Pri Kii precej pogumno napovedujejo, da bo Stonic postal njihov najbolje prodajani model.
Je pa seveda res, da se bo Stonic vozil v razredu manjših križancev, za katerega predvidevanja pravijo, da se bo od leta 2015 do leta 2020 njegova rast dvignila za kar 208 odstotkov. Ali drugače povedano – trenutno se križancev B-segmenta v Evropi letno proda več kot 1,1 milijona, kar je 7 odstotkov tržnega deleža.
Tako je jasno, da si želijo imeti prav vsi predstavnika v tem razredu. Projekt Stonic so pri Kii začeli leta 2014, ko so javnosti predstavili študijo Provo. Že takoj so imeli v mislih, da bo avto igral tudi na karte prilagodljivosti in živahnosti. Ne zgolj z zunanjostjo, ampak tudi v notranjosti. Pri tem so ohranili hišno prepoznavnost, za katero so v glavnem poskrbeli v evropskem oblikovalskem studiu, a so sodelovali tudi z matičnimi korejskimi oblikovalci. Zunanjost Stonica bo mogoče ozaljšati s streho v drugi barvi, skupaj bo tako na voljo 20 različnih dvobarvnih kombinacij in pet različnih barv strehe. A v nasprotju z večino avtomobilov bo v drugi barvi res samo streha. Zadnji C-stebriček bo vedno v barvi karoserije, s čimer so dosegli 'targa' videz avtomobila.
A Stonic, kot omenjeno, ne bo prilagodljiv samo zunaj, temveč tudi v notranjosti. Izbirati bo mogoče med štirimi različnimi barvnimi odtenki, ki notranjost sicer popestrijo, je pa bistveno ne spremenijo. Kljub temu pa notranjost pozitivno preseneti. Predvsem sredinska konzola oziroma njen zgornji del. Velik in lahko dosegljiv zaslon je premišljeno umeščen, gumbov je bistveno manj, kot smo jih bili pri Korejcih vajeni do zdaj. Tudi sedeži so dobri, s celo dovolj dolgim sedalnim delom. Čeprav je Stonic relativno majhen avtomobil, naj bi Stonic ponudil največje notranje prostorsko razkošje v višini ramen v razredu, bil razkošen tudi s prostorom za kolena potnikov zadaj, navsezadnje pa 352 litrov prostornine v prtljažniku ni tako malo.
Če so evropski proizvajalci že dojeli, da 'downsizing' ni dolgotrajna rešitev, v to Korejci še ne verjamejo. Stonic bo na voljo z litrskim turbobencinskim motorjem (moči 100 in 120 'konjev') ter z dvema klasičnima bencinskima motorjema (1,25 in 1,4 litra). Pozneje bodo pridružili še prenovljeni 1,6-litrski dizelski motor.
Ker je Stonic še v razvojni fazi, seveda vsi podatki še niso uradni niti znani. Med kratkimi preizkusnimi vožnjami v okolici Seula tudi ni bilo možnosti pretiranega preskušanja, saj je v vožnji v konvoju to bolj kot ne nemogoče. Vseeno je prvi vtis pozitiven. Čeprav litrski, je motor v najmočnejši različici čisto spodoben, še boljši vtis pustita podvozje in menjalnik. Ta bo zgolj ročni pet- ali šeststopenjski, odvisno od moči motorja. Za zdaj o samodejnem menjalniku ne razmišljajo, a če bo dovolj veliko povpraševanje, ga ne izključujejo.
Večjih zamer si ni prislužilo niti podvozje. Pozna se, da so za slednje poskrbeli v Evropi, kjer vedo, kako odzivno mora biti, da je evropski voznik zadovoljen.
Pri Kii si želijo, da bi bil Stonic eden od najprilagodljivejših avtomobilov v razredu. Zato bo mogoče izbirati tudi med številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi (zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na vozila v mrtvem kotu in za vozilom pri vzvratni vožnji, nenamerno zapuščanje voznega pasu), hkrati bo pomembna povezljivost z internetnim svetom. Tako bosta denimo Apple CarPlay in AndroidAuto že serijska, da povezljivosti Bluetooth sploh ne omenjamo. Razkošna bo serijska oprema, če ta ne bo dovolj, bodo doplačilno na voljo ogrevani sprednji sedeži, pametni tempomat in celo brezstični pametni ključ za odpiranje vrat in zagon motorja.
Stonica bodo izdelovali v Koreji, na evropske trge pa bo predvidoma zapeljal v tretjem četrtletju letošnjega leta.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Kia
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem