Opel Combo Life je eden od treh

14. 10. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Nemec ali Francoz? To je vprašanje, ki si ga pri novih Oplih te čase vedno znova zastavljamo.

Opel je od nedavnega v lasti francoske skupine PSA, a njegovo sodelovanje s Peugeotom in Citroënom se ni začelo šele po tem, ko je PSA Opel kupil od General Motorsa. Sodelovali so že prej, seveda pa je prehod Opla pod okrilje PSA pomenil, da bo ta nemška znamka v razvoju novih modelov, namenjenih vsem trem znamkam, sodelovala bolj enakopravno in bolj od začetka. Zato, pravijo pri Oplu, bodo Opli, ki jih razvijajo zdaj, čisto nemški Opli, ki se bodo od svojih francoskih bratov razlikovali bolj kot trenutna generacija ’preoblečenih Francozov’. Crossland, na primer, ni daleč od francoskih bratov, tudi pri vozni dinamiki ne. Grandland je precej bolj oplovski v primerjavi s Peugeotom 3008, kaj pa Combo?


Ta na prvi pogled in po občutku spada bolj v drugo kategorijo, med vožnjo pa v prvo. A ker to pomeni udobno podvozje in ležerno požiranje kilometrov, s tem ni prav nič narobe. Poleg udobnega vzmetenja in lahkotnih komand Combo namreč ponuja tudi dobro zvočno izolacijo – dovolj dobro, da je bencinski motor po merilih tega razreda (torej družinskih ’kombijev’, ki so v tesnem sorodstvu s svojimi ’lahkogospodarskimi’ brati) tako rekoč neslišen. 110-konjski trivaljni turbobencinec ni novost, a kot smo pri Oplu navajeni, že ustreza prihajajočim okoljskim normam Euro 6d-Temp. Na voljo je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (naslednje leto dobi 130-’konjsko' različico z možnostjo kombiniranja s samodejnim menjalnikom) in zmore 110 ’konjev’, kar je dovolj tudi za avtocestna potovanja.


Glasnejši, a še vedno ugodno tih je dizelski motor – pravzaprav tri različice 1,5-litrskega dizla. Preizkusili smo lahko najzmogljivejšo, 130-’konjsko’, v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, in prvi vtis je bil prav tako pozitiven in prijetno ležeren. Manj zmogljiva dizla, tista s 102 in 75 ’konji’, sta na voljo le s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Combova kabina je (razumljivo, vendarle je nastal tudi kot dostavnik) sicer bolj plastična kot v klasičnih karavanah ali križancih, a vendarle velik korak naprej od tega, kar je Combo ponujal doslej, in prav nič pod razrednim povprečjem. Opremljen je lahko s tako rekoč vsemi asistenčnimi sistemi, ki smo jih navajeni, od aktivnega tempomata (ta prihaja v začetku naslednjega leta) do nadzora mrtvih kotov, samodejnega zaviranja (tudi z zaznavanjem pešcev), asistence za ohranjanje voznega pasu, 360-stopinjske kamere ... Merilniki so sicer klasično analogni z grafičnim prikazovalnikom potovalnega računalnika med njimi, a Combo premore tudi projicirni zaslon. Informativno-zabavni sistem je PSA-jev (in podpira tudi Apple CarPlay in AndoidAuto) z le rahlo spremenjeno grafiko.


Combo Life je na voljo tudi v podaljšani različici (ta je daljša za 35 centimetrov, od tega medosje za slabih 20), ki premore sedem sedežev. Druga vrsta je pri obeh različicah lahko ali klasična deljiva (60: 40) ali trije ločeni sedeži. V vsakem primeru ob njihovem zlaganju dno v prtljažniku ni popolnoma ravno, a je stopnička dovolj neopazna, da je le težko moteča. Na voljo je tudi panoramsko strešno okno, pod katerim lahko visi še dolga in delno prosojna (ter ambientalno osvetljena) odlagalna polica. In ko smo že pri družinski uporabi: Combo lahko vleče do 1,5 tone težko prikolico, tako da ga bodo veseli tudi tisti, ki prisegajo na prevažanje počitniških priklic ali vlečenje manjših ali večjih čolnov.

Delavni Combo

Seveda bo Opel Combo na voljo tudi kot lahko gospodarsko vozilo. Tako kot za potniški Combo Life velja, da bo Combo kot kombi (Van) na voljo z dvema medosnima razdaljama, le da ’delovni’ Combo ne bo imel različice s sedmimi sedeži, ampak bo imel tudi v daljši varianti pet sedežev, a za njimi seveda toliko večji tovorni prostor (ločen s trdno pregrado). Že v krajšega je mogoče (kadar ima le dva sedeža) naložiti dve evropaleti in ima tono nosilnosti. Omisliti si ga je mogoče tudi z gradbiščem prilagojenim, za 30 milimetrov višjim podvozjem (z nastavljivimi zadnjimi blažilniki in čvrstejšimi stabilizatorji) ter sistemom kontrole oprijema pogonskih koles IntelliGrip ter sistemom senzorjev, ki ob tesnih obračanjih opozarjajo na ovire, ki bi lahko odrgnile bok vozila. Combo Van v Slovenijo prihaja zgodaj naslednje leto.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del