računalniškim sistemom za največje udobje, Magic Body Control.

Tako smo pristali pri elektroniki. Pomočnikov za varnost in udobje je seveda v tako prestižnem oziroma luksuznem avtomobilu res veliko. Omenimo novost, pomočnik ECO. Ta pri obeh bencinskih šestvaljnih različicah skrbi za kar se da varčno vožnjo – tudi z opozorili, da bomo v kratkem pripeljali na odsek ceste, kjer bo hitrost omejena, zato že prej lahko malce popustimo plin, podpira pa tudi rekuperiranje (spravljanje elektrike v baterijo blagega hibrida) ali 'jadranje' (ugašanje motorja še med vožnjo). Pri tem sistem uporablja vse mogoče podatke, ki so lahko na voljo, od navigacijskih podatkov s kamere za zaznavo prometnih znakov, drugih informacij, ki jih dostavljata radarska senzorja ali stereokamera.

Ne da bi posebej omenjali, so tu seveda še ostali elektronski pomočniki, a je te večinoma prav ta novi rod razreda S uveljavil pred štirimi leti ob predstavitvi, pozneje pa so si pomočniki našli pot tudi v manjše Mercedesove modele.

Razred S je prvi model na svetu, ki pri vseh svojih različicah v svetlobni opremi uporablja izključno tehniko LED. Edinstven je tudi po tem, da stereokamera opazuje cestišče pred avtomobilom in pri sistemu Magic Body Control zračno vzmetenje že vnaprej pripravi na neravnine na cesti. Za udobje v avtomobilu poskrbi tudi več kot sto elektromotorjev, ki skrbijo za prilagajanje. Tako ima vsak od sprednjih sedežev po devet motorjev, zadnji pa 12. Po pet elektromotorjev je tudi v zunanjih vzvratnih ogledalih. Tudi za neslišno zapiranje vrat in prtljažnika skrbi pet motorjev. Sistem za samodejno parkiranje uporablja štiri kamere in 12ultrazvočnih tipal, ki skrbijo za pogled okoli avtomobila v krogu 360 stopinj ter v razdalji do treh metrov.


Vsemu temu, kar dobimo, ne moremo ugovarjati, čeprav se običajni uporabnik avtomobila med vožnjo, ko uživa izza volana, velikokrat vpraša, ali bolje začudi: Ali sploh še vozim ali pa me že vozi avtomobil? Tudi tu je razred S na precej mejnem področju. Običajna limuzina (tudi ne ravno kompaktna, saj meri krepko čez pet metrov) se lahko še podaljša (z oznako L), je še bolj športna in zmogljiva (seveda z oznako AMG), je pa lahko tudi takšna, da je skorajda jasno, da je zanjo treba uporabiti lastnega voznika. Tudi zato so luksuzne različice z oznako Maybach dosegle ogromen odmev na Kitajskem.


Mercedes se s sloganom 'Najboljše ali pa nič' na neki način podaja na zelo tanek led ambicioznih trditev. Je pa Razred S zagotovo že blizu tem ambicijam, ne nazadnje tudi zato, ker jim je v zadnjih štirih letih uspelo o nakupu prepričati kar več kot 300.000 Zemljanov. Tekmeci se s takšnimi številkami ne morejo pohvaliti.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Mercedes-Benz

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem