V vse večji poplavi novih križancev so si pri Mitsubishiju zamislili drugačen pristop. Kupcev ne bodo prepričevali z besedami, ampak s stoletnimi dejstvi.
Prvo dejstvo je, da so svoje moči združili z navezo Renault-Nissan. To je za kupca dobrodošla poteza, za podjetje pa tudi, saj si bodo lahko tri velike znamke (od katerih ima vsaka še nekaj podznamk) delile znanje, izkušnje, platforme in motorje. Drugo in morda še pomembnejše dejstvo, na katerega stavijo pri Mitsubishiju pa je, da avtomobile izdelujejo že 100 let. Da, prav ste prebrali, Japonci letos praznujejo natanko 100. obletnico, odkar so na svet spravili svoj prvi model Mitsubishi A.
V tem času so si v deželi vzhajajočega sonca ustvarili status, s katerim se na tistem koncu sveta ponaša malo znamk. In ker slednjega ustvarjaš skozi leta, pri tem pe je glavna osnova zaupanje, se pri Mitsubishiju delno vračajo v preteklost. Stopili bodo korak nazaj, da bodo lahko dva naprej.
A korak nazaj v resnici to sploh ni. Še najbolj v preteklost vleče ime. Model Eclipse je bil privlačen športni dvosed, ki so ga v ZDA izdelovali med letoma 1989 in 2012. Tako je znamki ostalo ime, in ker so v preteklosti glede imen že imeli težave z drugimi znamkami, tokrat niso tvegali. Eclipse je njihovo ime, ime, ki je poznano in tesno povezano z znamko. In ker govorimo o drugačnem avtomobilu, so z besedo Cross naznanili, v katerem razredu se bo novi Eclipse vozil.
Jasno, v razredu srednje velikih križancev, ki raste iz dneva v dan. Kako tudi ne bi, ko pa se kupci za tovrstne avtomobile še vedno grebejo kot za vroče žemljice. Takšne avtomobile so včasih izdelovale le določene znamke, zdaj jih tako rekoč že vse, pri čemer pa ni nujno, da imajo zgolj enega predstavnika.
In tako je za uspeh treba imeti nekaj več. Pri Mitsubishiju ne odkrivajo tople vode, ampak izpostavljajo že znano – da se z avtomobilizmom, kot rečeno, ukvarjajo že 100 let, da so že pred desetletji proizvedli prvega križanca in da so znani tudi po svojem 80 let starem, zmogljivem in zanesljivem štirikolesnem pogonu. Torej imajo vse, kar potrebuje dober križanec. Pri tem, zanimivo, ne sledijo nekaterim drugim znamkam, ki stavijo na kakovostno izdelavo in bogato vsebino, ki naj bi njihov avto naredili oziroma uvrstili v premium razred. Želijo zgolj biti Mitsubishi, znamka, ki zna izdelovati avtomobile. Tudi zato so vzor za novinca iskali pri znamkah Jeep in Land Rover, ki sta svetu dali že številne križance oziroma kar prave terence.
In kakšen je potemtakem Eclipse Cross? Oblikovno precej zanimiv, če ne za japonsko znamko skorajda razburljiv. Sprednji del je še nekako umirjeno Mitsubishijev, stranska linija pa je že bolj dinamična. Zadek pa … ja, zadek je svojevrsten. Z dvojno šipo so, kot pravijo, zagotovili pogled nazaj, a vseeno je tudi oblikovno zelo razburljiv. Morda bo za koga preveč, za druge bo ljubezen na prvi pogled.
Ker pri Mitsubishiju trdijo, da bo Eclipse Cross pomenil prelom za znamko, je takšna tudi notranjost. Morda za evropskega kupca nič pretresljivega, a za japonski avto vendarle zanimivo oblikovana. Predvsem pa izstopajo materiali. Notranjost ni več in samo plastika, pa tudi tista, ki je, je nemoteča. Volanski obroč lepo sede v roki, osrednji zaslon je velik in lepo berljiv. Pri Mitsubishiju gredo z roko v roki s tehnologijo, zato izpostavljajo predvsem povezavo s pametnim telefonom, prek katerega bo moral uporabnik uporabljati tudi navigacijo. Avto je namreč ne bo imel. Za lažje upravljanje zaslona je na sredinski konzoli lahko uporaben Touchpad, občutljiva drsna podloga, s katero upravljamo podobno kot z računalniško miško. Sedeži so japonski, torej s kratkim sedalnim delom, zadnja klop pa je pohvalno pomična za 20 centimetrov, ter tako omogoča prilagajanje prostornosti v kabini oziroma v prtljažnem prostoru.
Eclipse Cross bo spra na voljo le z 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki ponuja kar 163 ‘konj’. Z njim je vožnja dinamična, seveda pa je poraba bencina krepko odvisna od teže voznikove noge. Čeprav pri Mitsubishiju zatrjujejo, da je Eclipce Cross sposoben dinamične vožnje, mu v praksi ugaja bolj uglajena. Podvozje sicer z ovinki nima težav, a se karoserija vseeno nagiba malce bolj, kot bi si voznik in predvsem potniki želeli.
Pozneje bo na voljo še dizelski motor, a tudi ta bo velik in zmogljiv, s prostornino kar 2,2 litra. Za prestavljanje bodo skrbeli trije menjalniki. Osnovni bo ročni šeststopenjski, pri dizelskem motorju bo mogoče izbrati tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, pri bencinskem pa neskončnostopenjski CVT-menjalnik, prav tako z osmimi prednastavljenimi prestavami. Za slednjega Japonci pravijo, da vedo, da ga Evropejci ne maramo, vendar je cenovno ugoden, hkrati pa učinkovit in varčen. Kupec bo lahko izbral tudi štirikolesni pogon, a za zdaj le v kombinaciji z bencinskim motorjem. Tudi štirikolesni pogon, ki ga imenujejo Super-All Wheel Control, je prenovljen. V osnovi je pogon usmerjen k sprednji osi (80/20 odstotkov); če je potreba oziroma podlaga slaba, pa lahko sistem razporedi moč do razmerja 55/45 v korist sprednje osi. Dodatno lahko voznik ob samodejnem voznem načinu točno izbere še program Snow ali Gravel, ki sta seveda namenjena vožnji po neutrjeni in drseči podlagi.
Tako kot se za nov avto spodobi, bo Eclipse Cross lahko opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, med katerimi bodo na voljo tudi zaviranje v sili, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, projicirni zaslon (sicer z vmesnim vidnim poljem, ki pa je eden izmed boljših) in prilagodljivi tempomat.
Serijsko proizvodnjo bodo na Japonskem začeli predvidoma oktobra, tako da bo prodaja v Evropi stekla proti koncu leta. Takrat bodo seveda znane tudi cene, že zdaj pa je jasno, da Eclipse Cross ne bo med najcenejšimi avtomobili, česar pri Mitsubishiju niti nočejo.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Mitsubishi
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem