Mazda6: Tehnična prenova

9. 10. 2016
Deli

Rahla oblikovna prenova je Mazdo6 doletela že lani, zato so tokrat dodali le nekaj tehničnih izboljšav.

Kot glavno novost Mazdini inženirji izpostavljajo sistem G-Vectoring Control, ki po njihovih besedah odločno pripomore k varnejši oziroma manj zahtevni vožnji. Sistem zazna obračanje volanskega obroča pri vožnji v ovinek in samodejno odvzame navor, usmerjen k prednjima kolesoma. Posledično se k zunanjemu kolesu prenese več teže, ki kolo bolj pritisne k tlom, rezultat pa je seveda boljši oprijem. Tako nekako naj bi sistem deloval teoretično, praktično pa voznik delovanja sistema ne občuti. Morda bi se ga dalo prepoznati le pri vožnji in hitrih manevrih na snežni podlagi, saj naj bi imel voznik zaradi sistema tudi manj 'dela' z volanskim obročem. Druga, očem skrita prenova je doletela dizelski motor. Ob nekaterih tehničnih spremembah izpostavljajo Japonci predvsem nekakšen kovinski zatič, vstavljen v bat, ki naj bi zmanjšal tresljaje in glasnost delovanja motorja. A pridobitev je minimalna, zaradi katere Mazdinega dizelskega motorja še vedno ne moremo uvrščati med tišje v avtomobilskem svetu.

Večja oziroma očem vidna prenova je doletela notranjost. Malce je spremenjen volanski obroč, drugačna je grafika merilnikov, več funkcij je sposoben prikazati projicirani zaslon (ki je še vedno zasilni, torej se majhno steklo dvigne z zgornjega dela armaturne plošče), bolj radodaren pa je tudi prikazovalnik podatkov potovalnega računalnika.

Še najbolj pomembne novosti pa ponujajo nekateri varnostni sistemi. Omenimo naj sistem samodejnega zaviranja v mestu, kjer je laser zamenjala kamera, posledično se je delovanje sistema z največ 30 dvignilo na hitrost 80 kilometrov na uro. Hkrati sistem ne prepoznava zgolj avtomobilov, ampak zavira tudi pred pešci. Prav tako je izboljšana pomoč zaviranja pri vožnji zunaj mesta, kjer se je zgornja meja delovanja dvignila s 145 na 160 kilometrov na uro.

Prenovljena Mazda6 bo slovenskim kupcem na voljo oktobra, cene pa naj bi ostale na ravni sedanjih.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?