A4 Cabriolet in TT Roadster. Seznam avtomobilov z zložljivo streho pri Audiju doslej ni bil najdaljši. Z novim Audijevim A3 Cabrioletom pa so na dno tovrstne hišne ponudbe dodali novinca.
- Video: Audi A3 Cabriolet
Več kot polovica karoserije je izdelane iz posebnega, čvrstejšega jekla, predvsem okvir vetrobranskega stekla, pragovi, dno avtomobila ter okvir med potniško kabino in prtljažnikom. Ojačitve so tudi pod dnom avtomobila (in skrbijo za ojačeno pritrditev pomožnih okvirjev, ki nosijo prednje in zadnje obese).
Mehka streha, ki je seveda razlog za vse te ojačitve, se zloži v obliki črke Z, njen prednji del pa je hkrati tudi pokrov, ki se zlije z obliko avtomobila. Zlaganje (ki mu pomagata elektrika in hidravlika, seveda) traja vsega devet sekund, pomik pa je možen pri hitrostih vse do 30 kilometrov na uro, kar pomeni, da se pred semaforjem sredi zlaganja ali raztegovanja strehe ne boste sramotili, če se bo medtem že prižgala zelena luč.
Čeprav je streha iz blaga, in ne zdaj tako priljubljena kovinska zložljiva, je zvočna izolacija odlična, če se odločite za boljšo različico mehke strehe ? pri avtocestnih hitrostih je v A3 Cabrioletu le za decibel več hrupa kot pri klasičnem A3.
Večino zaslug za to ima šestmilimetrska notranja prevleka strehe, sestavljena iz treh slojev, ki jo na zunanji strani obdajata klasična zunanja plast ter klasična stropna obloga ? skupaj torej kar pet slojev materiala. Osnovna različica mehke ‘sreče’, ki je del serijske opreme, je dvoslojna in temu primerno manj zvočno izolirana. Kolikšna je razlika, na žalost nismo mogli preizkusiti, saj so imel vsi avtomobili boljšo različico strehe.
Zunanja podoba je samosvoja, prednje luči imajo pri kombinaciji s ksenonskimi žarometi dnevne luči LED (kot je to v navadi pri novih Audijih), zadnje pa so narejene iz optičnih vlaken (osvetljenih z LED-diodami). Zunanjost (ob zloženi strehi) zaznamujeta še varnostna loka za zadnjima sedežema in novo oblikovana zunanja ogledala z integriranimi smerniki.
A3 Cabriolet lahko poganjata dva bencinska ali dva dizelska motorja. Pri zadnjih je ponudba zanimiva, saj so se pri Audiju (zelo presenetljivo) odločili, da bo osnovni dizel stari, 1, 9-litrski turbodizel s tehnologijo črpalka-šoba in 105 ‘konji’ (ki bo verjetno ? priložnosti, da ga preizkusimo, namreč nismo imeli ? preglasen za uživaška križarjenja).
Boljša dizelska izbira je novi dvolitrski TDI s tehnologijo skupnega voda (ki je na voljo tudi v kombinaciji z robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama S tronic), še boljša možnost pa sta oba bencinska motorja: 1, 8-litrski TFSI zmore 160, dvolitrski pa 200 ‘konjev’. Tudi zadnji je na voljo z S tronicom.
A3 Cabriolet bo v Sloveniji na voljo aprila, cene pa še niso znane. Naj povemo, da bo osnovna cena v Nemčiji slabih 28 tisoč evrov, torej lahko pričakujemo, da bomo pri nas morali plačati še kakšnega tisočaka več.
Dušan Lukič, foto: tovarna