Hibridni pogon je za Joggerja velika pridobitev, ki ta ugoden družinski avtomobil v vožnji preobrazi. Vprašanje pa, če bo tudi smiseln nakup.
Dacio Jogger poznamo kot praktično najugodnejši družinski avto na trgu, ki se ga povrhu dobi s sedmimi sedeži. Namenoma se izogibam oznaki “poceni”, ker Jogger je prej avtomobil, ki se zavoljo kar najnižje proizvodne cene otresa manj pomembne opreme kot pa zares cenen avtomobil.
Podoben vtis komunicira povsem na novo zamišljena grafična podoba znamke, ki je Dacio iz nizkocenovne znamke s pomanjkanjem kakšnega oprijemljivega vzdušja pomagala preoblikovati v robustno in sodobno "outdoor" znamko s pametno vmeščenimi modeli. Nova podoba znamke pomeni sicer tudi manjšo oblikovno osvežitev za Joggerja, ki je tako dobil novo masko, logotip in napis na prtljažnih vratih.
Samodejni menjalnik in 103 kW moči
Nižjo proizvodno ceno so dosegli tudi z omejitvijo pogonske ponudbe. Doslej je bil na izbiro le bencinski trivaljnik z litrom prostornine ter skromnimi 74 kW (LPG različica) ali 81 kW moči, v obeh primerih brez možnosti samodejnega menjalnika. Hibridni pogon je zato zanimiva pridobitev za tiste malo zahtevnejše, ki s solidno zalogo moči in samodejnim menjalnikom ponuja rešitev bržkone dveh najbolj izrazitih Joggerjevih pomanjkljivosti.
Sistem s 103 kW moči je pravzaprav Renaultov pogon E-tech prve generacije, ki ga najdemo v aktualnem Cliu, Capturju ali Meganu na primer. Bencinskemu motorju pomagata tako električni motor kot zagonski alternator. Baterija kapacitete 1,2 kWh je v Joggerju nameščena pred zadnjo osjo, kjer je v LPG različici posoda za plin, zato prostor v prtljažniku ni kompromitiran.
V vožnji odločnejši in elegantnejši
V vseh ostalih pogledih pa je to s hibridnim pogonom zares drugačen avto. Že z udobnim speljevanjem na elektriko je izkušnja z njim drugačna, od tu naprej pa tudi povsem spodobno pospešuje, kar za preostali različici ni mogoče trditi. Prvič v Joggerju (ali pravzaprav v katerikoli Dacii) je pred voznikom potem še digitalni zaslon - sicer identičen kot v tistih Renaultovih avtomobilih, ki se počasi poslavljajo - Megane in Scenic na primer.
Z njim sem prevozil okoli dvesto kilometrov - večinoma po regionalnih cestah in avtocestah okoli Lisbone, nekaj malega tudi v mestu. Poraba pa se je ustalila pri 5,5 litrih na 100 prevoženih kilometrov. Zaradi 180 kilogramov dodatne teže hibridnega pogonskega sklopa so vzmetenje učvrstili, a s tem niso občutno kompromitirali udobja. K večjemu se mi zdi, da Joggerju dodatna teža pri vožnji čez grbine dobro dene.
Preberite test Dacie Jogger ECO-G 100 Extreme
Razmeroma kompleksen hibridni pogonski sklop je sicer nekoliko v protislovju s filozofijo avtomobila, ki brez odvečne tehnične prtljage stane le 17.190 evrov. Glede na podatke iz nemškega trga je za hibridni Jogger pričakovati ceno proti 25.000 evrom - slabih pet tisočakov več od primerljivo opremljenega bencinskega Joggerja. Zato pri slovenskem uvozniku pričakujejo, da se bo za hibridno različico odločilo le med tremi in petimi odstotki kupcev. Ne pozabite pa, da je v ceni samodejni menjalnik, ki ga v ostalih različicah niti ni mogoče dobiti. K nam sicer prihaja šele v drugi polovici leta.
Oglejte si tudi tale video posnetek Dacie Jogger:
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem