Brez besed lahko človek ostane zaradi različnih dejavnikov. Lahko te nekaj prijetno preseneti, razočara ali pa nekaj mehanskega povzroči, da ne moreš govoriti. Kot recimo pospešek z novim kabrioletom razreda C. Seveda v različici AMG.
Mercedesova ofenziva se nadaljuje. Že dolgo ni iz te nemške avtomobilske tovarne v tako kratkem času pripeljalo toliko novih ali prenovljenih modelov, pod večino katerih se podpisuje tudi Slovenec Robert Lešnik. Novosti se vrstijo v vseh razredih, vsem pa je skupni imenovalec oblika. V popolni neodvisnosti od zaslug rojaka lahko mirno zapišemo všečna oblika. Že dolgo, ali pa sploh nikoli doslej, Mercedes ni ponujal oblikovno tako zanimivih avtomobilov, celo do te mere, da za njimi pogledujejo tudi mladi. Dobro, za različicami AMG pogledujemo vsi, že odkar obstajajo. A vemo, zakaj; ne zaradi oblike, temveč zaradi športnega izpuha in drugih športnih okraskov. A če se vrnem k današnjim modelom, je rdeča nit vseh novih modelov drugačna, veliko bolj prijazna in všečna oblika, ki so jo Mercedesovi oblikovalci prenesli praktično na vse svoje modele. Tako ne moremo več razredov ločevati zgolj zaradi oblike, posameznih modelov pa ne deliti na starejšo ali mlajšo populacijo.
Res pa je, da 'Baby' Mercedes nikoli ni imel težav s svojimi kupci. Reševalo ga je več stvari. Ko je leta 1993 zamenjal pravi Baby-Benz, to je model 190, je bil še vstopni model v svet avtomobilov z zvezdo na motornem pokrovu, posledično je bil najcenejši in seveda najmanjši.
Danes razred C seveda ni več niti najmanjši niti najcenejši, a v svoji četrti generaciji ponuja največ različic. Ob klasičnih limuzini in karavanu (T-model) lahko kupci izberejo tudi kupe in prvič v tem razredu tudi kabriolet.
Kabriolet je jasno nastal na osnovi kupejevske različice. Posledično so obrisi karoserije bolj kot ne enaki, razen seveda strehe. Platnena streha se odpre v 20 sekundah, elektronsko odpiranje ali zapiranje pa se lahko opravlja vse do hitrosti 50 kilometrov na uro. V osnovni izvedbi je streha črne barve, za doplačilo je na voljo večplastna (v korist boljši zvočni zaščiti) v rjavi, modri, rdeči ali črni barvi.
Športno podobo dopolnjujejo 15 milimetrov nižje podvozje (v primerjavi z osnovno limuzino) in serijska 17-palčna kolesa.
Tudi notranjost je enaka kot v razredu C. Dodatno je na voljo sistem Aircap, ki ga sestavljata električno pomična protivetrna zaščitna mreža, ki se dvigne za zadnjima sedežema (in ne za prednjima), ter majhen strešni spojler, ki se dvigne nad zgornjim robom vetrobranskega stekla in prepreči neprijetno vrtinčenje zraka. Tudi v C kabrioletu si je mogoče omisliti Mercedesovo inovacijo, sistem Airscarf, ki ponuja pihanje toplega zraka iz sedeža v predelu vratu, kar naj bi omogočalo vožnjo brez strehe tudi v hladnejših dneh. Na voljo je tudi posebno usnjeno oblazinjenje, ki odbija sončne žarke, tako kot v drugih različicah pa je tudi kabriolet na voljo s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi.
Malce neobičajno so se pri Mercedesu odločili, da avto predstavijo v Trstu oziroma njegovi okolici. Posledično nas je preizkusna pot v veliki večini vodila tudi na slovenske ceste, zato je podana ocena o vožnji še toliko bolj merodajna. Mercedes-Benz kabriolet razreda C (uradno slovensko ime) bo kupcem na voljo s petimi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema. A kupci bodo lahko kombinirali še štirikolesni pogon in različne moči motorjev (od 156 do 333 'konj'), skupaj z različicama AMG C 63 (476/510 'konj') in C 43 s štirikolesnim pogonom (367 'konj') pa seštevek prinaša kar 12 različic. Vseh seveda nismo preizkušali. Vsekakor nismo izpustili najmočnejše različice AMG C 63 S, na drugi strani pa smo preizkusili močnejši dizelski motor. 2,2-litrski turbodizel je na voljo s 170 ali 204 'konji', pri čemer je šibkejša različica na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Čeprav smo se v dizelsko različico presedli iz športnega modela AMG, avto pozitivno navduši. Razvaja z izjemno udobno in enostavno vožnjo, ki pa je na račun dobrih 200 'konj' lahko tudi presenetljivo dinamična. Odlično je podvozje, voznik pa si ga lahko izdatno priredi z izbiro voznega programa. Pohvaliti je vsekakor treba še zvočno zaščito motorja in pa tudi potniške kabine, seveda takrat, ko je streha zaprta.
Povsem druga zgodba pa je najmočnejša različica Mercedes-AMG C 63 S. V osnovi, brez oznake S, motor ponuja 476 'konj', S pa jih prinese še 34. Če k temu prištejemo še 700 njuton metrov navora ter zvok osemvaljnega motorja, je hitro jasno, zakaj voznik ali sopotniki ostanejo brez besed. Za to je lahko krivo pospeševanje (od 0 do 100 kilometrov na uro v le 4,1 sekunde), največja hitrost (elektronsko 250 kilometrov na uro, s posebnim AMG paketom celo 280 kilometrov na uro), ali pa pristni zvok 4-litrskega osemvaljnega motorja, zaradi katerega z lahkoto pozabiš na radio. Seveda je v primerjavi z osnovnimi modeli AMG različica dodatno ojačana in opremljena tudi z Mercedesovim športnim vzmetenjem AMG Ride Control.
V osnovnih modelih za prestavljanje skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, v vseh drugih (ali doplačilno v osnovnih) pa za prestavljanje skrbi devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-Tronic. Z njim je prestavljanje gladko in tekoče, za še več kontrole so na voljo obvolanska prestavna ušesa.
Povsem nova zvezda razreda C bo na prodaj predvidoma poleti, na začetku jeseni pa tudi v Sloveniji. Za osnovni model C 180 bo potrebnih 41.510 evrov, za osnovno dizelsko različico pa 46.120. C 43 AMG 4Matic bo stal 77.600 evrov, C 63 AMG 101.800, različica S pa 111.760 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji