Z novim modelom ID. Buzz pri Volkswagnu oživljajo duh legendarnega Bullija izpred sedemdesetih let in se hkrati podajajo na tanek led električne mobilnosti.
ID. Buzz je nedvomno najbolj prisrčen avtomobil, kar so jih pri Volkswagnu naredili v zadnjih desetih leth. Ozračje je naelektril že leta 2017, ko so predstavli koncept, simpatije pa so mu z radovednimi pogledi in nasmehi, mahanjem izkazovali tudi številni mimoidoči v času novinarske krstne vožnje v danski prestolnici in okolici. In to je dokaz, da pri avtomobilih pomembno vlogo igrajo čustva, ki so pogosto pred varčnostjo, udobjem, zmogljivostjo in celo ceno. Tokrat je v igri še nostalgija iz obdobja pred sedmimi desetletji, ko je bil takratni minibus Bulli T1 kultno prevozno sredstvo kalifornijskih hipijev in njihove subkulture.
Novinca so pravzaprav spravili na ceste po načelu enkrat za dvakrat, kajti ID. Buzz je namenjen potnikom in bo kasneje na voljo kot avtodom, ID Buzz Cargo pa je dostavnik s tovornim prostorom, ki sprejme dve standardni paleti. Z dolžino 4,71 metra se postavljata ob bok novemu Multivanu, ki je 20 centimetrov daljši, zanimivo, skoraj 8 centimetrov ožji, pri medosni razdalji skoraj 2,99 metra pa skoraj ni razlike.
Ob prihodu v električno avtomobilsko obzorje sta obe različici na voljo samo z enim električnim motorjem, ki poganja zadnji kolesi in razvije 150 kilovatov (204 KM). Dobršen del instrumentarija, torej majhen zaslon pred voznikom in velik komunikacijski zaslon, pa so prenesli iz drugih modelov ID.
Ob zadostnih motornih zmogljivostih je kar nekoliko smešno, da je najvišja hitrost omejena na 145 kilometrov na uro. Morda je to zaradi dosega, ki naj bi s 77 kilovatnimi urami elektrike, kolikor jih je sposobna shraniti baterija, mogoče prevoziti do 425 kilometrov. In potem je na hitrih polnilnicah, ki lahko dovajajo elektriko s 170 kilovati, baterijo do 80 odstotkov zmogljivosti mogoče oskrbeti v pol ure. Kasneje bo na voljo še različica z baterijskim sklopom nad 50 kWh in dosegom več kot 300 kilometrov. V načrtih je tudi ID. Buzz z elektromotorjem z 295 kilovati (400 KM) in štirikolesnim pogonom.
Notranjost je prostorna, zračna in svetla, sedenje spredaj in zadaj udobno, prilagodljivost potniškega prostora pa morda nekoliko pod pričakovanji. Predvsem zaradi vzdolžnega pomičnega zadnjega sedeža, ki se zloži na dva dela, vendar se ne umakne v tla in ga ni mogoče odstraniti. Nikakor pa niso upravičene kritike nad razpoložljivim prtljažnim prostorom, ki se giblje od 1121 litrov (pokončen sedež) do 2205 litrov (zložen sedež).
V modelu ID. Buzz Cargo največja prostornina tovornega prostora za predelno steno za prvo sedežno vrsto, kjer je prostor za voznika in enega ali dva sopotnika, znaša več kot 3,9 kubičnega metra. Leto dni po predstavitvi bo na trg prispela še podaljšana različica s 25 centimetrov daljšo medosno razdaljo in prostorom za tretjo vrsto sedežev.
Pravzaprav prisrčnost in vse drugo pri tem avtomobilu nekoliko zasenči le zasoljena cena, ki se za slovenske kupce začne pri 61.483 evrih, dostavniška izvedba pa stane 56.081 evrov. A kljub temu je novinec očitno zaželen; v nekaterih državah vključno s Slovenijo, je za letos že razprodan, prvi pa se bodo z njim lahko zapeljali šele v naslednjem letu.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem