Novi Peugeot 3008 je res nov. Tokrat so Francozi spremenili prav vse, ostalo je le ime. In če vam je bil prejšnji 3008 všeč, ne bodite žalostni – novi je od starega boljši v vseh pogledih.
O novem Peugeotu 3008 smo v reviji že pisali. Pa ne enkrat, to pa predvsem zato, ker so se pri Peugeotu odločili predstaviti novega 3008 z velikim pompom, posledično pa so z njega odkrivali tančico za tančico. A zdaj, ko smo avto končno preizkusili, se lahko v marsičem strinjamo s Peugeotovimi strokovnjaki. In hkrati tudi razumemo, zakaj je za njih ta avto, ki so ga začeli ustvarjati že pred štirimi leti, tako pomemben.
Ker smo o 3008 že pisali, o obliki bolj na hitro. Prinaša oblikovno svežino, za katero sicer ni nujno, da bo vsem všeč, a 3008 je drugačen Peugeot. Morda bo komu (tako kot nam) bolj všeč zadek, ki ga zaznamujejo odločne in odsekane linije, medtem ko na prednjem delu izstopajo mehkejše in ukrivljene. Prav ta kombinacija mehkobe in robustnosti bi lahko koga zmotila, spet drugemu pa je bila zaradi tega, ker ni veliko takšnih avtomobilov, takoj všeč.
A ker je o obliki oziroma o njeni všečnosti brezpredmetno razpravljati, raje nekaj besed o notranjosti. Velik, ampak res velik plus prinaša nova ureditev armaturne plošče. Povsem digitalni merilniki so všečni, predvsem pa prilagodljivi, zato bo brez težav vsak voznik našel postavitev, ki mu ustreza. Celoten sistem, ki so ga pri Peugeotu poimenovali i-Cockpit, prinaša še povsem nov 8-palčni osrednji zaslon, ki je veliko bolj odziven od prejšnjega, hkrati so pod njega fizično namestili najbolj potrebne tipke. Tako sta počutje in predvsem upravljanje avtomobila zdaj bistveno lažji.
Veliko prahu je že v preteklosti dvigoval Peugeotov volanski obroč, zdaj bo verjetno še bolj prašno. Namreč, novi ni odrezan le na spodnji strani, temveč je v korist boljšemu pogledu na armaturno ploščo in večjemu prostoru za noge odrezan tudi na zgornji. A če je bil prejšnji trikraki, je novi zgolj dvokraki, v praksi pa je ravnanje z njim lažje, kot se na prvi pogled zdi.
In v novem 3008 je sukanje volanskega obroča (pa kakršenkoli že je) prijetno opravilo. Sicer smo preizkusili najmočnejše motorne različice in najmanjši, a verjetno tehnološko najnaprednejši 1,2-litrski trivaljnik (ki povsem zadovolji in zadosti), poleg vsega so bili avtomobili opremljeni z najboljšimi opremami, pa vseeno: novi Peugeot 3008 še bolj kot z obliko navduši z vožnjo. Lega na cesti je odlična, podvozje se dobro spopada z neravninami in luknjami, tudi izolacija potniške kabine je nadpovprečna. Preseneča vožnja po ovinkasti cesti, kjer je nagibanja karoserije izjemno malo. Vozniku je (odvisno od motorja in opreme) na voljo tudi gumb Sport. Z vklopom slednjega otrdi volanski obroč, pedalo za plin postane bolj odzivno, samodejni menjalnik prestavlja hitreje pa tudi zvok motorja se umetno spremeni.
Čeprav ne verjamemo, da se bo veliko lastnikov novega Peugeota 3008 podalo z njim na brezpotja, je avto opremljen s sistemom Advanced Grip Control, ki z različnimi programi (običajen, sneg, blato, pesek, izključen ESP) poskrbi za različne prenose moči. Hkrati je na voljo tudi sistem HADC (Hill Assist Descent Control), ki nadzira vožnjo po hribu navzdol in samodejno zadržuje hitrost okoli 3 kilometre na uro.
Novi Peugeot 3008 se bo v Slovenijo pripeljal predvidoma prihodnji mesec, ko bo znana tudi natančna cena.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji