Čeprav je družina vozil z oznako X že precej številčna, so Bavarci dodali še enega člana, BMW X2. Jasno, trendu je treba slediti.
Obdobju, ko se križanci prodajajo kot vroče žemljice, še ni videti konca in tako je logično, da želijo znamke kar najbolje izkoristiti trenutek.
BMW bo z modelom X2 nagovarjal predvsem mlade kupce, pa tudi tiste, ki so mladi le še po srcu. Tudi zato se novinec postavlja s tremi povsem novimi (precej živahnimi) barvami in nekoliko drugačnim oblikovanjem. To je končno bolj dinamično, vseeno pa Bavarci namigujejo, da prihajajo še zanimivejši modeli. Tudi na račun novega člana v ekipi oblikovalcev, Jozefa Kabana, ki se je nazadnje dokazal pri češki Škodi. A tam je bil omejen tako s sredstvi kot tudi s tem, da je Škoda na repu Volkswagnovega koncerna, in posledično ni smel izživeti svojih idej. To bo pri Bavarcih seveda zaželeno.
X2 v popolnosti še ni čisto njegov izdelek, a nekaj namigov o prihodnjem oblikovanju vendarle oznanja. Oblikovno se bo na prihajajoče modele nedvomno treba navaditi, a z obliko je vedno tako – kolikor imaš na eni strani nasprotnikov, imaš na drugi privržencev.
X2 prinaša prepoznavne ledvičke v malce drugačni obliki, pa tudi večjo masko na sprednjem odbijaču, ki naj bi postala stalnica tudi na prihajajočih modelih. Stranski pogled zaznamujejo dolga, Nemci pravijo kupejevska streha in logotipa na zadnjem C-stebričku. Nekaterim bo to všeč, spet drugim pa so štirje logotipi na avtu pač preveč.
Klasično vrhunska v smislu ergonomije je notranjost. Na račun odlične izdelave in občutka prefinjenosti zna marsikdaj voznika preslepiti, da se vozi v 'le' X2, in ne v kakšnem, za številko večjem avtomobilu, po drugi strani pa na to opozarja utesnjenost voznikovega delovnega prostora. A spet velja – športnim voznikom zna biti to všeč.
Ob začetku prodaje bo X2 na voljo z dvolitrskim bencinskim ali dizelskim motorjem, pri čemer bo slednji na voljo z različnima močema, in sicer s 190 ali 231 'konji'. Pomembna razlika bo v pogonu in menjalniku. Bencinska različica bo gnana zgolj prek sprednjega kolesnega para, za prestavljanje pa bo skrbel sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. V dizelskem primeru bo ne glede na izbrano moč pogon štirikolesni, za prestavljanje pa bo skrbel klasični (a vseeno odličen) osemstopenjski samodejni menjalnik.
Na preizkusnih vožnjah smo lahko vozili šibkejšo dizelsko različico. Glede na to, da je bil avto opremljen z najboljšo opremo M Sport X (izbrati bo mogoče še Basic in M Sport) ter dodatno ozaljšan s številnimi paketi M Sport in vzmetenjem M, je bilo podvozje precej trdo (za vsakdanjo rabo). A če ste športni voznik od glave do peta, je to, skupaj s serijskimi 19-palčnimi in opcijsko z 20-palčnimi kolesi, za vas prava kombinacija. Tudi X2 namreč ponuja obilo vozne dinamike, ki krasi te bavarske avtomobile, hkrati je motor zelo zmogljiv. Ker je X2 le malenkostno težji kot tono in pol, in seveda na račun športnega podvozja, je nagibanja tudi v zelo ostrih ovinkih bore malo. Vožnja je tako lahko na željo voznika tudi zelo hitra, pri čemer bi jo prej lahko primerjali s tisto, ki jo ponujajo limuzinski avtomobili, kot pa z vožnjo, ki jo ponuja večina križancev.
BMW X2 bo na evropske (in slovenske) ceste zapeljal prihodnji mesec. Ker pa so cene že znane, ga je že mogoče tudi naročiti. Pri tem je treba upoštevati, da gre vendarle za avtomobil, ki bo opremljen tudi s številnimi tehnologijami in varnostno-asistenčnimi sistemi, zato seveda ne bo poceni. Se bo pa dobro peljal!
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, BMW
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji