Audi A4: A4 za štiri

3. 11. 2015
Deli

Nekako v slogu zadnjih prenov Audi tudi s štirico ni presenetil. Oblikovno ostaja zvest prepoznavni obliki, preseneča pa, in to pozitivno, z notranjostjo.

Morda tudi zato, ker se zmagovalnega konja ne menja, ali pa predvsem zato, ker se malce bolj premožna gospoda ne želi voziti v preveč izstopajočem avtomobilu, se novi Audi A4 (tokrat prvič sočasno tudi s karavansko različico oziroma Avantom) bolj kot z novo ponaša s prefinjeno ozaljšano zunanjo podobo. Za prvi vtis zagotovo poskrbi velika maska, zarezana povsem v dno odbijača avtomobila. Če vam je podoba štirih krogov všeč, vam bo brez dvoma tudi ves prednji del novega A4, saj ni veliko avtomobilov, ki bi še bolj nazorno kazali, iz katere tovarne so se pripeljali. A vse zasluge si ne lasti prednja maska, podobo elegantno dopolnjujeta tudi nova prednja žarometa, v katerih so na željo kupca lahko tudi trenutno najboljše (in cenovno še sprejemljive) luči v avtomobilski industriji, matrični LED-žarometi.

Najteže bo novi A4 prepoznati z boka. Navkljub dejstvu, da je tri centimetre daljši od predhodnika in da novinec sicer ponuja elegantne linije, poudarjeno ramensko linijo ter nove kljuke na vratih, podobnost s predhodnikom ostaja. Je pa zato drugačen, tudi celo bolj športen, zadek novega A4. Predvsem zaradi povsem novih luči, ki optično razširijo zadek, svoj pečat pa dodajo tudi ostrejše karoserijske linije.

Če kdo meni, da je oblikovna prenova skromna, mu sicer ne gre oporekati, a je treba pri tem izpostaviti še eno pomembno in predvsem verodostojno dejstvo. Novi Audi A4 se namreč ponaša z odličnim količnikom zračnega upora, pri čemer je ta vrednost (v različici ultra zgolj 0,23, pri Avantu pa 0,26) nasploh ena boljših v razredu.

Od danes velika sprememba pri iPhonih

Številni, tudi ali pa predvsem predstavnice nežnejšega spola, priznavajo, da A4 osvaja z elegantno in všečno notranjostjo in armaturno ploščo. Ta je v zadnji izdaji še pestrejša, predvsem pa bolj ergonomična, saj so vsa pomembna stikala in gumbi na dosegu voznikovih rok. Odlična je prestavna ročica samodejnega menjalnika, ki lahko služi tudi kot mini naslon za voznikovo desno roko. Hkrati ponuja oporo pri rokovanju z velikim vrtljivim gumbom in gumbi okoli njega oziroma upravljanju osrednjega MMI-sistema. Odvisno od paketa opreme je gumb lahko občutljiv na dotik, posledično lahko nanj s prstom pišemo, izbiramo radijske postaje ali iščemo stike v telefonskem imeniku. Tako kot v zadnjih Audijevih modelih je tudi v A4 na voljo virtualni kokpit oziroma povsem digitalna armaturna plošča, ki lahko ob digitalnih merilnikih na skoraj celotni površini prikaže tudi zemljevid navigacijske naprave. A novi A4 v notranjosti ne laska samo z všečno obliko, ampak tudi z dejstvi: ponuja več prostora za glavo, ramena in noge. Pa ne zgolj vozniku, več prostora je tudi na zadnji klopi. Morda celo toliko, da je Audi A4 prvič doslej povsem spodoben avto za prevoz štirih odraslih (pa ne majhnih) oseb, pri čemer zadnja dva potnika zagotovo ne bosta utesnjena. K večji prostornosti in dobrem počutju svoje prispevajo še novi sedeži in močno izboljšana zvočna izolacija potniške kabine.

V notranjosti se delovanje motorja zazna precej manj kot pri predhodniku, pa ne le pri bencinskih, morda še bolj pri dizelskih motorjih. A ni 'kriva' le zvočna zaščita. Prav vsi motorji so prenovljeni in ob približno 21-odstotnem prihranku goriva v primerjavi s predhodnikom ponujajo kar 25 odstotkov več moči. Kupci bodo lahko v začetku izbirali med tremi bencinskimi in štirimi dizelskimi motorji. Vsem je skupen neposredni vbrizg goriva in pomoč turbopuhal. Hkrati Audi ni povsem podlegel zniževanju motornih prostornin, še vedno je na voljo tudi šestvaljni trilitrski dizelski stroj, ki navdušuje z 272 'konji' in 600 njutonmetri navora. Z njim v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, A4 ponuja že kar dirkaško vožnjo, seveda z minimalistično porabo goriva. Takšen naj bi bil tudi novi bencinski dvolitrski motor TFSI, ki v različici ultra ponuja 190 'konj', ob tem pa v tovarni obljubljajo, da naj bi za sto prevoženih kilometrov porabil zgolj 5,4 litra bencina, opremljen s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko pa le 4,8 litra na 100 kilometrov.

Verjetno najbolj realna in najbolj zaželena izbira bo dvolitrski TDI. V različici ultra s 150 'konji', v običajni pa s 190 'konji' bo ponujal dober kompromis med uporabnostjo, zmogljivostjo in varčnostjo.

Vse omenjeno bo še izdatno podkrepljeno s številnimi asistenčnimi sistemi. Tako kot zvočna izolacija, ki je menda na ravni največjega A8, so se v novega A4 asistenčni sistemi preselili iz najnovejšega Q7.

Tudi sistem adaptive cruise control with predictive efficiency, ki skupaj z radarskim tempomatom poskrbi, da je vožnja prijetnejša, varnejša in varčnejša. Ne le da sistem prepozna avto pred nami, zaradi nenehne povezanosti s sateliti ve tudi, kdaj je pred njim zavoj, vzpon ali celo krožno križišče. Posledično prilagaja hitrost vozila, samodejno zavira in nato tudi pospešuje, vse do nastavljene hitrosti tempomata, oziroma če se voznik v celoti prepusti sistemu, do največje dovoljene hitrosti. Seveda omenjeni sistem ni edini, je pa eden novejših in bolj uporabnejših. Tako kot denimo novi zvočni sistem Bang & Olufsen z inovativnim 3D-zvokom, pa asistent za samodejno vožnjo v prometnem zastoju in še številni drugi.

Posledično je vožnja z novim A4 resnično udobna in zaradi novih motorjev tudi ugodna. Prijajo odlična vodljivost (ne samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom), nastavljivost podvozja ter odlični menjalniki, še posebno tisti samodejni. Opremljenost notranjosti bo seveda v tesni odvisnosti od voznikove volje do dodatnih izdatkov, a tudi v osnovnih različicah in predvsem paketih opreme (ki jih je zdaj še več) naj novi Audi A4 ne bi bil več tako špartansko opremljen.

Vse cene za slovenske kupce še niso znane, a nekaj izhodiščnih vendarle je. Za A4 z 1,4-litrskim motorjem TSI bo tako treba odšteti 32.900 evrov, za dizelsko različico s 150 'konji' pa 35.900 evrov. Več bo znanega novembra, ko bo A4 zapeljal tudi na slovenske ceste.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem