Audi Q7 e-tron: Premijski priključni hibrid

26. 12. 2015
Deli

Za Audi Q7 smo se v uredništvu Avto magazina strinjali, da je eden boljših premijskih križancev. Že zgolj po kratkem preskusu lahko mirne vesti zapišemo, da enako velja tudi za hibridno različico.

A to seveda ne bi smelo čuditi. Pri Audiju so se namreč zavezali, da bo novi Q7 najboljši v obeh segmentih, torej v običajnem z motorji z notranjim zgorevanjem in hibridnem. Pri čemer s hibridno različico ni treba sprejemati nikakršnih kompromisov. Še več, Audi Q7 e-tron ponuja vse ugodnosti motorjev z notranjim zgorevanjem in hibridnim sklopom ponuja zgolj dodano vrednost. Zdi se, da je elektrifikacija osebnih avtomobilov končno dosegla točko, ko bo lahko voznik brez slabe vesti užival prednosti električne, torej povsem neslišne vožnje, a če bo hotel, bo v hipu izkoristil vse (in še več) kar sicer ponujajo različice z motorji z notranjim zgorevanjem. Tako čez prst bi to moralo biti nekaj vsakdanjega pri vseh priključnih hibridih ali pa vsaj pri običajnih hibridih, pa seveda to ni. Pri marsikaterem takšnem avtu je že oblika drugačna, skrbno izbran je motor, pa tudi menjalnik ni vedno takšen, kot bi ga morda voznik želel. Je pa seveda res, da obstajajo tudi takšni kupci, ki si želijo zelen avto in hočejo to pokazati tudi vsem drugim.

A vrnimo se k Audiju Q7. Priključnohibridni premijski križanec je oblikovno skoraj povsem enak preostalim bratom, drugačna je le prednja maska, že serijsko pa stoji na posebnih 19- oziroma 20-palčnih aluminijastih platiščih. Tudi notranjost ne razočara. Še več, zaradi potreb prikazovanja hibridnega delovanja in varčevanja z gorivom med vožnjo je Q7 e-tron že serijsko opremljen z večpredstavnostnim sistemom MMI, vključno z Audijevimi virtualnimi merilniki, na katerih sta lahko na željo voznika prikazana tudi podrobna statistika porabljenega goriva in električni doseg baterije. Upravljanje s sistemom MMI je lahko glasovno, prek stikal na volanskem obroču, tipk na sredinski konzoli in pa tudi zgolj s pisanjem po gumbu MMI, kjer črke pišemo kar s prstom. Od številnih varnostno-asistenčnih sistemov je zagotovo treba omeniti Predictive efficiency assistant, sistem, ki s pomočjo navigacije vidi precej dlje kot voznik ter posledično sporoča, da prihajajo vzpon oziroma spust, ovinek ali nižja omejitev hitrosti. Tako lahko voznik, še preden sam opazi, kaj na cesti sledi, že spusti stopalko za plin in se tako ogne poznejšemu intenzivnejšemu zaviranju, posledično pa seveda varčuje z gorivom in električno energijo.

Pogonski sklop v Audiju Q7 e-tron sestavljata trilitrski turbodizelski motor z 258 'konji' in 600 njutonmetri, elektromotor pa jih doda še 128 in 350 njutonmetrov. Sešteto skupaj je sistemske moči 373 'konj' in 700 njutonmetrov, kar zadostuje, da Q7 e-tron, tudi zavoljo odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in stalnega štirikolesnega pogona Quattro, z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v zgolj šestih sekundah in doseže največjo hitrost 225 kilometrov na uro. Ko je govor o hibridnih vozilih, sta seveda najbolj pomembna električni doseg in povprečna poraba goriva. Zgolj na elektriko se je mogoče v idealnih pogojih voziti približno 56 kilometrov, pri čemer lahko hitrost znaša do 125 kilometrov na uro. Pri zmerni vožnji in polni bateriji tako Q7 e-tron teoretično porabi zgolj 1,7 litra na 100 kilometrov, največji doseg pa je lahko (spet teoretično) kar 1.400 kilometrov. Voznik lahko izbira med štirimi načini vožnje. EV je seveda povsem električna vožnja, Hybrid je običajna vožnja s samodejnim delovanjem elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem, Battery Hold shranjuje energijo v bateriji za poznejšo uporabo, Battery Charge pa prisilno polni baterijo med vožnjo.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Električno energijo zagotavlja v dno prtljažnika spravljena litij-ionska baterija z zmogljivostjo 17,3 kilovatne ure. Na industrijski 400-voltni vtičnici oziroma polnilni postaji z močjo do 7,2 kilovata jo je mogoče napolniti v manj kot dveh urah in pol. Hkrati Audi na domačem trgu ponuja tudi prehod na zeleno energijo (Audi Energy) in pa posebno kartico Audi Charge & Fuel Card, ki je seveda namenjena plačevanju vseh vrst goriv in energije. Vse to in še več je mogoče nadzirati tudi prek pametnih telefonov.

In vožnja? Čeprav so takšne vrste avtomobili predvsem namenjeni umirjeni in varčni vožnji, nas je na predstavitvi zanimalo tudi, kako se takšen avto odreže med običajno, pa tudi bolj dinamično vožnjo. Predvsem zato, ker jo njegovo odlično, sicer doplačilno, zračno vzmetenje tudi omogoča. Čeprav je Audi Q7 e-tron dolg več kot pet metrov, se to na cesti in med vožnjo ne pozna. Tako kot običajne različice je med ovinki odločen in suveren, in to navkljub več kot 400-kilogramskem dodatku, ki ga seveda prispevajo hibridni sklop in baterije.

Zato pravzaprav ni treba kaj dosti razmišljati, da ugotoviš, da je Audiju uspelo. Tako v svetu motorjev z notranjim zgorevanjem kot tudi v svetu hibridnih različic se več kot očitno Q7 pelje povsem v vrhu.

Audi Q7 e-tron bo v nemške prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta, kjer bo zanj treba odšteti 80.500 evrov. V slovenske prihaja predvidoma v začetku pomladi, takrat pa bo znana tudi slovenska cena.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem